Německý úpravce ABT Sportsline si pohrál s velkým SUV od Volkswagenu, s modelem Touareg. Ovšem neřešil tak úplně design, zaměřil se spíše na vylepšení výkonu a především zvýšení točivého momentu. A to se rozhodně povedlo, z Touaregu je lokomotiva, kterou nejspíš jen tak něco nezastaví.

Tedy, abychom byli upřímní, Touareg má příjemně vysoký točivý moment už v základu. Tedy, alespoň ta verze, která má pod kapotou osmiválec TDI, a která byla představena na letošním autosalonu v Ženevě. Mluvíme tu o točivém momentu 900 Nm, přičemž jednotka o objemu čtyři litry posílá přes osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola výkon 421 koní. Jakkoliv tyto hodnoty musí každému běžnému smrtelníkovi bohatě stačit, jsou mezi námi tací, kteří nutně potřebují něco víc. A právě pro ty je tu ABT, který to „něco navíc“ dodává. 

Dvojtest velkých SUV s benzinovými motory: BMW X5 40i xDrive a Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion (2019)

Pohonnou jednotku zachovává, ale pomocí modifikace řídící jednotky může tahle dieselová střela nabídnout výkon 493 koní a točivý moment skoro až téměř děsivých 970 Nm. Je škoda, že úpravce neposkytl žádné podrobnější informace o zrychlení takto upraveného auta nebo o jeho maximální rychlosti. Jsme si ale jisti, že to budou čísla o lepší, než jakými se chlubí sériová verze auta. Ta dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 4,9 sekundy a jede až 250 km/h.

A co ten design? Už jsme naznačili, že ABT nic extra neměnil. Změnil ale například kola. V jeho podání obouvá Touareg 22palcové disky, které jsou k dispozici v šedé nebo černé barvě.