Alpine A290 - testování prototypů za polárním kruhem

Alpine A290: budoucí elektrický hot-hatch se testuje ve Švédsku u polárního kruhu

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Alpine - 21. 2. 2024


Alpine A290 od začátku roku ladí své vlastnosti při nízké přilnavosti v těch nejextrémnějších povětrnostních podmínkách s teplotami, které mohou klesnout až pod -30 °C. Technické týmy Alpine testují prototypy na tratích a otevřených silnicích v těchto podmínkách, aby zajistily dokonalost ve všech směrech.

Všechny technické parametry jsou podrobeny testům v plném rozsahu, aby bylo zaručeno dosažení požadované úrovně výkonu a chování. Stejně jako u každého vozu Alpine je i u modelu A290 věnována zvláštní pozornost dynamickým vlastnostem. Reakce motoru, živost, přesnost jízdy a agilita – tomu všemu je věnována maximální pozornost, aby bylo dosaženo zážitku z jízdy i v extrémních podmínkách.

Testuje se také široká škála výbavy, včetně topení, kvality odmlžování a odmrazování a ESC (elektronická kontrola stability) na sněhu. Žádný z těchto bodů nelze reprodukovat v technickém centru a lze je ověřit pouze v extrémně chladných podmínkách.

Při své první oficiální jízdě se A290 představil v originální kamufláži Alpine, s logem „A-Arrow“ na střeše a v modrém barevném provedení modrá Alpine. Prototyp se poprvé představil s definitivní karoserií a potvrzenými rozměry: délka 3 990 mm, šířka 1 820 mm, výška 1 520 mm, rozvor 2 530 mm.

Model A290 představil také exkluzivní sportovní volant Alpine v kůži Nappa se zploštělým povrchem a bodem “0”, který připomíná motoristický sport, jenž je tak silnou součástí DNA značky. Obsahuje tři základní funkce vypůjčené od volantů Alpine pro Formuli 1: OV (předjíždění), RCH (rekuperace) a jízdní režimy s přístupem jedním stiskem.

„Náš A290, budoucí kompaktní sportovní elektromobil segmentu B, je v současné době testován v extrémních a náročných podmínkách švédského Laponska. Cílem této důležité etapy je potvrdit směr, kterým jsme se vydali v oblasti ovladatelnosti a agility, jež je součástí naší DNA v podmínkách s nízkou přilnavostí. Pro doladění vozu tak, aby byl efektivní za všech okolností a za každého počasí, je zimní fáze vývoje modelu A290 klíčová, protože se jedná o zcela nový vůz. Náš tým inženýrů pečlivě prověřil všechna kritéria a snaží se vyladit i ty nejmenší detaily, tak aby tyto velmi dobré výsledky byly velmi dobrými výsledky i při jeho uvedení na trh v nadcházejících měsících,“ říká Philippe Krief, generální ředitel značky Alpine.

Exkluzivní označení „A29“ vyvinuté společností Michelin pro Alpine A290

Pro tyto testy je A290 obuta do vysoce výkonných pneumatik Michelin Pilot Alpin 5, které měří a kontrolují úroveň brzdění a přesnost jízdy v náročných zimních podmínkách.

Od počátku spolupráce v roce 2012, kdy byl představen model A110, posílily společnosti Alpine a Michelin své partnerství při vývoji pneumatik pro plně elektrickou řadu Alpine, počínaje modelem A290. Po dvou letech práce bude model A290 vybaven specifickými 19palcovými pneumatikami:

  • Michelin Pilot Alpin 5 zimní pneumatiky
  • Dvěma sportovními letními pneumatikami: Michelin Pilot Sport EV pro optimalizovanou energetickou účinnost a Michelin Pilot Sport S5 s nejvyšší úrovní výkonu.

Tyto tři pneumatiky byly vyvinuty tak, aby zlepšily a využily výkonnost vozu A290 za všech jízdních podmínek, ať už na suchu, mokru nebo na sněhu.

Každá pneumatika bude mít exkluzivní označení založené na systému kódování pro jednotlivé modely Alpine. U modelu A290 to bude „A29“. Zákazníci tak při výměně pneumatik získají přesně stejný výkon: dokonalou rovnováhu mezi bezpečností, dojezdem, ovladatelností, odolností, komfortem a akustikou.

Tyto extrémně chladné testy ve Švédsku jsou dalším krokem ve vývoji modelu A290, který bude představen v červnu 2024.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru