Karlovy Vary stojí před jedním z největších dopravních projektů za poslední desítky let. Místo současného rušného průtahu, který denně zahlcují kolony aut, by měl vzniknout zhruba tříkilometrový tunel. Ten by měl odvést dopravu pod zem a zajistit plynulejší i bezpečnější provoz nejen pro řidiče, kteří městem projíždějí, ale i pro samotné obyvatele města.
Na přípravě projektu spolupracuje Karlovarský kraj, samotné lázeňské město i stát. O podobě stavby a vedení hlavní komunikace I/6, stejně jako o přeložce silnice I/13, se diskutovalo také při veřejném projednání Změny č. 3 Zásad územního rozvoje Karlovarského kraje, které se uskutečnilo na krajském úřadě v pondělí 6. října.
Od devíti variant k jedné: tunel jako nejlepší řešení
O tom, jak zlepšit dopravní situaci v Karlových Varech, se mluví už dlouho. V minulosti bylo na stole hned 9 různých variant. Postupně se však výběr zúžil, a nakonec odborníci i zástupci kraje označili za nejvhodnější právě tunelové řešení. Studie, kterou si kraj nechal zpracovat už v roce 2023, potvrdila, že jde o variantu s nejlepším poměrem efektivity, nákladů a dopadu na okolí.
Přečtěte si také:
Současné vedení kraje na tento závěr navázalo a pokračuje v přípravách podle doporučení expertů. Tunel získal v září podporu také od Ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic a dalších institucí.
„Předpokládáme, že tunel povede pod Bohaticemi, Růžovým Vrchem a částí Rybář,“ upřesnil náměstek hejtmanky Karlovarského kraje pro oblast dopravy Martin Hurajčík. Dodal, že úkolem kraje není samotná stavba, ale vymezení koridoru, ve kterém bude investor (tedy stát) hledat konkrétní technické řešení. Důležité je také sladit projekt s dálnicí D6 od Prahy a se současnou modernizací silnice I/13 směrem na Ostrov a dále do Ústeckého kraje.
Porouchalo se vám auto v tunelu? Poradíme, co nedělat, kam volat a jak se chovat
Město chce jednat i o zlepšení současného průtahu
Karlovy Vary už teď narážejí na limity své dopravní infrastruktury. Kolony, hluk a nebezpečné křižovatky jsou každodenní realitou. Podle primátorky města Andrey Pfeffer Ferklové je proto nutné řešit situaci bez odkladu.
Přečtěte si také:
„Potřebujeme jednat rychle. S krajem postupujeme společně a naším cílem je přesvědčit stát, že jde o investici, která má pro Karlovy Vary zásadní význam. Zároveň chceme s Ředitelstvím silnic a dálnic otevřít debatu o zlepšení parametrů současného průtahu, aby se do doby výstavby tunelu aspoň částečně ulevilo dopravě ve městě,“ uvedla primátorka.
Město plánuje také podrobněji zmapovat dopravní situaci, aby bylo na nový systém silnic připravené.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek
15 km od lázní musím mít povolení od ministerstva na studnu, která může být maximálně 30 m hluboká, abych nenarušil prameny. A tady se řeší ražba tunelu přímo ve městě.
A co se radši u Olšových vrat zavrtat pod kopec a napojit se u Globusu v Tašovicích ? Možná by to vyšlo i levněji.
Levnější by to určitě nebylo, protože to je vzdušnou čarou, asi tak třikrát delší trasa. Hlavně, aby ten současný záměr, nějak při stavbě nenarušil prameny.