AC Cobra GT Roadster

AC Cobra GT Roadster je moderní interpretace původní „kobry“. Má karbonovou karoserii a může mít až 663 koní

Autor: Pavel Srp - Zdroj: carscoops.com, AC Cars - Foto: AC Cars - 14. 5. 2023


AC Cobra je legenda. Podobné karoserie nabídlo za poslední dekády více výrobců, kteří stavěli její repliky. Teď se ale představuje další originální AC Cobra. Je větší než původní model, karoserii má celou z karbonu a pohánět ji může kompresorový osmiválec s více než 660 koňmi.

Jeden z nejstarších britských výrobců automobilů AC Cars představuje svůj nejnovější model: AC Cobra GT Roadster. Na první pohled je vidět, že novinka je inspirovaná původním modelem AC Cobra, ale je větší. Celková délka narostla o 110 mm na 4225 mm, přičemž rozvor je delší dokonce o 284 mm (celkem 2570 mm). Rozměry byly zvětšeny i kvůli tomu, že lidé za posledních 50 let, kdy byl představen původní roadster AC Cobra, narostli. AC Cars tvrdí, že v autě se dnes úplně bez problémů posadí i řidič s výškou 6 stop, tedy asi 182 cm. Nejnovější roadster zároveň dostal dotek moderny, například přední světlomety jsou LEDkové s denním svícením.

Stejně jako u exteriéru i v kabině platí, že jde o vylepšení a zmodernizování původního konceptu. A už samotný pohled prozrazuje, že Britové na to šli decentně. V interiéru je moderněji pojatá palubní deska se sedmi kruhovými ukazateli. Najdeme tu ale i průhlednou skleněnou destičku za volantem, která supluje kapličku přístrojů a promítají se na ní základní jízdní údaje. Pod palubní deskou ve středovém panelu najdeme digitální dotekový displej s úhlopříčkou 10,25 palce. Nechybí ani audiosystém se základním výkonem 250 W RMS v základu, respektive 450 W za příplatek.

Pod kapotou je přeplňovaný pětilitrový osmiválec Ford Coyote. Slabší verze je atmosférická, nabídne 460 koní a 570 Nm, zatímco ta výkonnější dostala kompresor a má 663 koní a 780 Nm. Motor pohání výhradně zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo přes desetistupňovou automatickou převodovku s páčkami na volantu pro manuální řazení. Mezi zadními koly je standardně lamelový diferenciál s omezenou svorností, za příplatek tu ale může být samosvor Torsen.

Kola jsou výrazně větší než původně. Vpředu jsou na kompresorovém modelu disky s rozměry 9,5×21 palců, vzadu pak 12×21 palců (na slabší verzi jsou „jen“ devatenáctky). Důraz byl kladen na to, aby byla lehká, takže jedno přední kolo váží jen 14,2 kilogramu, to zadní 16,5 kilogramu. Uchycena jsou na auto centrální maticí a obuta jsou do pneumatik Michelin Pilot Sport 4, za příplatek dokonce Michelin Pilot Sport Cup 2. Za koly jsou velmi výkonné brzdy. Základní verze dostala šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 380 mm vpředu a jednopístkové třmeny s 330mm kotouči vzadu. Kompresorová verze má vpředu šestipístky s 394mm kotoučem, vzadu čtyřpístky s 378mm kotoučem.

V nabídce bude roadster s řízením vlevo i vpravo. Podvozek je vyroben z extrudovaného hliníku, zatímco karoserie je vyrobena z karbonu a váží pouhých 50 kg. Pohotovostní hmotnost je 1400 kg. 

Dynamika je působivá, podle výrobce dokáže auto ve výkonnější verzi zrychlit z místa na stovku za 3,4 sekundy. Maximální rychlost je 278 km/h. Mimochodem, i tohle auto už má Start/Stop. Tlačítko na jeho deaktivaci je schováno pod červeným vypínačem na středovém tunelu. Nechybí ani ABS a stabilizace. 

Auto je samozřejmě možné přihlásit na registrační značky a pak s ním normálně jezdit po silnici. Vyrobeno bude pouze 250 kusů. Cena ovšem zveřejněna nebyla.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru