Jen několik měsíců po uvedení nového sedanu představí Audi vrcholný model S3 Limuzína. Jak už jsme si včera řekli, motor 2.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 221 kW/300 koní a točivého momentu 380 Nm. Vysokovýkonný čtyřválcový motor kombinuje pokrokové technologie s vysokou účinností – dvojité vstřikování paliva, sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců, Audi valvelift system a modul s otočným ventilem pro řízení chladicí soustavy.

Audi S3 Limuzína ve spojení s převodovkou S tronic zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Verze s mechanickou převodovkou zvládne toto cvičení za 5,3 sekundy. Nejvyšší rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec má průměrnou spotřebu paliva 6,9 l/100 km, resp. 7,0 l/100 km (s převodovkou S tronic, resp. s mechanickou převodovkou) – tomu odpovídají emise CO2 ve výši 159 g/km, resp. 162 g/km. Hnací sílu mezi přední a zadní nápravu rozděluje rychle pracující vícelamelová mezinápravová spojka systému quattro (předběžné údaje).

Podvozek snižuje auto o 25 mm. Velké kotoučové brzdy, vpředu s průměrem 340 mm, pracují za sériově dodávaným 18“ koly. Progresivní řízení s elektrickým posilovačem má variabilní převod – ve středové poloze je řízení méně strmé, zatímco při velkém natočení volantu je převod velmi strmý. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select je součástí sériové výbavy a na přání se dodává adaptivní tlumení Audi magnetic ride.

Vzhledově se vrcholný model odlišuje úpravami nárazníků, masky chladiče Singleframe, otvory pro přívod vzduchu, kryty vnějších zpětných zrcátek, bočními prahy a zadním spoilerem. Z difuzoru vystupují čtyři chromované oválné koncovky výfukové soustavy. S3 Limuzína nabízí v interiéru sportovní sedadla (na přání sportovní sedadla S), přístroje se stupnicemi na šedém podkladu a ozdobné obložení s povrchovou úpravou z kartáčovaného hliníku.

Tisková zpráva/-PS-