Britská automobilka z Gaydonu nám dělá radost. Po úžasném modelu DB11, přicházejí s další výbornou zprávou. Aston Martin V12 Vantage S má vedle skvostného atmosférického dvanáctiválce, který pomalu ale jistě mizí v propadlišti dějin, také nově manuální převodovku!

Aston Martin V12 Vantage S 12

Šéf Aston Martinu, Andy Palmer, na konci března slíbil, že manuální převodovky ve sportovních vozech této značky zůstanou tak dlouho, jak jen to bude možné. Nyní máme první dobrou zprávu, že svá prohlášení myslel vážně a nebyly to je plané řeči. K sedmistupňové polosamočinné převodovce s názvem Speedshift III nově v nabídce přibyla i přímo řazená skříň se stejným počtem rychlostí. A to dokonce jako úplná novinka. V roce 2013, kdy byl tento nejsportovnější model představen, bylo v nabídce pouze samočinné řešení. To je v dnešní „době automatické“ obdivuhodný počin a my za něj tleskáme. Dobrou zprávou je i fakt, že za volbu manuální převodovky nepřiplatíte ani libru navíc (ne, že by to někoho, kdo kupuje dvanáctiválcový Vantage, asi nějak extra zajímalo..).

Aston Martin V12 Vantage S s manuální převodovkou zachovává klasické schéma dvojitého písmene H. Nicméně vzhledem k lichému počtu stupňů se jedná o sedmikvalt s „psí nohou“, tedy jedničkou umístěnou po závodnicku vlevo dole. Rychlosti přeřazení nahoru i dolů napomáhá vypínatelný systém AMShift, který zvládá samočinný meziplyn. Je to však na vás, může, nebo nemusí být zapnutý, nejúčinější je pak v závodním řežimu, kde má také o dost hlasitěji práskat do výfuků.

Ještě něco málo k technickým parametrům, nejsilnější Vantage pohání poctivý atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,94 l s maximálním výkonem 573 koní (421 kW) v 6 750 otáčkách za minutu. K dispozici je také 620 Nm točivého momentu a to o tisíc otázek níž. To všechno samozřejmě putuje na kola zadní nápravy. Zrychlení na 100 km/h je stejné pro obě převodovky a je to otázkou 3,9 sekund. Maximální rychlost 330 km/h určitě také nikoho nezamrzí.

Šedooranžovou kombinaci, kterou můžete vidět na ukázkových snímcích dostanete jako součást balíčku Sport Plus. V rámci tohoto balíčku najdete také povedená kola v grafitové úpravě. V rámci omlazení dostal nejsilnější a nejmenší Aston také aktualizovaný infotainmentu, který jak všichni víme byl velkou bolístkou předchozích verzí, nicméně ruku na srdce, tahle zpráva je úplně zbytečná. Důležité je, že někdo stále vyrábí obří atmosférické motory a ještě je doplní  manuální převodovkou. Kupujte, nebudou!

Přečtěte si také:  Renault svolává do servisů model Mégane. Přestože mu vůbec nic není a nic se nebude opravovat