alfa-romeo-giulia-qv-a-stelvio-qv

Alfa Romeo nabízí dva vážně výkonné a rychlé modely Quadrifoglio Verde, která nabízejí podobnou filozofii jako například modely BMW M. Na rozdíl od nich ale nemůže řidič nastavit tolik věcí. Má tu prostě jen čtyři jízdní režimy s pevným nastavením. A to je vše.

Čtyři režimy se zdají být hodně, ale není. Kromě těch běžných (jsou tři) jízdních režimů je tu ještě jeden, který se jmenuje Race. Zatímco ty tři první jsou v zásadě stejné a liší se jen výslednou ostrostí auta na pokyny (plyn, posilovač řízení, …) řidiče, režim s označením Race je velmi speciální. Kromě toho, že naplno otevře (v režimu Dynamic jen při výrazném sešlápnutí plynu) klapky výfuku, tak také automaticky zcela deaktivuje stabilizační systém. A pak se z toho auta stane ještě trochu zábavnější “věc”…

Test Alfa Romeo Giulia QV (2019)

Je to ale málo, protože občas si budete chtít vypnout stabilizaci i v komfortním režimu, ale máte smůlu. Není tady žádné tlačítko. V komfortním režimu také prakticky neuslyšíte výfuk. Nejsou tu na to bohužel speciální tlačítka.

Nově ale Alfa Romeo tyto pevně dané jízdní režimy upraví. I když jen velmi sporadicky. Magazín CarBuzz totiž přišel s informací, že otevřít klapky (a udělat tak hlučný výfuk) půjde nově také v režimu Dynamic. V takovém režimu bude řidič hlídán stabilizačním systémem, který se samostatně vypnout nedá (jen změnou režimu na Race).

Tato změna bude k dispozici pro oba vrcholné modely QV: Giulia QV i Stelvio QV.

alfa-romeo-qv-vyfuky-otevreni