Už obyčejný Abarth 500 je velmi zajímavé auto. Neoslní sice nijak závratným výkonem, ale díky kolům v rozích, perfektnímu těžišti a celkem nízké hmotnosti dokáže řezat zatáčky tak, že to nejednoho překvapí. Jenže výkonu není nikdy dost, řekli si u Romeo Ferraris, a tohoto prcka se rozhodli poladit.
V sérii má tohle auto přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,4 litru s výkonem 100 kW/135 koní a 230 Nm. Po úpravě výkon vzrostl na 244 koní a 330 Nm! A to už je na necelou tunu vážící auto, dostalo totiž díly z karbonu a nemá zadní sedačky (přední jsou Recaro), velmi slušná hodnota! Z karbonu jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty B-sloupků a křídlo. S paketem Leggero ale můžete mít z uhlíkových vláken také střechu a víko zavazadelníku.
Díky tomu dokáže Abarth 500 Cinquone Corsa, jak ho pojmenovali, zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy a ve zrychlování nepoleví až ke 240 km/h.
No, ale když přijde na peníze, už to zase taková pecka není. U Romeo Ferraris si za tohohle brutálního prcka účtují 69 220 €, což je v přepočtu 1,9 milionu Kč! Můžete si ale pořídit i levnější a slabší variantu Cinquone S. Výkon motoru bude 207 koní a 310 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,7 sekundy. No, a pokud ani to není pro vás, je tady ještě základní verze Cinquone, která nabídne 157 koní a 230 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,4 sekundy a stojí „jen“ 47 762 €, tedy 1,3 milionu Kč.
Co vy na to? Jdete do toho?