Audi představuje zběsilé S3 Sportback

Autor: Pavel Srp - 13. 2. 2013


Nové Audi S3 Sportback nabízí s výkonem 221 kW/300 koní, točivým momentem 380 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy nejlepší jízdní výkony ve své třídě. Také jeho hospodárnost je příkladná. Motor 2,0 TFSI spotřebuje v průměru 6,9 litru benzinu na 100 km.

Čtyřválec v modelu S3 Sportback je od základu novým vývojem. Se svým předchůdcem má společný pouze zdvihový objem 1984 cm3. Nejvyššího výkonu 221 kW/300 koní dosahuje při 5500 min-1 a maximum točivého momentu 380 N.m poskytuje v širokém rozpětí otáček od 1800 do 5500 min-1.

Vysokovýkonný čtyřválec se vyznačuje spontánními reakcemi na povely řidiče a sportovně sonorním zvukem. Je-li systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nastaven v režimu dynamic, je výkon motoru doprovázen i odpovídajícím zvukovým projevem. Motor 2.0 TFSI používá široké spektrum nových technologií, od dvojitého vstřikování přes Audi valvelift system a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců až po inovativní řízení chladicí soustavy, aby kromě mimořádné síly nabídl i příkladnou hospodárnost.

Ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou S tronic, dodávanou na přání, trvá sprint z 0 na 100 km/h pouhých 5,0 sekundy, s šestistupňovou mechanickou převodovkou o pět desetin sekundy déle. Při 250 km/h zastaví další akceleraci elektronický omezovač. Funkce Launch Control zajistí účinný přenos hnací síly s přesně definovaným prokluzem kol na vozovku. Jednotka 2,0 TFSI vystačí v průměru s 6,9 litru na 100 km (tato hodnota platí pro S tronic, s mechanickou převodovkou to je 7,0 litru na 100 km), takže S3 Sportback ušetří v porovnání s předchůdcem 1,5 litru na 100 km.

Nižší převodové stupně obou převodovek mají sportovně těsné odstupňování, dlouhý převod šestého stupně snižuje spotřebu paliva. Dvouspojkovou převodovku lze na přání ovládat páčkami na volantu a kromě kulisy pro manuální řazení jsou připraveny automatizované režimy D a S.

Nový vrcholný model S3 Sportback může na výjezdu ze zatáčky začít akcelerovat dřív a bezpečněji díky trvalému pohonu všech kol quattro a jeho nově vyvinuté vícelamelové spojce, který umožňuje dynamickou a stabilní jízdu za všech podmínek, i na mokru a sněhu.

V porovnání s předchůdcem byla přední náprava posunuta dopředu o 52 milimetrů. Motor 2,0 TFSI je o pět kilogramů lehčí než dosavadní agregát a je skloněn o 12° dozadu.

Ke sportovní ovladatelnosti přispívá kromě sportovního podvozku S, který snižuje karoserii o 25 mm, a náročného zavěšení kol také výhodnější rozložení hmotnosti mezi nápravy (59:41 % vpředu:vzadu) a nové progresivní řízení, které mění svůj převod v závislosti na úhlu natočení volantu. Výsledkem jsou stabilní a téměř neutrální jízdní vlastnosti, které se vyznačují mimořádnou precizností řízení při sportovním stylu jízdy a menší potřebou práce s volantem při parkování.

Nové Audi S3 Sportback stojí na kolech s rozměrem 7,5 J x 18. Pneumatiky mají rozměr 225/40 a díky svému nízkému valivému odporu snižují spotřebu paliva. Černě lakované třmeny velkých brzd – vpředu s průměrem 340 mm – nesou loga S. Na přání mohou být lakované také červenou barvou. Elektromechanická parkovací brzda působí na zadní nápravu a nad bezpečností bdí nový evoluční stupeň elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC.

Nový model je sériově vybaven systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který mění charakteristiku elektronického pedálu plynu, okamžiky řazení na přání dodávané převodovky S tronic a účinek posilovače progresivního řízení.

Řidič volí stisknutím tlačítka, zda mají tyto systémy pracovat v režimu comfort, auto, dynamic nebo efficiency. Od výbavy s audiosystémem MMI Radio je kromě toho k dispozici navíc také provozní režim individual. Audi drive select řídí rovněž činnost na přání dodávaného adaptivního tlumení Audi magnetic ride, které přizpůsobuje tlumicí síly na jednotlivých kolech aktuální jízdní situaci.

Dalším klíčovým faktorem podporujícím vysokou dynamiku nového Audi S3 Sportback je lehká konstrukce. Pětidveřový vůz má provozní hmotnost 1445 kg, což je o 70 kilogramů méně než u předchůdce. Rozhodující mírou se na tom podílí karoserie. V konstrukci skeletu karoserie nalézají široké uplatnění ultravysokopevnostní oceli. Přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku.

Dynamiku nového Audi S3 Sportback podtrhuje již vnější design. Vrcholný model je 4324 mm dlouhý, 1785 mm široký a 1404 mm vysoký.

Specifická maska chladiče S nese horizontální dvojité příčné lišty se vzhledem hliníku, samotná mřížka je v matném platinově šedém odstínu. Do nárazníku jsou integrovány otvory pro přívod vzduchu s dvojitými žebry v hliníkové povrchové úpravě, po stranách jsou naznačené otvory. Alternativou sériově dodávaných světlometů Xenon plus jsou přední světlomety LED, jejichž technika, zajišťující excelentní osvětlení vozovky, pochází z luxusní třídy.

Při pohledu z profilu vynikají kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku a speciální prahové lišty. Zadní nárazník má nový design. Platinově šedý difuzor s dvojitou lištou se vzhledem hliníku lemuje čtyři oválné chromované koncovky výfuku. V zadních světlometech září diody LED. Střešní spoiler S3, lakovaný v barvě karoserie, prodlužuje vizuálně střechu. Mezi 14 barvami laku zaujmou především krystalické odstíny černá Panther a modrá Estoril.

V interiéru patří mezi nejnápadnější prvky velké kruhové výdechy ventilační soustavy, elegantní ovládací panel automatické klimatizace a ozdobné lišty z matného kartáčovaného hliníku nebo v černém provedení v designu 3D. Ovládání je stejně jako v každém Audi intuitivně jednoduché, kvalita na nejvyšší úrovni a nabídka prostoru velkorysá, a to i na zadních sedadlech.

Na přání dodávaný multifunkční sportovní volant obšitý kůží má dole zploštělý věnec. Pedály a opěrka nohy jsou z kartáčovaného hliníku. Přístroje mají tmavě šedý podklad, na němž svítí bílé ručičky. Do otáčkoměru je integrován ukazatel plnicího tlaku. Součástí sériové výbavy je barevný displej informačního systému řidiče s doporučením přestávky k odpočinku. Centrální displej se vysouvá elektricky z přístrojové desky (sériová výbava od audiosystému MMI Radio) a po zapnutí zapalování uvítá řidiče zobrazením loga S na svém displeji.

Černý interiér nového Audi S3 Sportback osvěžuje barevné kontrastní stehování. Alternativně je možné zvolit dvoubarevné provedení Audi design selection v kombinaci černá/červená Corso. Na přání se dodávají sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy a vložkami v oblasti ramen s kosočtvercovým prošíváním.

Na vrcholu modulární nabídky informačních a zábavních systémů stojí MMI Navigation plus s MMI touch. Na míru střižené internetové služby značky Audi přináší na palubu vozidla systém Audi connect.

Audi nabízí pro nový model S3 Sportback na přání všechny asistenční systémy, které se dodávají pro modelovou řadu A3 Sportback, mimo jiné i adaptivní tempomat, který mění rychlost jízdy podle vpředu jedoucího vozu a automaticky brzdí a zrychluje. Nový vrcholný model se začne prodávat v září 2013 a jeho základní cena v Německu byla stanovena na 39 800 eur.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru