abarth-600e

Abarth 600e přijíždí na české silnice. Je to nejvýkonnější Abarth všech dob

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Abarth - 5. 6. 2025


Na český trh vstupuje nový model Abarth 600e, který rozšiřuje nabídku elektrických vozů této sportovně orientované značky. Doplňuje tak menší Abarth 500e, jenž je již v prodeji. Oba modely reprezentují snahu značky přenést typický charakter Abarthu do světa elektromobility – tedy nabídnout kompaktní vozy s důrazem na výkon, řízení a celkový zážitek z jízdy, ale s využitím moderní elektrické technologie. Model 600e, vyvinutý ve spolupráci s inženýry Stellantis Motorsport, přináší vyšší výkon a technické řešení inspirované závodními vozy, a to při zachování každodenní použitelnosti.

Značka Abarth nabízí nově na českém trhu model Abarth 600e. Ten se tak přidává k modelu Abarth 500e, který je na českém trhu již v prodeji. Abarth 500e je vybaven 42kWh baterií, která napájí elektromotor s výkonem 113,7 kW/155 koní. Díky tomu kombinuje typický výkon „štíra“ s inovativní elektrickou mobilitou. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7 sekund. K dispozici jsou tři exkluzivní jízdní režimy, které se zaměřují na výkon – Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track. Ty poskytují zákazníkům naprostou svobodu ve využití sportovního nastavení a uvolnění síly jejich Abarthu v nejrůznějších jízdních situacích.

  • Režim Turismo umožňuje plynulejší zrychlení a nižší výkon (maximální výkon 100 kW místo 113 kW, točivý moment 220 Nm místo 235 Nm) pro efektivní, ale vzrušující zážitek z jízdy
  • Režim Scorpion Street nabízí špičkový výkon a zároveň maximalizuje regenerativní brzdění
  • V režimu Turismo nebo Scorpion Street vám díky funkci řízení jedním pedálem stačí pro maximální výkon jeden pedál. Auto zpomalí pokaždé, když zvednete nohu, a rekuperuje kinetickou energii, která se přeměňuje na elektrickou energii dobíjející baterie. Zkrátka rychlejší a sportovnější zážitek z jízdy
  • Režim Scorpion Track je určen pro ty, kteří hledají špičkový výkon

Abarth 600e je výsledkem náročného vývojového projektu, na kterém se podíleli odborníci značky Abarth i inženýři společnosti Stellantis Motorsport. Společně vytvořili špičkovou sportovní platformu pro elektromobily Perfo eCMP, která představuje technologický přenos ze závodních tratí na běžné silnice a tvoří základ nového modelu Abarth 600e. Abarth 600e je navržen pro maximální zážitek z jízdy a kombinuje špičkový výkon s nezaměnitelnou syrovostí a dravostí, které jsou pro značku Abarth typické. Jeho osobitý charakter se odráží ve výrazném vzhledu, širokém rozchodu kol, aerodynamickém zadním spoileru i sportovně laděném interiéru s výraznými stylistickými prvky. Ve spolupráci s partnery z oblasti motorsportu, značkami Michelin, Sabelt, JTEKT Torsen a Alcon, podrobil Abarth jednotlivé komponenty náročným testům, aby dosáhl jejich optimálního sladění. Výsledkem je nejvýkonnější Abarth všech dob.

Navržen jako nejvýkonnější Abarth v historii

To, co dělá nový model Abarth 600e nejvýkonnějším vozem značky, spočívá v klíčových technických prvcích ukrytých pod jeho karoserií. Základem je elektromotor vyvinutý přímo společností Abarth. Tento nový „škorpion“ výkonem výrazně převyšuje všechny dosavadní elektrické ostré hatchbacky – jeho motor nabízí výkon 207 kW/280 koní, což je nejvyšší hodnota, jaké kdy vůz Abarth dosáhl. Elektromotor byl testován na závodních tratích ve speciálně upraveném monopostu formule E. Verze Scorpionissima zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,85 sekundy, zatímco verze Turismo to zvládne za přibližně 6,24 sekundy. Obě varianty jsou v každé situaci extrémně svižné a hravé. Kromě toho nabízí tento „monstrózní“ vůz točivý moment 345 Nm a dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 200 km/h. Dojezd na jedno nabití činí až 334 km v kombinovaném cyklu WLTP, v závislosti na použité sadě pneumatik.

Nový Abarth 600e se odhaluje. Je to nejvýkonnější vůz italské značky v historii

Obě verze Abarthu 600e nabízejí tři jízdní režimy. Režim Turismo je zaměřen na plynulé zrychlení a nabízí výkon 110 kW pro verzi Turismo a 140 kW pro Scorpionissimu, v kombinaci s točivým momentem 300 Nm a maximální rychlostí omezenou na 150 km/h. Tento režim poskytuje také sportovní odezvu akcelerátoru, ostřejší řízení a standardní nastavení systému ESP. Druhý režim, Scorpion Street, posouvá výkon na 150 kW u verze Turismo a na 170 kW u verze Scorpionissima, s maximálním točivým momentem 345 Nm a maximální rychlostí 180 km/h. Tento režim kombinuje sportovní charakter s vyšší dynamikou a „hravě“ naladěným systémem ESP. Režim Scorpion Track je tím, co Abarthu přináší největší porci zábavy – nabízí špičkový výkon pro jízdu na závodní trati s maximální rychlostí 200 km/h, točivým momentem 345 Nm a vyšším výkonem 207 kW/280 koní u modelu Abarth 600e Scorpionissima a 175 kW/240 koní u verze Turismo.

Abarth 600e: zrozený ze závodních zkušeností Abarthu a Stellantis Motorsport

Abarth 600e je výsledkem rozsáhlých závodních zkušeností, které odborníci Abarthu a týmu Stellantis Motorsport přenesli do silničního provozu. Spolupráce se značkou Michelin byla zahájena již v roce 2021, krátce po určení technických specifikací. Cílem bylo nejen vyjádřit očekávanou sportovní podstatu vozu, ale zároveň klást důraz na bezpečnost, životnost a energetickou efektivitu pneumatik. Díky na míru navržené směsi a specifické konstrukci byly pneumatiky Michelin Pilot Sport EV navrženy tak, aby zvládaly výkon 280 k a zároveň poskytovaly výjimečnou přilnavost za sucha i za mokra.

Brzdy byly vyvinuty ve spolupráci s renomovanou závodní značkou Alcon. Mají větší brzdnou plochu a využívají monoblokové čtyřpístkové třmeny, které zajišťují vynikající chlazení a odolnost vůči vadnutí. Díky této spolupráci je Abarth 600e připraven poskytnout maximální zážitky jak na silnici, tak i na závodním okruhu. Pokud jde o brzdění a ovladatelnost ve vysokých rychlostech, značka se štírem ve znaku opět překvapuje svou komunitu. Odborníci Abarthu si dali za cíl zvýšit brzdný výkon i stabilitu, čehož dosáhli díky brzdám Alcon o průměru 380 mm a speciálně přizpůsobeným třmenům, navrženým přímo pro Abarth 600e. Výsledkem je mimořádný brzdný účinek a ještě intenzivnější jízdní zážitek.

Součástí technické výbavy je také mechanický samosvorný diferenciál JTEKT Torsen, který významně zlepšuje trakci, držení stopy, stabilitu v zatáčkách a bezpečnost na kluzkém povrchu. Tento diferenciál se zvýšenou svorností dokáže při akceleraci přenášet větší točivý moment na vnější kolo a svorností 36 % při akceleraci a 34 % při zpomalení zlepšuje ovladatelnost vozu.

Díky bohatým zkušenostem ze závodních okruhů věnovali specialisté z Abarthu a Stellantis Motorsport mimořádnou pozornost i dalším klíčovým prvkům, aby tento ambiciózní projekt elektrického sportovního vozu naplnil očekávání. Zvýšili tuhost podvozku a vybavili zadní nápravu stabilizátorem, který výrazně zvýšil celkovou tuhost zadní části a přispěl k lepšímu vyvážení a stabilitě vozu.

Nový chladicí systém s vysoce výkonným čerpadlem chladicí kapaliny umožňuje efektivní tepelnou regulaci, čímž minimalizuje riziko poklesu výkonu akumulátoru. Speciálně upravená kalibrace zajišťuje optimální chlazení dokonce i ve sportovních jízdních režimech.

Ostrá jízda na okruhu vás udělá šťastnějšími než cvičení v posilovně, zjistila nová studie

Závodní duch se odráží také ve stylu a technickém provedení sedadel Sabelt, která byla navržena tak, aby poskytovala maximální výkon, dynamiku a oporu při jízdě. Závodní ergonomie bylo dosaženo díky tvaru sedadel, která obepínají tělo a zajišťují stabilitu v zatáčkách. U verze Scorpionissima jsou sedadla navržena s důrazem na boční oporu a vylepšena pomocí čtyř různých typů pěn s vysokou hustotou, které jsou přizpůsobeny jednotlivým částem těla. Navíc u této limitované edice dotvářejí závodní vzhled boční otvory, výrazné bočnice a kryt bezpečnostních pásů, čímž plní skutečné automobilové nadšence autentickým závodním pocitem.

