Alpina B7 Bi-Turbo: abyste nemuseli čekat na BMW M7…

Autor: Jan Karlík - 9. 2. 2016


Nedávno jsme vám představili ještě maskovanou Alpinu B7, která se chystá na svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. A teď tu konečně máme oficiální odhalení nové generace vrcholného modelu exkluzivního úpravce vozů BMW. No, úpravce… Alpina bere svou práci tak vážně, že dokonce přerazí původní VIN kód na vlastní, můžeme se tedy bavit o plnohodnotné automobilce.

Jestli se někdy dočkáme plnohodnotného M7 přímo od BMW, to je zatím ve hvězdách. Osobně si spíš myslím, že půjde o výtvor divize M Performance. Nicméně po představí Alpiny B7 Bi-Turbo mám takový pocit, že na tovární tuning můžeme zapomenout. Alpina B7 bude k dispozici pouze s pohonem všech kol xDrive. Pod kapotu dostala dle očekávání novou generaci dvěma turby přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru. Osmiválec nabízí výkon neskutečných 608 koní (447 kW) v rozmezí 5 750 až 6 250 otáček za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm v širokém pásmu 3 000 až 5 000 ot./min.

Přestože se nejedná o žádného drobečka, Aplina B7 zrychlí na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy! Jak jsme již zmínili, výkon je posílán na všechna čtyři kola díky pohonu xDrive a o přenos síly se stará automatická osmistupňová převodovka ZF. Zde tedy žádná změna. Oproti BMW 750i, které budeme mít v testu začátkem března, je však maximální rychlost s hodnotou 310 km/h v úplně jiné dimenzi. Alpina B7 má oproti výchozí verzi od BMW také kompletně nový výfukový systém, který nabídne o něco zajímavější osmiválcový zvuk. Alpina se také zasadila o nové nastavení systému adaptivních tlumičů a to zejména proto, že základní verze vyjíždí na dvacetipalcových kolech a na přání můžete mít dokonce 21″. Standardem pro oba rozměry je obutí do Michelin Pilot SuperSport. Vpředu mají pneumatiky rozměr 255/40 R20, vzadu pak 295/35 R20.

A protože takový kolos je potřeba také bezpečně zastavit, za typickými hliníkovými disky se nachází obrovské ocelové chlazené kotouče se čtyřpístkovými třmeny o rozměru 395×36 mm vpředu a 370×24 mm vzadu. Jak můžete vidět na přiložených fotografiích, vedle lehce upraveného vzhledu exteriéru se myslelo také na interiér. Ve standardu dostane obsáhlou výbavu, která je u BMW za příplatek a na vaše přání také lepší materiály. A co víc, nová Alpina vypadá zkrátka úchvatně a jsme si téměř jistí, že bude i výborně jezdit.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru