Audi SQ6 e-tron | 2024

Audi Q6 e-tron startuje v ČR. Levnější verze stojí dva miliony a má dojezd přes 600 km

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Audi - 25. 8. 2024


Audi přivezlo do České republiky předprodukční kusy své nejnovější elektrické novinky – SUV střední třídy Q6 e-tron, které přesně zapadá mezi menší Q4 e-tron a větší Q8 e-tron. Přináší revoluční technologie v oblasti designu, pohonu i interiéru. S délkou 4,77 metru dobře zapadá mezi zmíněné modely a zároveň se pyšní moderními prvky, které budou aplikovány i v dalších budoucích modelech Audi, včetně elektrických vozů A5, A6 e-tron nebo nové generace Q5.

Exteriér: Elegantní a svalnaté linie

Zvenku Audi Q6 e-tron zaujme proporcemi a čistými designovými liniemi, které kombinují eleganci a sportovní nádech. Charakteristické svalnaté blatníky dodávají vozu dynamický vzhled, zatímco přední maska, bez tradičních průduchů, představuje evoluci designového jazyka modelů e-tron. Vozidlo bude dostupné s koly o průměru 18 až 21 palců, ale také s 8 laky včetně tří zcela nových šedá Daytona, modrá Ascari a červená Soneira. Pro zájemce budou k dispozici také různé stylingové balíčky, jako například S line nebo oblíbený paket s černou optikou.

Revoluční OLED světlomety

Jedním z nejvýraznějších prvků nového Audi Q6 e-tron jsou jeho světlomety. Audi dlouhodobě klade velký důraz na pokročilé osvětlovací technologie, ale u tohoto modelu udělalo další významný krok vpřed. Tím jsou digitální a OLED světlomety. To se poprvé představilo u Audi TT RS již v roce 2016, později pak u Audi Q5. Nový Q6 e-tron však přináší pokročilou verzi této technologie, v předních světlometech má 122 segmentů (samozřejmě mohou být s funkcí LED Matrix), v těch zadních dokonce 360 segmentů.

Díky této technologii si řidiči mohou přizpůsobit grafiku světelného podpisu denního svícení podle vlastního vkusu. U předních i zadních světlometů (jsou propojeny) lze vybírat z osmi různých grafických motivů,které upravují i uvítací grafiku. Zadní OLED světlomety umí kromě statických motivů zobrazovat i různé animace, například výstražný trojúhelník při nouzovém brzdění a podobných nebezpečných situacích. Audi také využívá pokročilé senzory a technologie pro komunikaci mezi vozy (Car-2-X), které umožňují interakci světel s okolním prostředím. Například pokud se jiné auto jedoucí za vámi přiblíží příliš blízko, zadní světla mohou varovat řidiče tím, že rozsvítí všechny segmenty, nejen ty zvolené.

Audi také slibuje, že v rámci budoucích aktualizací softwaru bude možné tyto možnosti ještě více přizpůsobit a rozšířit.

Inovativní platforma PPE

Audi Q6 e-tron je postaveno na nové platformě PPE, která byla vyvinuta ve spolupráci s Porsche. Tato platforma, kterou Audi Q6 e-tron sdílí například s novým elektrickým Porsche Macan, má 800V architekturu. Umožňuje výkon pohonného ústrojí až 475 kW, nabíjecí výkon až 270 kW a využívá baterie s celkovou kapacitou 100 kWh složené z 12 modulů. Audi slibuje, že na rychlonabíjecí stanici lze baterii nabít z 10 % na 80 % přibližně za 25 minut.

Výrazným technologickým pokrokem je i optimalizované chlazení elektromotorů pomocí oleje, který přispívá k jejich vyšší účinnosti a delší životnosti. Chlazené jsou i řídicí jednotky, například řídicí jednotka asistenčních systémů musí být chlazena vodou.

V České republice budou v prodeji pouze verze s pohonem všech čtyř kol, tedy s dvěma elektromotory, přičemž jednou z nich je sportovní S6 e-tron. Převodovka tady bude jednostupňová, na rozdíl od Audi e-tron GT, které má dvoustupňovou.

Interiér: Digitální zážitek a luxusní pohodlí

Interiér Audi Q6 e-tron je místem, kde se snoubí moderní technologie s luxusem. Dominantním prvkem je panoramatický OLED displej, který propojuje dva displeje – jeden pro řidiče a jeden pro infotainment – zdánlivě do jednoho celku (uprostřed je ale předěl). Spolujezdec může mít za příplatek k dispozici samostatný 10,9palcový displej, který mu umožňuje ovládat navigaci nebo zábavní systém bez toho, aby rušil řidiče. Tento displej má navíc ochrannou funkci, která při jízdě skryje pro řidiče obsah. I proto je tvořen jen LED, nikoliv OLED.

Infotainment běží na systému Android Automotive s integrovaným ChatGPT a rozšířenou realitou pro navigaci.

Ceny

Vůz je už dostupný v online konfigurátoru. Základní verze Q6 e-tron quattro s výkonem 285 kW a dojezdem 625 km začíná na ceně 1 990 900 Kč. Sportovní varianta SQ6 e-tron s výkonem až 380 kW a dojezdem 598 km startuje od 2 486 900 Kč.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru