Alfa Romeo představuje novou limitovanou sérii modelů Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport, která je novou kapitolou v legendární tradici symbolu ušlechtilého italského sportovního stylu, jenž od svého vzniku v roce 1923 představuje neustálou snahu o technickou dokonalost aplikovanou na závodní i sériové vozy.
Modely Alfa Romeo Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport jsou limitovanou edicí, která vznikne v případě modelu Giulia v počtu 275 kusů a v případě modelu Stelvio v počtu 175 určených pro celý svět. Celkem tedy světlo světa spatří 450 ambasadorů ikonické sportovnosti a technické dokonalosti ve stylu Alfa Romeo, které ve svých segmentech ohromují obratností, výkonovou hmotností, přímou odezvou a celkově fascinujícími jízdními zážitky.
Pocta modelu 6C 1500 Super Sport a jeho legendárnímu vítězství v závodě Mille Miglia v roce 1928.
Po modelu RL, které bylo první edicí „nejkrásnějšího závodní ho vozu světa“, dominoval v roce 1928 závodu Mille Miglia, který se jel od 31. března do 1. dubna, model 6C 1500 Super Sport (Mille Miglia Speciale) řízený Giuseppem Camparim a Giuliem Ramponim. Po maratonu dlouhém 1621 kilometrů dojelo do cíle z 82 startujících pouhých 40 posádek, jimž dominoval uhlazený spider Zagato, který závod dokončil za 19 hodin, 14 minut a 5 sekund s průměrnou rychlostí 84,128 km/h. Pro Alfa Romeo to bylo první ze série 11 vítězství v závodě Mille Miglia, což je rekord, jenž nebyl dodnes překonán. Současně to ale bylo také první velké vítězství pro nový model Alfa Romeo 6C 1500, který byl prvním z nové generace vozů Alfa Romeo navržených konstruktérem Vittoriem Janem.
Alfa Romeo Centro Stile přináší novou podobu Quadrifoglia.
Aby byla tato speciální limitovaná série skutečně jedinečná a aby oslavila nezlomné pouto se světem závodů, pracovalo designérské oddělení Alfa Romeo Centro Stile na nové podobě tradičního čtyřlístku Quadrifoglio, symbolu, který již dlouho označuje modely s nejextrémnějšími výkony v nabídce. Poprvé za více než 100 let historie modelů Quadrifoglio ustupuje bílé pozadí trojúhelníku, jež tradičně ostře rámuje zelený čtyřlístek, černé barvě, která dodává ikonickému znaku další odvahu a pevnost. V loňském roce bylo u příležitosti stého výročí logo Quadrifoglio ozdobeno zlatým rámečkem a daty 1923–2023, která definovala století vášně pro sport, výkonnost a závody.
Prvky speciální limitované série Quadrifoglio „Super Sport“
Modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio jsou výsledkem více než sto let trvající touhy po technické dokonalosti aplikované na závodní i sériovém vozy. Zážehový motor V6 2,9 litru o výkonu 520 k je kombinován s mechanickým samosvorným diferenciálem, jehož naladění vychází ze zkušeností získaných při vývoji modelu Giulia GTA. Tento důležitý technický prvek zlepšuje chování vozu a jeho trakci tím, že vylepšuje přenos hnací síly a zvyšuje stabilitu, agilitu a rychlost zatáčkách.
Silná osobnost s výrazně sportovním exteriérem, novým logem Quadrifoglio na černém pozadí a rozsáhlým použitím uhlíkových kompozitů, které jsou viditelné na střeše (Giulia, na přání), masce ve tvaru písmene V a na krytech vnějších zpětných zrcátek. Leštěná sportovní kola z lehké slitiny s pěti otvory mají pro model Giulia průměr 19 a pro Stelvio 21 palců. Za nimi jsou umístěné supersportovní černé brzdové třmeny. K dispozici jsou tato barevná provedení: třívrstvá červená Rosso Etna, metalická černá Nero Vulcano a bílá Bianco Alfa (pouze Giulia). Výraznými prvky designu jsou také nové „3+3“ adaptivní Full-LED matrixové světlomety s neoslňujícími dálkovými světly pro optimální osvětlení silnice za všech podmínek. Současně přinášejí úsporu energie, zvyšují bezpečnost a snižují namáhání očí.
