test-2021-volkswagen_polo-10_tsi_81_kw-dsg-r_line- (2)

Ceny aut stoupají neustále, ačkoliv v poslední době je to více než dříve. Může za to výbava aut, inflace, ale také spousta okolností, které prodražují výrobu. Podle agentury JATO Dynamics je to ale za poslední dekádu o více než třetinu.

Přečtěte si také:  Nový ministr dopravy Kupka chce zdražit dálniční známky. Jejich cena je stejná deset let

Agentura JATO Dynamics se rozhodla spočítat, jak se od přelomu milénia změnily ceny aut. Vzala si na to dva modely, jež zpravidla vévodily prodejním žebříčkům: Volkswagen Polo a Volkswagen Golf. A právě na nich růst cen ilustruje.

I když je dne cena obou Volkswagenů výrazně vyšší než tomu bylo před 20 lety, JATO Dynamics přesto upozorňuje na to, že dnes za své peníze zákazník dostane víc. Stačí se podívat třeba na samotné rozměry auta. Volkswagen Polo je tu dnes s námi v šesté generaci a Golf dokonce v osmé. A právě na mezigeneračním srovnání je krásně vidět nárůst aut. Dnešní polo je totiž velké asi jako pátá generace Golfu.

Pokud se podíváme do minulosti Volkswagenu Polo, zjistíme, že v roce 2002 se jeho průměrná cena pohybovala kolem 13 000 eur (asi 330 tisíc korun podle dnešního kurzu), ale dnes vyjde na 21 000 eur (cca 534 tisíc korun). Zajímavé je, že mezi roky 2002 až 2010 stoupla cena o 18 %, zatímco od roku 2010 dodnes je to o 35 %.

V případě Golfu je to podobné. Mezi lety 2002 až 2010 činil nárůst ceny 22 %, ale od 2010 dodnes je to dokonce 37 %. U Golfu zvyšují průměrnou cenu ale i elektrifikované motorizace (čistě elektrické verze, ale i plug-in hybridní GTE apod.).

Přečtěte si také:  Auta stále zdražují. Šéf škodovky potvrzuje, že ceny jen tak klesat nebudou

JATO Dynamics upozorňují také na to, že s průběhem času rostl podíl financování na úkor hotovostní platby. To způsobilo to, že se tolik neprodávaly základní verze, ale spíše lépe vybavené modely, protože si lidé platbu rozložili na víc let.

Přidat komentář