Asi jste si toho také všimli. Zatímco v létě potkáváme na silnicích často i dokonale naleštěná auta, v zimě jako kdyby řidiči na očistu vozidel úplně rezignovali. Není výjimkou potkat auto i se zcela zašpiněnou registrační značkou, která pod nánosem špíny a bláta ani není poznat. Je jasné, že udržet auto čistě i v zimních měsících, kdy se střídá rozsolený sníh s blátem, je složité. Přesto by na něj řidiči neměli zapomínat.
Pozor na pokutu a bezpečnost
V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že chvíle, kdy je zadní část auta pokrytá souvislou vrstvou špíny, může vést až k pokutě. Mluvíme především o tak ušpiněné registrační značce, že ani není poznat, kde na autě vlastně je. V takovou chvíli jde totiž o jízdu s nečitelnou registrační značkou, za což sice nejsou trestné body, ale pokuta až 10 000 Kč a zákaz řízení až na rok.
V případě zcela zašpiněného zadního okna, přes které ani není vidět, může jít i o bezpečnost. Rozhled dozadu je stejně důležitý, jako ten dopředu.
Ochrana proti korozi
Na umytí auta je dobré myslet i kvůli všudypřítomné soli. Ta nám řidičům sice zajišťuje lepší sjízdnost silnic, a tedy i vyšší bezpečnost, ale auta ji nemají ráda. Pokud venku nepanují tuhé mrazy, je většina automatických myček běžně v provozu. A toho by měl každý motorista alespoň jednou za dva týdny využít.
Sůl jde totiž ruku v ruce s vyšším rizikem koroze. A pořádnou paseku může nadělat i na některých dílech podvozku auta. Jakmile se dostane k hadičkám či gumovým těsněním, může je i během jediné zimy minimálně poškodit. K úplnému zničení pak navíc s přihlédnutím k zákonu schválnosti dojde přesně v tu chvíli, kdy to budete nejméně čekat.
Vždy je ale nutné do myčky zajíždět se zahřátým autem, protože voda dopadající na vymrzlá okna by je mohla poškodit. Je také dobré si připlatit za oplach podvozku. A u starších aut a mytí na ruční myčce je dobré pamatovat na to, že není vhodné pouštět přímý proud vody do zámků. Ty by pak totiž mohly snadno zamrznout.