Občas mám takový pocit, že najít stodolu plnou historických skvostů je asi tak jednoduché jako narazit na řidiče BMW, který netuší k čemu je dobrá ta levá páčka pod volantem… Jak je možné, že ještě pořád někdo (bohužel ne já) nachází polorozpadlé garáže či stodoly, které ukrývají skvostné automobily? Do aukce v Silverstone jde další takový kousek – Aston Martin DBS, který byl zapomenut ve stodole od roku 1986.

Aston Martin DBS 3

Dobrým příkladem takového zapomenutí a následného určitě šťastného nalezení je sbírka Rogera Baillona z roku 2014, která v mnoha a mnoha stodolách chátrala a rozpadala se desítky let, až ji prodali v přepočtu za 700 miliónů korun českých. Nevím, kde je problém, ale u babičky ve stodole stojí akorát omlácená Felicie…

Astonu Martin DBS, který si dnes ukážeme, se vyrobilo jenom pár kousků. Přestože jeho cena byla původně 4 470 liber, nyní se očekává, že by u Silverstone Auctions Limited, kde bude vůz dražen, mohla dosáhnout částky až 60 000 liber (lehce přes 2 000 000 korun). Jestli se vám to nezdá tak strašné, více napoví fotografie vozu. Tady to na nějakou víkendovou stylovou projížďku jen tak nebude. Bude zapotřebí opravdu dost velká investice k tomu, aby vůz vstal z mrtvých.

Automobil má poměrně stručnou historii, která začala 5. listopadu 1968, kdy si jej koupil první majitel z hrabství Surrey v Anglii. Už po dvou letech jej prodal dál, jistému panu Pasqua, který si jej přemístil na ostrov Jersey. Následujících šestnáct let přibývaly najeté kilometry opravdu šnečím tempem. Tachometr se nakonec zastavil na hodnotě 30 565 mil (49 190 km).

Velkou zajímavostí na jinak dost zuboženém voze je agregát. Aston Martin DBS, který se začal vyrábět v roce 1967, byl představen s úplně novým vidlicovým osmiválcem. Takový motor však nebyl v době představení vozu nachystán, což znamenalo, že první vyrobené kusy dostaly pod kapotu řadový šestiválec o objemu čtyř litrů. Takový motor má i nalezené DBS a v současné době tak je jedním z malá dochovaných kusů s tímto motorem. My se těšíme na fotografie od nového majitele, který mu snad poskytne tolik potřebnou péči.

Přečtěte si také:  Test ovladatelnosti na legendárním veteránu Tatra 87 skončil nehodou