2023-Alpine_A424_β

Alpine A424_β představen. Vyzve elitu mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA a 24 hodin Le Mans v roce 2024

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Alpine - 12. 6. 2023


Společnost Alpine, která je ve vytrvalostních závodech přítomna od roku 2013, obnovuje a potvrzuje svou lásku k závodění vstupem do prémiové třídy mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (FIA WEC). Model A424_β zahajuje tuto novou kapitolu tím, že navazuje na sportovní dědictví značky. Prostřednictvím svého designu, který odhaluje stylistické kódy budoucího sériového modelu díky předpisům LMDh, ilustruje tento prototyp sportovní charakter značky Alpine a zároveň ztělesňuje její ambice v srdci disciplíny, v níž bude soupeřit s největšími jmény motoristického sportu.

Výstižný název

Svým designem A424_β potvrzuje DNA značky a zároveň předznamenává její budoucnost. Jeho Název A424_β je toho symbolem: pojmenování A následované třemi číslicemi začínajícími na 4 respektuje tradici vítězství značky Alpine ve vytrvalostních závodech, 24 je ozvěnou závodu 24 hodin Le Mans a 4 je odkazem na vítězství značky Alpine ve vytrvalostních závodech Le Mans a 2024 a β označuje jeho poslední fázi před startem.

A424_β je ztělesněním alpské elegance a sportovnosti. Skutečné automobilové dílo automobilového umění, předznamenává budoucí světelný podpis značky Alpine na mimořádně přední části, zatímco zadní část odhaluje dva výjimečně působivé šípy ve tvaru písmene A. Trojúhelníkový motiv symbolizující alpské sněhové vločky prosvítá i ve zpracování blatníků a zadního křídla.

Kolem kokpitu zaujme řidiče místo v srdci karoserie, která byla zušlechtěna, očištěna a vyhlazena jako silniční supersport. Boky vozu jsou rovněž inspirovány těmi z Alpenglow Manifest Alpine, ztělesňující fascinující budoucnost sériových i soutěžních modelů značky.

Alpine A424_β

Laurent-Rossi
Laurent Rossi, generální ředitel značky Alpine

„Vytrvalostní závody vstupují do nového zlatého věku a my se těšíme, že k němu přispějeme. Po deseti letech spolupráce s naším dlouholetým partnerem, společností Signatech, začínáme novou kapitolu našeho dobrodružství v této fascinující disciplíně.

Od svého založení Jeanem Rédélé usilovala společnost Alpine o dosažení vrcholu. A děláme vše, co je v našich silách, abychom se tam dostali. Díky naší ambiciózní strategii jsme jednou z mála značek, které v posledních třech letech souběžně startovaly v několika mistrovstvích světa pod hlavičkou FIA, a to díky zavedení inovativních předpisů, které nám umožňují vytvořit synergii mezi našimi programy.

Ambice společnosti Alpine, která se zrodila ze soutěže pro soutěž, jsou živé a rostou. Motorsport není jen koníčkem. Proudí v žilách a v DNA naší „skupiny závodníků“. Pětačtyřicet let po našem historickém vítězství v závodě 24 hodin Le Mans, zde není naše přítomnost náhodná. Dnes to znovu dokazujeme odhalením modelu Alpine A424_β, předobrazu našeho vozu v kategorii hypercar, který má od příštího roku vyzvat ty nejlepší závodníky.

V souladu s našimi hodnotami tento nový prototyp promítá značku se šípovitým A ve znaku do budoucnosti a zároveň jde ve stopách našich výtvorů, počínaje Alpenglow a A290_β. Je dravý, elegantní a výrazný svým symbolickým a ikonickým designem. Ztělesňuje naši současnost i budoucnost, a to díky zapojení našich designérů do jeho vývoje.

Tento projekt byl téměř dva roky obrovským lidským dobrodružstvím, které propagovalo naše ambice i mimo závodní dráhu. Pod vedením Bruna Famina a divize vozidel Viry-Châtillon naši zaměstnanci a partneři neúnavně pracují na tom, aby byl vůz ohromně úspěšný. Již nyní je vizuálně jedním z nich a my usilovně pracujeme na tom, aby byl od příštího roku také sportovně úspěšný.

Nepodceňujeme úkol, který nás v této vzrušující výzvě čeká. Zůstáváme skromní, ale odhodlaní prosadit se na obou stranách Atlantiku. Doufáme, že všem fanouškům motoristického sportu nabídneme velkolepé bitvy, a chceme jim vzkázat jediné: uvidíme se na trati!“ říká Laurent Rossi, generální ředitel značky Alpine.

