Tatra

Tahle Tatra opravdu nezná bratra. Mělničtí hasiči mají novou velkoobjemovou cisternu

Asi každý řidič, který si platí povinné ručení, se někdy setkal s pojmem Fond zábrany škod. Spravuje jej Česká kancelář pojistitelů a všechny tuzemské pojišťovny do něj odvádí 3 % z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, tedy povinného ručení. Prakticky tak do něj přispívají všichni, kteří mají povinné ručení sjednané. A právě z tohoto […]

Tahle Tatra opravdu nezná bratra. Mělničtí hasiči mají novou velkoobjemovou cisternu Přečíst celý článek...

Rallye Dakar 2023: Tomáš Tomeček

Rallye Dakar 2023: Tomáš Tomeček jel po trati s 1,5 tunou náhradních dílů jako rychlá asistence. Dojel až do cíle

Tomáš Tomeček na Rallye Dakar závodí od roku 1995. S Tatrou poznal Afriku, Jižní Ameriku i Saúdskou Arábii. Vídáme ho i na dalších pouštních závodech. Když náhodou nezávodí, řídí sběrnou Tatru v úpravě balai nebo svou závodní Tatru přestrojenou za rychlou asistenci. A zachraňuje soutěžící v problémech. Takový Dakar, jako byl ten letošní, ale za

Rallye Dakar 2023: Tomáš Tomeček jel po trati s 1,5 tunou náhradních dílů jako rychlá asistence. Dojel až do cíle Přečíst celý článek...

Tatra T815 4x4 „Puma"

Za Buggyru pojede na Dakaru 2023 i legendární Tatra T815 4×4 „Puma“. Pilotovat ji bude Radovan Kazarka

Historie týmu Buggyra Racing sice čítá už několik dekád, ale vůbec poprvé budou v jeho barvách startovat slovenští piloti. Pod křídla stáje Buggyra přišel Radovan Kazarka, který s legendární Tatrou Puma pojede v rámci Dakaru Classic. V jeho posádce nebude chybět neméně legendární navigátor, dnes už 72letý Josef Kalina. Slovenskou ekipu navíc posílí Róbert Kasák,

Za Buggyru pojede na Dakaru 2023 i legendární Tatra T815 4×4 „Puma“. Pilotovat ji bude Radovan Kazarka Přečíst celý článek...

rallye_dakar_2023-buggyra- jaroslav_valtr

Buggyra odtajnila jméno prvního pilota, který v jejím týmu pojede Rallye Dakar 2023

Další ročník Rallye Dakar se již nezadržitelně blíží a tým Buggyra se, ještě před samotným startem, vytasil s přestupovou novinkou, která zaujala nejednoho českého fanouška. Ve znamení šťastných sedmiček se do týmu Buggyra po 7 letech vrací zkušený dakarský závodník Jaroslav Valtr, pro kterého to bude zároveň sedmá účast a cíle si klade nemalé. Usedne

Buggyra odtajnila jméno prvního pilota, který v jejím týmu pojede Rallye Dakar 2023 Přečíst celý článek...

2022-Africa_Eco_Race-Tomas_Tomecek

Africa Eco Race 2022: Tomáš Tomeček jel v první etapě poprvé v Africe podle tabletu

Promet/Czechoslovak Group Team v čele s Tomášem Tomečkem a jeho 100Tatrou v úterý 18. října ráno vstoupil na marockou půdu. Dobrodružství s názvem Africa Eco Race 2022 právě začalo naostro! Na účastníky dálkové pouštní rally čekala první etapa z přístavu Nador do Bousaid. Z přístavu na start etapy to bylo zhruba 120 kilometrů. Pak se

Africa Eco Race 2022: Tomáš Tomeček jel v první etapě poprvé v Africe podle tabletu Přečíst celý článek...

Ministerstvo obrany koupí těžké nákladní Tatry 815-7. Určeny budou pro potřeby armádní logistické podpory

Všichni víme, že Tatra nezná bratra. A tohle pořekadlo rozhodně má svůj důvod, vždyť jen za posledních několik týdnů se právě Tatry osvědčily při boji s požárem v Českém Švýcarsku. A dobré zkušenosti s nimi má i česká armáda, která prostřednictvím ministerstva obrany ve středu 24. srpna uzavřela smlouvu na pořízení 209 těžkých nákladních terénních automobilů Tatra 815-7

Ministerstvo obrany koupí těžké nákladní Tatry 815-7. Určeny budou pro potřeby armádní logistické podpory Přečíst celý článek...

Skoda_1000_MB- (1)

Tatra za 1,7 milionu, embéčko za půl milionu nebo žigulík za 290 tisíc. O víkendu se dražily veterány

O uplynulém víkendu se na výstavišti v Lysé nad Labem konala veteránská burza s názvem Retro Garáž. V rámci ní bylo možné nakupovat nejen náhradní díly na veterány, ale také se zúčastnit aukce historických automobilů a motocyklů. Do aukce bylo přihlášeno 7 aut a 17 motorek, jejichž konečné ceny mnohdy překvapily. Aukce se mohl zúčastnit

Tatra za 1,7 milionu, embéčko za půl milionu nebo žigulík za 290 tisíc. O víkendu se dražily veterány Přečíst celý článek...

Tatra T600 - Tatraplan

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu

V dřívějších dobách se naftovým motorům příliš nevěřilo, bývali jsme k nim skeptičtí. Tatra ale předběhla dobu a do svého automobilu jej integrovala již v 50 letech. Šlo ovšem pouze o prototypy. Proudnicová karoserie a vzduchem chlazený zážehový plochý čtyřválec uložený za zadní nápravou. Přesně tak vypadala Tatra T600, jež vešla ve známost pod přezdívkou

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu Přečíst celý článek...

tatra-600_tatraplan- (1)

Slibný začátek a konec s Vítězným únorem, takový byl Tatraplan

Tatra 600, široce známá také jako Tatraplan, se může pyšnit tím, že se jako jediná Tatra vyráběla v Mladé Boleslavi. To je ale také to jediné, k čemu jí toto hlavní město českého automobilismu pomohlo. Myšlenka, která spočívala za vývojem Tatraplanu, byla jasná. Nahradit tehdy již starou Tatru T 57. Nový model měl být levnější

Slibný začátek a konec s Vítězným únorem, takový byl Tatraplan Přečíst celý článek...

tatra_700-ofic_foto

Tatra 700 se v roce 1996 honosně představila v pražském hotelu Hilton. Nabízela i fax a počítač

Tatra 700 byla labutí písní kopřivnického výrobce ohledně osobních automobilů, přesto bylo její představení velkolepé a probíhalo ve velkém stylu. Podívat se na něj můžeme, stejně jako na dobovou propagaci tohoto modelu v přiloženém videu. Bylo úterý 9. dubna 1996 a v pražském hotelu Hilton se sešlo početné publikum, které očekávalo odhalení zbrusu nové české

Tatra 700 se v roce 1996 honosně představila v pražském hotelu Hilton. Nabízela i fax a počítač Přečíst celý článek...

tatra_87-nehoda-Hagerty- (4)

Test ovladatelnosti na legendárním veteránu Tatra 87 skončil nehodou

Testy automobilů probíhají různě. Liší se zpravidla seznamovací jízdy s novými a se starými auty, ale tyto dva způsoby testování by se kombinovat neměly. Dokazuje to i případ testu ovladatelnosti legendárního veteránu Tatra 87, který skončil převrácením. Klasická auta měla zpravidla výrazně jednodušší konstrukci, ale i méně funkční prvky konstrukce, takže rychlá jízda s nimi

Test ovladatelnosti na legendárním veteránu Tatra 87 skončil nehodou Přečíst celý článek...

vystava-tatra-forum-nova-karolina-ostrava-tatra_700- (2)

Tatra 700 v dobovém testu Auto Moto Revue: Je hlučná, nemá ABS a ve vyšších rychlostech je nestabilní

V socialistickém Československu vznikala spousta automobilů. Od těch pro běžný lid to byly i limuzíny pro papaláše. Ty ve výrobě vydržely bez výraznější změny dlouhé desítky let. Poslední limuzínou byla Tatra 700, která už ve své době neměla příliš čím zaujmout. Osobní automobily Tatra u nás byly určeny pro ty nejdůležitější zástupce komunismu, na což

Tatra 700 v dobovém testu Auto Moto Revue: Je hlučná, nemá ABS a ve vyšších rychlostech je nestabilní Přečíst celý článek...

Přejít nahoru