Volkswagen podporuje nový charitativní projekt „Plešouni“ na pomoc onkologicky nemocným dětem, jehož iniciátorem je mladá talentovaná ilustrátorka Eliška Podzimková, která sama před deseti lety prošla úspěšnou onkologickou léčbou. V rámci projektu vznikne osmidílný seriál. Ve díle, jehož hudební doprovod zajistí populární kapela Mňága a Žďorp, si zahraje také barevný Volkswagen Brouk.
„Mám velkou radost, že můžeme přispět k realizaci nového charitativního projektu Plešouni, jehož cílem je podpořit dětské onkologické pacienty a jejich rodiny a zároveň také přispět k veřejné osvětě,“ říká Jakub Bouda, koordinátor marketingu Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Stejně jako ve všech oblastech lidského života hraje i při boji s rakovinou naprosto zásadní roli pozitivní přístup. Projekt Plešouni proto hodlá velmi osobitým způsobem vnášet do ryze negativního tématu naději a pozitivní energii.“
Autorka projektu Eliška Podzimková onemocněla rakovinou v šestnácti letech a i deset let po léčbě se stále věnuje projektům, které se týkají tohoto tématu. „Po dlouhých letech přemýšlení a tápání, jak já můžu racionálně svojí tvorbou pomoct bojovníkům na onkologii, jsem přišla s nápadem na seriál Plešouni,“ říká Eliška Podzimková. „Projekt Plešouni chce novým pacientům na dětské onkologii pomoci získat odvahu a připravit je na průběh léčby prostřednictvím animovaného seriálu, který bude snadno srozumitelnou formou vysvětlovat fakta a důležité informace ohledně nadcházející léčby. Informace typu, proč vypadávají vlasy, proč nemůžou mezi své kamarády do školy a co všechno se děje v jejich těle.“
Rakovina je společností vnímána jako nejhorší onemocnění a jeden z cílů seriálu Plešouni je zbořit mýty o této nemoci a ukázat, že pozitivní pohled a přístup během léčby může být zásadním faktorem uzdravení. Seriál bude mít 8 epizod a bude zdarma šířen všem onkologicky nemocným pacientům, aby jim přinesl povzbuzení, radost a příklad pozitivního přístupu k léčbě.
Volkswagen jako partner charitativního projektu „Plešouni“ kromě poskytnutí finanční podpory zapůjčí produkci vozy na natáčení a propaguje sbírku pro získání dalších potřebných finančních prostředků na realizaci celého projektu. Na projekt Plešouni může široká veřejnost přispívat nákupem výtvarných děl Elišky Podzimkové v obchodě s hračkami Hamleys Praha nebo zasláním finančního daru na transparentní účet projektu.
Značka Volkswagen na projektu „Plešouni“ participuje i nepřímo prostřednictvím legendárního modelu Brouk. Barevný historik sebou totiž nese velký příběh. Tento vůz autorka charitativního projektu dostala od svého kamaráda, který si přál, aby Brouk sloužil dobré věci. Zákeřné nemoci totiž bohužel podlehl…