alpina-b5-biturbo-2

Německá společnost Alpina, která staví “tak trochu jiná BMW” říká, že v její nabídce nikdy nebudou žádná BMW s pohonem předních kol. Důvod? Je jich několik, mimo jiné prý i ten, že lidé prý o taková auta nebudou mít zájem.

Taková slova padla z úst současného šéfa automobilky Alpina Andrease Bovensiepena. Model Alpina vycházející z BMW s pohonem předních kol by totiž podle něj byl moc drahý a zákazníci by tak o něj neměli zájem. Celý projekt by tak mohl skončit fiaskem.

BMW modely s pohonem předních kol, které používají podvozkovou platformu MINI, vyrábí už několik let. Začalo to původně MPV řadou 2 Active Tourer, ale přesouvá se to i na crossovery a nebo hatchbacky. Zatím posledním přírůstkem je nová generace řady 1. Pokud byste tak chtěli svůj sériový vůz odlišit, budete muset sáhnout po originálním příslušenství BMW M Performance.

Alpina nechce do takových modelů investovat i proto, že už nyní nemá nouzi o zákazníky. Nevzniká tak žádná potřeba pro to, aby se na modely s pohonem předních kol zaměřila, odpovídá tomu ostatně i modelová nabídka, kde byly nejmenším modely řady 3 a řady 4. A tak by to i mělo zůstat.

Alpina neprodává své modely úplně levně a cenově (ale i technickými parametry) se vyrovnají vrcholným verzím BMW M. I s ohledem na to není příliš reálné, aby zákazníci kupovali i malé modely, které by se tak na trhu mohly stát nekonkurenceschopnými. Kolik zákazníků si půjde pro hot-hatch Alpina namísto toho, aby si za polovinu koupil jiný hot-hatch?


Dalším důvodem je i fakt, že Alpina by musela vynaložit velké finanční prostředky do vývoje. Úpravy karoserie by zase tak nákladné být nemusely, ale úpravy pohonných jednotek už ano. Protože nejde o úpravce, ale o automobilky, jejíž modely musejí projít procesem homologace, musely by motory splňovat přísné emisní limity.