dacia_bigster

Dacia chystá překvapení, zaútočí na Octavii. V příštím roce představí kombi a liftback s hybridem a pohonem 4×4

Autor: Petr Pilný - Zdroj: largus.fr, startstop.sk - Foto: Pavel Srp - 19. 9. 2025


Rumunská automobilka Dacia má za sebou silné období a rozhodně se nechystá zpomalit. Poté, co zaznamenává úspěchy s prakticky všemi svými modely, připravuje další významný krok. V příštím roce představí úplně novou modelovou řadu nazvanou C-Néo. V roce 2026 dorazí dvě auta, která by mohla zamíchat kartami v segmentu, z něhož se konkurence pomalu stahuje.

Modely Dacia C-Néo v sobě spojí prvky kombi, liftbacku a crossoveru. Dacia tak reaguje na situaci, kdy většina velkých značek postupně opouští tradiční rodinná auta se spalovacími motory a soustředí se spíše na SUV nebo čistě elektrické modely. Jenže poptávka po prostorných, praktických a cenově dostupných autech neklesá. Právě toho chce Dacia využít a zároveň vyplnit díru, kterou na trhu nechaly ostatní značky, například třeba i mateřský Renault, který proměnil Mégane na elektrický crossover.

Nové modely by měly cílit tedy třeba i na Škodu Octavia. Mluvilo se o tom už počátkem minulého roku. Nová dvojice modelů má mít na délku zhruba 4,6 metru (Octavia má 4,7 metru) a svým stylem naváže na designový jazyk Bigsteru. To znamená robustní vzhled, vyšší světlou výšku a jasný odkaz na outdoorový charakter značky. Liftback by mohl mít elegantní siluetu fastbacku s delším zadním sklem, kombi zase praktické proporce, ale rozhodně nepůjde o klasiku ve stylu Octavie. Spíš o mix, který má nabídnout to nejlepší z několika světů.

Dacia Sandero se změní: v roce 2026 přijde s novou tváří po vzoru Dusteru a Bigsteru

Pod kapotou se objeví známý tříválcový mild-hybrid 1.2 o výkonu 140 koní, který bude dostupný i s pohonem na LPG. V nabídce ale nebude chybět ani zcela nový hybridní čtyřválec 1.8 s výkonem kolem 160 koní a pohonem všech kol, který Dacia před časem představila. Ten bude kombinovat spalovací motor s elektromotorem na zadní nápravě. Dacia přitom nevylučuje ani plug-in hybrid. A díky chytrému řešení se dvěma nádržemi (jednou na benzín a druhou na LPG) by mohl dojezd být až 1500 kilometrů na jedno kompletní natankování.

Pokud jde o cenu, Dacia by se s těmito novými modely měla držet podobně jako u Bigsteru. To by z novinek dělalo atraktivní alternativu k vozům, jež často startují výrazně výš. Zároveň by mohly oslovit zákazníky, kteří hledají prostorné auto, ale nechtějí jít cestou čistě elektrického pohonu.

Otázkou zůstává výroba. Současné kapacity továren v Rumunsku a Maroku stačí sotva na stávající modely. Pokud má Dacia splnit ambiciózní cíl, který je až milion vyrobených aut ročně už v roce 2027, bude muset přidat buď nové linky, nebo dokonce celou novou továrnu.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru