Zatímco Fiat pracuje na první čistě elektrické pětistovce, Abarth si stále hraje se standardními spalovacími verzemi. Jako poslední mu do spárů spadla verze 595 Pista. Už to je celkem zběsilá nákupní taška, ale Abarth z ní vymačkal absolutní maximum.

O pohon této verze se stará nově větší turbodmychadlem Garrett přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,4 litru, který po zásahu úpravce disponuje výkonem 165 koní a točivým momentem 230 Nm, jenž je dostupný již od 2250 otáček za minutu.

Test Fiat 500X 1.3 FireFly 111 kW DDCT (2019)

Abarth si pohrál také s nastavením tlumičů, které jsou prý velmi tuhé, aby bylo možné projíždět zatáčky na kvalitním asfaltu s absolutní přesností. Ostatně, tahle hračka bude ve svém živlu hlavně na okruhu.

K tomu úpravce přidal také upravený zvukový projev. O ten se stará systém Record Monza s aktivními klapkami, které, když jsou otevřené, umí vyvolat pocit z velkého opravdového závoďáku. Pokud jsou zavřené, nebude auto prý hlukem nijak obtěžovat.

Kromě toho všeho Abarth nezapomněl ani na výkonnější brzdovou soustavu. Vpředu najdete 284mm chlazené kotouče a vzadu zase kotouče o průměru 240 mm. A rozhodně se budou hodit, vždyť upravený Abarth 595 Pista umí uhánět rychlostí až 218 km/h!