Nokian_tyres-volkswagen_arteon-pneu

Autoklub ČR otestoval zimní a celoroční pneumatiky v rozměrech 205/55 R16 a 215/60 R16

Od Josef Pelikán | Zdroj: Autoklub ČR - Tisková zpráva - 28. 10. 2021 0

Srovnávací testy funkčních vlastností pneumatik pravidelně přináší výsledky pro různé značky z této oblasti motoristického trhu. Letošní test navázal na test zimních a také celoročních pneumatik v minulém roce, který vznikl na základě podnětů od motoristů. Cílem bylo opět vyhodnotit vlastnosti dezénů v provozu za všech klimatických podmínek, které mohou v průběhu zimy nastat. Celkově bylo zkoumáno osm zimních plášťů rozměru 205/55 R16 a sedm celoročních o rozměru 215/60 R16.

Přečtěte si také:  Autoklub České republiky má pro své členy asistenční služby zdarma. Nově jsou k dispozici i v zahraničí

Test přináší souhrnnou informaci o vlastnostech testovaných produktů v poměru k referenční pneumatice, která má index 100. Loňská tuhá zima se podepsala na tom, že kvalitní obutí i v nižších oblastech naší republiky je větší jistotou bezpečného přesunu do cíle. Ovšem i celoroční pneumatiky vykazují podobné hodnoty v testovacích kritériích jako ty zimní a je možné je tedy z pohledu využití v zimě, při hodnotách blíže k nule a bez sněhové pokrývky na silnici, označit za jednu z bezpečných variant. „Tyto pneumatiky by měli využívat ti řidiči, kteří necestují často do hor a v zimě vyráží na silnice spíše sporadicky. Ale jeden víkend za lyžařským sportováním do hor lze určitě zvládnout i s celoročními pneumatikami,“ vysvětlil Libor Budina, ředitel Road Safety Autoklubu ČR.

Vlastnosti pneumatik se zkoušely v celkem 16 disciplínách. Prostřednictvím záznamové techniky je objektivně zkoumána reakce při akceleraci, brzdění, mezní hranice vzniku aquaplaningu v podélném i příčném směru. Na suché vozovce se měří hlučnost a valivý odpor. Naopak na sněhem pokryté trati se testuje trakce v prokluzu kol. Na kruhové dráze s mokrým povrchem se měří čas vozu v obou směrech. Na okruzích pak v tzv. handlingu licencovaní zkušební jezdci testují ovladatelnost vozu, posuzuje se čas na kolo. Důležité je i subjektivní hodnocení odezvy vozu na řízení a jeho stabilita. Testovací řidiči pochopitelně nevědí, s jakým obutím startují.

„Výsledky testů napomohou spotřebiteli vybrat si takovou pneumatiku, která bude nejvíce vyhovovat jeho potřebám. Spotřebitel by měl sledovat ty parametry, které jsou pro něj klíčové. Jiné preference bude mít řidič, který jezdí povětšinou ve městě, kde panuje spíše mokro nebo suchý mráz, jiné ten, co řídí ve vyšších nadmořských výškách, kde je častěji sníh na vozovkách,“ uzavřel Libor Budina.

Přečtěte si také:  Autoklub ČR se rozhodl zjistit, co se stane, když se s elektromobilem s pohonem předních kol pokusí vyjet sjezdovku. Výsledek překvapil

Výsledky testu zimních pneumatik 2021 – Rozměr 205/55 R16

  1. Bridgestone Blizzak LM-005
  2. Continental WinterContact TS870
  3. Hankook Winter i*cept RS2
  4. Goodyear UltraGrip Performance +
  5. Firestone Winterhawk 4
  6. Michelin Alpin 6
  7. Nokian WR Snowproof
  8. Nexen Wingueard Snow G 3 WH21

Výsledky testu celoročních pneumatik 2021 – Rozměr 215/60 R16

  1. Continental AllSeasonContact
  2. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
  3. Michelin CrossClimate +
  4. Bridgestone WeatherControl A005 EVO/ Hankook Kinergy 4s² / Vredestein Quatrac
  5. Nokian Seasonproof