Jestli i po představení tohoto projektu od AC Schnitzer někdo řekne, že nafta patří leda tak do kamen, opravdu mi dojdou všechny argumenty. Tenhle německý úpravce je již po několik let spojován především s vozy značky BMW a svou práci na nich odvádí více než dobře.
Dnes si ale ukážeme jejich aktuální dílo, které stojí na základech BMW Z4 sDrive 23i.. Z té toho ale ve finále moc nezůstalo, protože technici AC Schnitzer se zaměřili na velké množství detailů. To nejzajímavější se odehrálo pod kapotou, kde původně atmosférický benzínový šestiválec nahradil naftový třílitr opatřený rovnou trojicí turbodmychadel a šesti válci. (v BMW standartně značený 50d). Ten přes nový osmistupňový automat posílá na zadní nápravu výkon 430 koní a točivý moment 840 Nm. S přenesením toho všeho ještě pomáhá samosvorný zadní diferenciál použitý z modelu M3 (E92).
Když pomineme pár karbonových blbinek, které si ani úpravce jako je AC Schnitzer neodpustí, celková hmotnost téhle Z4 šla rapidne dolů. Celkem je to o 133 kilogramů, takže se i díky tomu zrychlení z 0 na 100 km/h odehraje zy 4,5 sekundy a maximální rychlost je 300 km/h.
Bohužel jde v současné době jen o něco jako koncept. AC Schnitzer postavil jeden jediný kus, který dostal jméno ACZ4 5.0d. Teprve až podle poptávky se uvidí, zda se budou na zakázku tyto vozy stavět dál.