Žijeme v době, kdy je reklama na alkohol něco, co v žádném případě nesmí vidět děti. To znamená, že takových reklam postupně ubývá. A když už nějaké jsou, většinou u nich sám výrobce alkoholu varuje, že je potřeba pít s mírou a opatrně. Taková upozornění ale nikdo nevnímá, jsou prostě součástí alkoholového světa.

Jenomže v reálném světě se pak alkohol podepisuje především na řidičích. Proto se belgický pivovar Jupiler rozhodl, že na to půjde z opačné strany. Aby ukázal, že je potřeba jezdit opatrně a rozhodně ne pod vlivem alkoholu, nakoupil si pár sekund reklamního času za všemi spoty na nová auta. A to jak v rádiích, tak na televizních stanicích. Následně za všechny reklamy na nová auta přilepil svůj spot o tom, že kdo má rád auta, jezdí opatrně a ne pod vlivem alkoholu. Geniálně jednoduché! V praxi to vypadá tak, že divák sedí u televize, sleduje parádní reklamu třeba na nový Mercedes-Benz a jakmile tato reklama skončí, nastoupí varování pivovaru.

BESIP: Mladí řidiči ročně usmrtí na 100 lidí, problémem je nezkušenost, rychlost a řízení pod vlivem alkoholu a drog

A důvod, proč se Jupiler k tomuto opravdu zvláštnímu marketingovému kroku rozhodl? Hlavně ten, že Belgie se neustále potýká s neskutečným množstvím lidí, kteří za volant sedají pod vlivem alkoholu. Jeden ze čtyř Belgičanů podle statistik dokonce sedá pod vlivem za volant pravidelně. Vlivem alkoholu umírá v Belgii stále moc lidí a tak se pivovar prostě rozhodl jít na to z druhé strany. Dát všem autům plným super bezpečnostních vychytávek jednu navíc. Střízlivého řidiče.