Pokud byste hledali ideální spojení slov ‚legenda‘, ‚rallye‘ a ‚rychlost‘, pak by jedním z výsledků bylo Subaru Impreza WRX STI. Především některé verze tohoto modelu patří dnes k ceněným sběratelským kouskům. Jedním takovým je právě verze 22B, která spatřila světlo světa jen v počtu 425 kusů. A jeden z nich je v aukci.

Trochu problém je, že aukci pořádá australská vláda. Případné vítězství v ní by znamenalo poněkud problémové vyzvednutí auta, protože Austrálie je pro cestovatele stále uzavřená. I tak ale máme potřebu vám o této aukci říct.

Přečtěte si také:  Nová generace Subaru WRX STI se představí do roka. Nabídne přes 400 koní

Impreza WRX STI 22B, kterou úřady prodávají, je z roku 1998 a jde o 132. vůz, který byl v této sérii vyroben. Sám o sobě je velmi zajímavý, ale váže se k němu neméně zajímavá historie. Vlastnil jej totiž někdo, kdo tak úplně nejednal dle zákona. O prodej se stará společnost Liquid Asset Management, která jménem australské vlády uvedla, že vůz byl zabaven za trestnou činnost majitele. Neupřesnil však, o co se jednalo. Auto bylo dotyčnému zabaveno už v roce 2017, od té doby se s ním nejelo.

Je škoda, že není jasné, kolik má tedy najeto, potvrzen nebyl ani stav auta. Nicméně dle fotografií to vypadá, že by mělo být v pořádku. Jen po těch pár letech parkování možná bude potřeba lehká revize techniky.

Aukce (odkaz na ni najdete zde) končí až 28. ledna 2022. Už teď ale cena šplhá vzhůru, nejvyšší příhoz je 190 250 australských dolarů, tedy asi 3 miliony korun. A jsme si jisti, že ještě vzroste, protože tam jsou zatím jen tři nabídky.

Tato verze WRX STI vznikla v rámci oslav 40 let vzniku značky a také jako pocta trojího vítězství značky v šampionátu WRC za sebou. 400 vozidel bylo určeno pro Japonsko, odkud byl v roce 2008 právě tento konkrétní kus do Austrálie přivezen.

Pod typicky modrou kapotou je 2,2litrový čtyřválcový motor typu boxer, který přes manuální převodovku na všechna kola posílá výkon 280 koní a točivý moment 363 Nm.

Přečtěte si také:  Óda na radost aneb poslední rozloučení se Subaru WRX STI (2018)

Naladěn by býval mohl být na mnohem zajímavější hodnoty, jenomže v době jeho vzniku panovala mezi japonskými výrobci jistá gentlemanská dohoda, která krotila chutě po vyšším výkonu. Zjednodušeně řečeno jeden neměl mít zbytečně víc než jiný. Právě proto má stejný výkon třeba i tehdejší Toyota Supra nebo legendární Skyline GT-R.

1 komentář

Přidat komentář