Podobně laděné sportovní prvky lze nalézt také uvnitř. Svoji premiéru zde slaví 3D povrchová úprava s červenými uhlíkovými vlákny obložení palubní desky, středového tunelu a výplní dveří. Na hlavových opěrkách jsou pro odlišení této exkluzivní limitované série červeně vyšitá loga „Super Sport“ a černě pořadová čísla vozu. Volanty jsou čalouněné kombinací kůže a Alcantary a doplněné černým prošíváním a karbonovými ozdobnými prvky.
Nejlepší dynamika v daném segmentu je zajištěna překvapivou lehkostí, která je dána použitím ultralehkých materiálů, jako je hliník v motoru nebo uhlíková vlákna pro spojovací hnací hřídel, kapotu motoru, spoiler a boční prahy. V modelu Giulia zůstává použita aktivní aerodynamika tvořená karbonovým předním splitterem: ve vysunutém stavu reguluje množství vzduchu putující pod vůz, čímž zvyšuje stabilitu a zlepšuje jízdní vlastnosti. V neposlední řadě je použit výfukový systém Akrapovič (k dispozici je volitelně), pro nějž je typický nezaměnitelný zvuk.
Exkluzivní vzhled, technologie či konektivita: všechny tyto systémy mají společný cíl zajistit typický zážitek z jízdy s vozem Alfa Romeo. Palubní deska má tradiční koncepci soustřeďující hlavní prvky do zorného pole řidiče. Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3“ umožňuje přístup k mnoha informacím o vozu a také pro nastavování asistenčních systémů pro částečně autonomní jízdu. Ve verzi Quadrifoglio je kromě tří grafických uspořádání dostupných v celé modelové řadě Alfa Romeo (Evolved, Relax a Heritage) nabízena také exkluzivní konfigurace „Race“.
V režimu zobrazení „Race“ se na centrální obrazovce sdružují všechny důležité informace, které chce mít každý řidič pod kontrolou: otáčkoměr, rychloměr a v případě manuální převodovky i řadicí světla. Toto zobrazení lze přizpůsobit umístěním dalších informací do postranních panelů, a to včetně informací o jízdních výkonech.
Modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport jsou vybaveny intuitivním a plynule fungujícím uživatelským rozhraním HMI, umožňujícím všechny funkce vozu ovládat dotykem prstu. Součástí infotainmentu jsou také digitální služby platformy „Alfa Connect Services“, zahrnující širokou škálu praktických služeb zvyšujících bezpečnost a komfort.
Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport
Den po vítězství v mistrovství světa s vozem Tipo P2 reagoval Vittorio Jano na potřebu nového silničního vozu se středním objemem a skvělými výkony modelem 6C 1500, jehož podvozek byl představen na pařížském autosalonu v roce 1925 pod iniciálami NR („Nicola Romeo“). Nový vůz, vybavený řadovým šestiválcovým motorem o objemu 1487 cm3 a výkonu 44 k, si však na zahájení výroby musel počkat až do roku 1927.
Okamžitě zaznamenal úspěchy na trhu i v závodech. Nové evoluční verze s výkonnějšími motory přicházely těsně po sobě, vrcholem této evoluce byla verze Super Sport s kompresorem přeplňovaným motorem s „pevnou hlavou“, která dosahovala výkonu 85 k a nejvyšší rychlosti 155 km/h.
V roce 1928 Alfa Romeo do druhého ročníku závodu Mille Miglia přihlásila šest vozů. Jezdci byli Bruno Presenti, Attilio Marinoni, Giovan Battista Guidotti a především Giuseppe Campari, jenž s Giuliem Ramponim sdílel kokpit vozu 6C 1500 s iniciálami MMS („Mille Miglia Speciale“), který byl zásahy konstruktéra Jana vylepšen zejména z pohledu vyvážení hmotnosti. V první části závodu za sebou nechal hrozbu tří továrních Bugatti, jež řídili Gastone Brilli-Peri, Pietro Bordino a Tazio Nuvolari. Na kontrolním stanovišti v Římě se duo Campari/Ramponi ujalo vedení, které si udrželo až do cíle v Brescii, a závod tak zakončilo na celkově prvním místě s průměrnou rychlostí 84,128 km/h. V letech 1927 až 1929 přinesly různé verze modelu 6C 1500 Alfa Romeo kromě úspěchů v závodech také vynikající obchodní výsledky: prodalo se jich 1064 kusů, což bylo na tehdejší dobu velmi slušné číslo.