Honda představila závodní verzi supersportu NSX, která byla postavena na základech a regulích třídy FIA GT3. Na prvních závodech se s ní můžeme potkat v sezóně roku 2017.

Acura NSX GT3 2

Pokud se vám to zdá brzy, máte pravdu. Honda NSX je patrně první vůz, který se dostane na asfalt závodních okruhů dřív než na běžné silnice a do showroomů dealerů. V této podobě totiž již dva roky jezdí japonské cestovní vozy Super GT. Je však pravdou, že NSX Concept GT nemá s klasickým NSX kromě základních stylistických rysů nic moc společného. Honda/Acura NSX GT3 však už bude od sériového provedení přímo odvozená.

Technikou se však verze GT3 od produkčního supersportu liší poměrně zásadně. Ze čtyř motorů zůstal jen jeden, ten nejdůležitější. Benzinový šestiválec o objemu 3,5 litru se dvěma turbodmychadly. U závodní verze zmizely všechny tři elektromotory, akumulátory i komplikovaný pohon všech kol. Za vlast padla také devítistupňová dvouspojková převodovka. Tu zde nahradí šestistupňová závodní sekvence, která logicky bez elektromotorů přenáší veškerou sílu na kola zadní nápravy. Samozřejmostí závodní GT3 verze je pak agresivní bodykit, obří křídlo a větší nasávací otvory. To vše podle určených pravidel. V kabině je pak závodní rám. Vývoj NSX GT3 byl svěřen severoamerické závodní divizi HPD (Honda Performance Development) a ještě před příští sezonou by měl být plně k dispozici zájemcům z řad privátních týmů. A to nejen pro Spojené sáty, ale kdekoliv po světě.