Navrženo pro výkon: exteriér nového modelu Abarth 600e

Aby nový Abarth 600e dosáhl maximální výkonnosti, je vybaven specifickými designovými prvky v exteriéru i interiéru. Vnější vzhled staví na dvou klíčových motivech. Prvním z nich je inspirace minulostí – konkrétně ikonickým modelem Abarth 850 TC, jehož mohutný hranatý chladič mu vysloužil přezdívku „cassettone“. Tento prvek byl nově interpretován a propůjčuje novému modelu výrazně sportovní a emotivní charakter. Druhý motiv obohacuje čtvercovou geometrii výraznou grafikou inspirovanou světem videoher a digitálních technologií – šikmé linie jsou vyryté do povrchů a přecházejí v mřížku přívodu vzduchu. Tento styl a způsob zpracování se opakuje i na zadním nárazníku, kde dále umocňuje výsledný vizuální dojem.

Zásadní odlišností nového Abarthu 600e je důsledná práce na čtyřech klíčových prvcích: předním a zadním nárazníku, zadním spoileru a kolech. V přední části prodloužili inženýři i designéři siluetu vozu a zvýraznili tzv. „žraločí nos“, čímž zlepšili aerodynamické vlastnosti a přidali přednímu nárazníku na mohutnosti, a zároveň jej vylepšili trojrozměrným nápisem ABARTH. Vzhled přední části vozu dotváří také snížený podvozek a rozšířený rozchod kol – o 30 mm vpředu a 25 mm vzadu. Výrazně hranaté tvary aerodynamického spoileru a difuzoru v zadním nárazníku nejsou jen vizuálním prvkem, byly pečlivě testovány ve větrném tunelu s cílem maximalizovat přítlak a celkový aerodynamický výkon vozu. Impozantní leštěná pětipaprsková 20palcová kola z lehkých slitin evokují stylizovaný ocas štíra. Díky širokým výřezům odhalují sportovní brzdy s výrazně lakovanými třmeny. Středové krytky kol, inspirované závodními koly s centrální maticí, mají moderní fazetovaný vzhled. Elektrifikovaný štír, znak, který debutoval na modelu Abarth 500e, zdobí i nový model. Najdeme ho nejen na blatnících a přední kapotě, ale také jako jemně vyrytý detail na černých plochách předního a zadního nárazníku i spoileru. Vedle modelu Abarth 600e Turismo nabízí limitovaná edice Scorpionissima také leskle černý bodykit, specifické boční polepy a barevně sladěné přední brzdové třmeny, které zvýrazňují její výjimečný charakter.

Celkový dojem z vozu, ať už při pohledu zepředu nebo zezadu, dotváří specifický designový styl, který zaujme například výrazným rámečkem zadních světel a hranatými prvky ve spodní části karoserie. Tato řešení propůjčují Abarthu 600e výraznou osobitost a dodávají mu odvážný a sebevědomý vzhled. Agresivitu modelu dále podtrhují černé kryty zpětných zrcátek a kliky dveří, které elegantně kontrastují s výraznými odstíny karoserie. Model Abarth 600e Turismo je k dispozici v neonové barvě Acid Green, inspirované barvou štířího jedu, v elegantní bílé Antidote White, ohnivě oranžové Shock Orange nebo temně černé Venom Black. Limitovaná edice Scorpionissima se navíc představí buď v zelené Acid Green, nebo v exkluzivní fialové barvě Hypnotic Purple, která svým odstínem připomíná zbarvení kůže po bodnutí. Barevné varianty Abarthu tak nejen odrážejí vizuální identitu značky, ale tvoří i součást příběhu „Scorpion Sting“ (bodnutí škorpióna), strategie navržené tak, aby nový Abarth zasáhl cílovou skupinu přesně jako dobře mířené bodnutí.

Působivý design interiéru

Zatímco exteriér nového Abarthu 600e vypovídá o jeho sportovním charakteru na první pohled, teprve interiér, který je výsledkem práce zkušených designérů značky Abarth, zcela odhaluje jeho promyšlený design. Designéři se zaměřili na vytvoření prostoru, který spojuje sportovní charakter s prémiovými detaily. Sportovní volant kombinuje kůži a Alcantaru v horní, spodní i boční části, což zvyšuje nejen sportovní dojem, ale především zajišťuje skvělý úchop. Dominantní černá barva interiéru – od sloupků A, B a C, přes strop až po dekory – je doplněna výraznými barevnými akcenty, jako jsou kontrastní švy nebo emblém štíra na volantu, který působí hrozivě, ale zároveň stylově.

Jedinečný charakter vozu je dále umocněn specifickými prvky výbavy, jako jsou sportovní sedadla, hliníkové pedály, boční prahy, rohože s motivem Scorpionissima a zatmavená skla, která udržují interiér v tajemné, až téměř temné atmosféře. Dalšími zajímavými prvky jsou ochranný kryt Abarth, 7″ barevný displej s exkluzivní grafikou Abarth nebo kryt středového tunelu a vnitřní osvětlení na levé straně řidiče – tyto prvky jsou exkluzivně vyhrazeny pro limitovanou edici Scorpionissima.

Palubní deska se liší podle varianty: u modelu Abarth 600e Turismo je lakovaná v klasické černé, zatímco Scorpionissima dostává sofistikovanější matně černý povrch s lesklou černou sítotiskovou grafikou, která připomíná digitální svět. Sedadla obou verzí reflektují jejich charakter. Scorpionissima nabízí agresivní závodní sedadla Sabelt potažená Alcantarou s ikonickým vzorem Scorpionflage, perforací pro odlehčený vzhled a integrovanou opěrkou hlavy. Naproti tomu Turismo zvolilo měkčí přístup – látková sedadla s pruhovaným designem a integrovanou opěrkou hlavy nabízejí pohodlí bez kompromisu ve sportovním stylu. Limitovaná edice Scorpionissima je navíc vybavena vyhřívanými sedadly a čelním sklem, což se hodí zejména v chladnějším počasí.

Odvážný exteriér, technikou naplněný uvnitř

Aby byla každá jízda co nejpříjemnější, je Abarth 600e vybaven pokročilými asistenčními systémy, které řidiči výrazně usnadňují každodenní život. Dlouhé cesty i parkování se zvládnou s lehkostí díky adaptivnímu tempomatu a elektrické parkovací brzdě, jež jsou součástí výbavy obou verzí. O bezpečnost se stará komplexní bezpečnostní paket, který zahrnuje šest airbagů, systém nouzového volání E-call, detekci únavy řidiče i autonomní nouzové brzdění. Nechybí ani asistent pro udržování jízdního pruhu, varování při jeho opuštění nebo úchyty ISOFIX – pro pohodlí a bezpečnost všech cestujících. Verze Scorpionissima navíc nabízí asistenční systémy úrovně 2, které přidávají další prvky výbavy – udržování vozu uprostřed jízdního pruhu, pomoc při jízdě v kolonách či 360° parkovací senzory, které v kombinaci se zadní kamerou umožňují jednoduché parkování. Pro městský provoz v úzkých uličkách je k dispozici také hlídání mrtvého úhlu, elektricky sklopná zrcátka, systém informací o dopravních značkách dle GPS a automatické dálkové světlomety. Abarth 600e Scorpionissima byl navržen tak, aby zjednodušil každodenní život řidiče. Nabízí elektricky ovládané zadní dveře, praktickou sadu Cargo Flex i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. To ale není všechno. Ve výbavě jsou rovněž USB porty typu A i C, dešťový a světelný senzor, bezklíčové startování nebo bezdrátové připojení pro Apple CarPlay a Android Auto.

Infotainment vozu Abarth 600e

S cílem vždy poskytovat nejlepší zážitek z jízdy nabízí Abarth 600e Turismo infotainment systém s 10,25palcovým rádiem a šesti reproduktory, zatímco model Scorpionissima je standardně vybaven 10,25palcovým rádiem navíc s integrovanou navigací, která zvyšuje vzrušení z jízdy a plně propojuje nadšence se zážitkem z jízdy. V modelu Abarth 600e je závodění zábavnější než kdy dřív, a to díky funkci měření výkonu, kterou zábavní systém nabízí. Z hlavní obrazovky se řidiči mohou snadno dostat na specializované výkonové stránky: stránku řízení točivého momentu, kde lze v reálném čase sledovat přenos síly na kola a přizpůsobovat akceleraci aktuálním povětrnostním podmínkám či typu silnice; stránku technických ukazatelů, která poskytuje přehled o všech důležitých parametrech vozu; a na závodní stránku s časomírou a G-diagramem, která přináší pocit jako z kokpitu formule E. Exkluzivně pro model Scorpionissima je navíc k dispozici generátor zvuku, který lze během jízdy zapínat a vypínat přímo z domovské stránky zábavního systému. Hladina zvuku je vyšší při dynamické sportovní jízdě a nižší, příjemně utlumená při jízdě konstantní rychlostí, kdy je pohyb plynového pedálu minimální. Zvuk „výfuku“ byl rovněž upraven – má hlubší tón při vysokých otáčkách, v kabině je méně pronikavý a působí celkově zaobleněji a tlumeněji. Při překročení rychlosti 80 km/h se pak zvuk postupně vytrácí a jeho intenzita se dále snižuje v závislosti na aktuálním jízdním režimu.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru