Jestli jste si doposud nebyli jisti, jestli stojí za to vyrazit na autosalon do Ženevy, pak vám dáme dobrý důvod, proč tam nakonec jet. Tím totiž rozhodně je Alpina B7, tedy přepracované faceliftované BMW sedmé generace, které před pár dny prošlo velmi výrazným faceliftem. V rámci něj se vlastně neskloňuje nic jiného než ty velké ledvinky…

Pojem Alpina vám asi nikterak nemusíme představovat. Však jde o samostatnou automobilku, která se vykristalizovala z úpravce BMW. Jejich nový projekt založený na modernizovaném sedmičkovém BMW to jen dokazuje.

Nové BMW řady 7. Luxus, technolgie a také V12

Co se vnějšího designu týče, velké ledvinky samozřejmě zůstaly, ale jinak Alpina B7 dostala nově tvarovaný přední nárazník, nový titanový výfuk s čtveřicí kulatých koncovek. Autu nechybí ani naštěstí ne moc výrazný zadní spoiler.

Uvnitř si posádka bude užívat absolutní luxus od koženého čalounění, dřevěného obložení, koberců s vysokým chlupem až po spoustu místa. Ovšem na své si přijde řidič, který si kromě sportovního volantu čalouněného jemnou kůží bude užívat ten technologiemi našlapaný infotainment, který má i sériová sedmička.

Nejspíš vás zajímá, co se dělo pod kapotou. Ovšem tady vás buď zklameme nebo si oddychnete. Žádné velké změny se tu oproti původní předfaceliftové Alpině B7 neudály. Pod dlouhou kapotou zůstal dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec, jehož objem je 4,4 litru. Výkon ponechala Alpina na 447 kW/608 koních a točivý moment vrcholí 800 Nm. Ovšem Alpina si pohrála s rychlostí a celkovým nalazením automatické převodovky a také lehce upravila fungování pohonu všech kol. Výsledkem toho je zrychlení z klidu na 100 km/h o 0,1 sekundy lepší než má aktuální verze. Zvládne to za 3,6 sekundy, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezena na 330 km/h!