Scania

scania-tahac-hybrid-solarni_pohon

Scania testuje hybridní tahač se solárním pohonem

V rámci dvouletého výzkumu, na kterém spolupracují společnosti Scania, Uppsala University, Eksjö Maskin & Truck, Midsummer, Ernsts Express a Dalakraft, se na veřejných komunikacích testuje unikátní hybridní nákladní automobil s návěsem pokrytým solárními panely. Solární energie výrazně snižuje provozní náklady a lokální emise, protože nákladní vůz si část energie pro vlastní pohon vyrábí sám. „Cílem […]

Scania testuje hybridní tahač se solárním pohonem Přečíst celý článek...

Scania_XT

Scania představuje nové typy převodovek pro těžký provoz

Řadu převodovek Scania G25CM a G33CM rozšiřují dva nové přírůstky, které ve svém označení nesou písmeno „H“ (heavy, tedy těžký, náročný). Převodovky G25CH a G33CH sdílejí všechny ctnosti a vlastnosti svých sourozenců. Přidávají nicméně robustnější planetové soukolí a nabízejí tak nejspíše nejlepší kombinaci odolnosti, hladkého řazení a spotřeby paliva na trhu. „Rozšířením nabídky o tyto

Scania představuje nové typy převodovek pro těžký provoz Přečíst celý článek...

2021-scania-nova_technika- (1)

Scania představuje nové hnací ústrojí a další významná vylepšení

V rámci nejzásadnějšího uvedení nových výrobků na trh od představení nové generace nákladních vozidel v roce 2016 nyní Scania představuje nejen novou motorovou platformu, ale také služby a vylepšení, které mají upevnit její pozici předního výrobce špičkových těžkých nákladních vozidel. „To, co dnes představujeme, není jen motorová platforma, ale také významná iniciativa, která posílí vedoucí

Scania představuje nové hnací ústrojí a další významná vylepšení Přečíst celý článek...

scania-edice-25-let-na-ceskem-trhu- (1)

Scania investuje do snímačů pro autonomní vozidla

Podnikový fond rizikového kapitálu společnosti Scania oznámil investici ve výši 7,5 milionu eur do společnosti Scantinel za účelem financování dalšího rozvoje její speciální technologie LiDAR (Light Detection and Ranging). Scantinel Photonics GmbH je přední start-up se sídlem v Německu spadající do portfolia ZEISS Ventures, který se zaměřuje na LiDAR (Light Detection and Ranging) technologie pro

Scania investuje do snímačů pro autonomní vozidla Přečíst celý článek...

Scania-Monako

V Monaku jezdí domíchávač Scania na bionaftu vyrobenou z řepky. I „jeho“ beton je ekologický

Monako je mimo jiné známé svým přístavem plným luxusních jachet nebo Velkou cenou Formule 1, která v tomto knížectví využívá úzké a klikaté městské silnice. Ale i na nich dokáže obratně manévrovat Scania P 410 a navíc přispět k udržitelnému provozu. To, co může na první pohled vypadat jako klasický domíchávač betonu, je ve skutečnosti

V Monaku jezdí domíchávač Scania na bionaftu vyrobenou z řepky. I „jeho“ beton je ekologický Přečíst celý článek...

scania-autonomni_tahac- (1)

Scania testuje autonomní nákladní vozidla v dálničním provozu

Společnost Scania získala povolení od Švédské dopravní agentury k testování autonomních nákladních vozidel na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem. Testy proběhnou ve spolupráci se společností TuSimple, která je lídrem ve vývoji autonomních vozidel a klíčovým partnerem skupiny TRATON a společnosti Scania vynakládajících investice do této oblasti. Nákladní vozidla budou nasazena do komerčního provozu v

Scania testuje autonomní nákladní vozidla v dálničním provozu Přečíst celý článek...

Scania-tandemova_odpojitelna_zadni_naprava- (1)

Scania představuje odpojitelnou tandemovou nápravu

Společnost Scania nyní představuje tandemovou nápravu RB662 s přídavnou zvedací a odpojovací funkcí. Používáním těchto přídavných funkcí lze, v závislosti na provozních podmínkách, dosahovat úspory paliva až o 6 procent a současně zmenšit poloměr otáčení. Zvedání trvá méně než 25 sekund a při normální výšce podvozku činí světlá výška zvednutí u vozidla vybaveného běžnými pneumatikami

Scania představuje odpojitelnou tandemovou nápravu Přečíst celý článek...

scania-novy-motor-13litru-540-koni

Scania představuje elektronické aktivní řízení a nové asistenční funkce

Nové elektronické aktivní řízení (Electric Active Steering, EAS) od společnosti Scania poskytuje řidiči lepší kontrolu vozidla při manévrování v úzkých prostorách a současně také zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech. Rovněž přináší několik nových asistenčních funkcí řidiče, jež přispívají k vyššímu pohodlí na dlouhých trasách. Například pomáhají řidiči udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu. „EAS poskytuje

Scania představuje elektronické aktivní řízení a nové asistenční funkce Přečíst celý článek...

Scania ukázala výsledky nárazových testů elektrického tahače

Silný náraz do boční části nákladního vozidla rozhodně není nic, co by chtěl člověk zažít. Avšak přesně to inženýři ze společnosti Scania záměrně provádí za účelem zvýšení bezpečnosti elektrických nákladních vozidel. Přípravy na každý nárazový test jsou obrovské. Vyladění veškerých detailů může zabrat měsíce přesného plánování. „A pak se vše odehraje během necelé sekundy,“ říká

Scania ukázala výsledky nárazových testů elektrického tahače Přečíst celý článek...

Scania představuje novou řadu automatizovaných převodovek Opticruise

Scania představuje novou řadu převodovek, která postupně nahradí všechna současná automatizovaná řešení Scania Opticruise. Převodovka G33CM, jež je prvním členem v rámci nové řady, je dostupná v kombinaci s modernizovanými motory V8 a 13litrovými motory Scania s vysokým výkonem 500 a 540 koní. Společnost Scania investovala do nové řady více než 400 milionů eur s

Scania představuje novou řadu automatizovaných převodovek Opticruise Přečíst celý článek...

2021-scania-V8-novy_motor- (11)

Scania představuje nové motory V8. Nejsilnější má 770 koní a 3 700 Nm

Nové motory Scania V8 poskytují nejen výkon na rekordní úrovni, ale přispívají také k výrazně nižší spotřebě paliva. Celkové úspory mohou za správných podmínek – tedy při integraci nové převodovky G33 do hnacího ústrojí – dosáhnout i více než šest procent. Tak velká úspora paliva znamená samozřejmě obrovský rozdíl jak z dlouhodobého hlediska pro ovzduší,

Scania představuje nové motory V8. Nejsilnější má 770 koní a 3 700 Nm Přečíst celý článek...

autobus-scania-doubledecker-ostrava- (1)

V Ostravě budou už koncem roku jezdit doubledeckery. Dodá je Scania

V České republice na pravidelných linkách MHD ještě nikdy nejezdily patrové autobusy. Poprvé se v nich mohou svézt cestující Dopravního podniku Ostrava. Na obou vozidlech aktuálně probíhají finální úpravy před oficiálním předáním. V říjnu by pak mohly oba autobusy Scania jezdit na linkách DPO číslo 88. Cestující se mohou těšit na nevšední zážitek z jízdy.

V Ostravě budou už koncem roku jezdit doubledeckery. Dodá je Scania Přečíst celý článek...

Přejít nahoru