Alpine A424_β

Alpine a vytrvalostní závody

Alpine vždy spoléhala na soutěže, které podporovaly její rozvoj, zejména ve vytrvalostních závodech, kde značka napsala některé z nejlepších kapitol své historie motorsportu.

  • 1962–1969: V roce 1962 začíná Jean Rédélé s vývojem modelu Alpine M63, prvního prototypu poháněného motorem Gordini o objemu 996 cm3. Následujícího roku Alpine debutuje v závodě 24 hodin Le Mans a spoléhá na lehkost, aerodynamické finesy a snížený objem motoru, aby rychle zvítězil v „Indexu energetické účinnosti“ a „Indexu výkonu“. Alpine M65 s Lucienem a Maurem Bianchiovými vyhrává v roce 1965 závod na 500 km Nürburgringu. Další na scéně je Alpine A210, jehož varianty do roku 1969 zaznamenávají četné úspěchy v Evropě a v Le Mans.
  • 1973–1978: V roce 1973 představuje Alpine model A440 s jasným cílem: vyhrát mistrovství Evropy dvoulitrových sportovních prototypů a teprve poté navrhnout vůz, který by vyhrál Le Mans. V následujícím roce získává evropský titul Alain Serpaggi a značka zahajuje vývoj nového přeplňovaného motoru o objemu 1 996 cm3 a výkonu 490 k s podvozkem Alpine A442, který bude od roku 1976 soutěžit v mistrovství světa značek. Tento vůz také získává pole position v závodě 24 hodin Le Mans. Alpine se poté soustředí výhradně na tuto soutěž a její vrchol přichází v roce 1978 s vozem Alpine A442B, který řídí Jean-Pierre Jaussaud a Didier Pironi!
  • 1979–1994: Po dosažení svých cílů Alpine pozastavuje oficiální účast ve vytrvalostních závodech. Mnozí závodníci však nadále důvěřují vozům Alpine, aby se utkali i v jiných kategoriích, jako například Alpine A610 twin-turbo připravený a přihlášený Patrickem Legeayem v Le Mans v LMGT2 v roce 1994.
  • 2013–2020: Alpine se oficiálně vrací do soutěží. Alpine A450 se okamžitě prosazuje a v letech 2013 a 2014 získává zpětně tituly v Evropské Le Mans Series. Po umístění na stupních vítězů v kategorii LMP2 v Le Mans vstupuje tým Signatech-Alpine do mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA. Uzavřený prototyp Alpine A460 vítězí v Sarthe a s Nicolasem Lapierrem, Gustavem Menezesem a Stéphanem Richelmim získává oba tituly v kategorii. Alpine A470, vyvinutý pro rok 2017, se rovněž těší z úspěchu v rukou Pierra Thirieta, Nicolase Lapierra a Andrého Negrãa, kteří vítězstvím oslavují 40. výročí vítězství z roku 1978. O 12 měsíců později trojice tento výkon zopakuje a Alpine tak získá svůj druhý titul mistra světa.
  • 2021–2024: V roce 2021 se Alpine zúčastní premiérového ročníku FIA WEC a závodu 24 hodin Le Mans. Během pouhých dvou sezón Alpine A480 otřese elitou absolutním umístěním na stupních vítězů v klasickém závodě s dvojnásobným počtem hodin, po němž následují historická vítězství v Sebringu a Monze v roce 2022. Alpine skončí na druhém místě ve vytrvalostním mistrovství světa. V roce 2023 se vrací o třídu zpět, protože se připravuje na návrat mezi hypervozy s modelem A424, který Alpine postaví ve spolupráci s talentovaným týmem Signatech.

Vývoj projektu

  • 15. září 2020: Alpine oznamuje svůj návrat do první třídy vytrvalostních závodů pro roky 2021 a 2022.
  • 5. října 2021: Alpine oznamuje svůj vstup do kategorie Hypercar/LMDh se dvěma vozy od roku 2024.
  • Listopad 2021: Konstrukční kancelář vypracovává první skici vozu Alpine A424.
  • Leden 2022: Viry-Châtillon zahajuje první studie s firmami Oreca a Mecachrome.
  • Červen 2022: Probíhají první testy motoru mezi všemi zúčastněnými stranami.
  • Červenec 2022: Alpine a Oreca zahajují první aerodynamické testy.
  • Listopad 2022: Vzniká divize vozidel, která se přizpůsobuje potřebám projektu.
  • Prosinec 2022: První dynamická zkouška motoru v přepracované verzi.
  • Květen 2023: První zkoušky motoru/převodovky na zkušebních stolicích ve Viry-Châtillon.
  • 9. června 2023: Alpine představuje A424_β, 60 let po své první účasti v závodě 24 hodin Le Mans.
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru