Když se v roce 2018 ukázala čtvrtá generace Suzuki Jimny, rozhodně to nevypadalo tak, že by to byla až taková trefa do černého. Malý off-road si okamžitě získal obrovské sympatie, ojetá auta se dodnes prodávají za víc, než kolik stála nová. A nejen u nás v České republice. Mělo všechno, co fanoušci chtěli: jednoduchá technika, jednoduchý design a schopnosti, na které leckteré SUV mohlo jen žárlit. Jenže radost dlouho nevydržela.
Evropské emisní předpisy jeho prodeje v EU značně limitovaly, vždyť pro český trh byly kapacity nejprve v desítkách kusů, ale pak i v jednotkách kusů ročně. Původní osobní verze pak z nabídky úplně zmizela, pak se na chvíli vrátila jako užitková, dvoumístná verze. Mezitím se mluvilo i o tom, že přijde pětidveřová nebo třeba i hybridní verze. Nic takového se v EU nakonec nestalo.
Jinde se to ale stalo, takže například v Indii je pětidveřová prodloužená verze hitem, stejně tak v Japonsku, kde je Suzuki nejprodávanější značkou v zemi.
A pak je tu Austrálie, i tam jsou teď problémy. Tamní importér musel prodeje prodlouženého modelu Suzuki Jimny XL stopnout. Důvod? Zatím neupřesněný problém, ale nešlo prý o nic, co by ohrožovalo bezpečnost. Výsledkem je to, že v továrně v Indii, kde se auto vyrábí, situaci řeší a problém analyzují. Zákazníci zatím čekají na další zprávy. A Australané si nekoupí ani třídveřové Suzuki Jimny, protože to se tady přestalo nabízet v březnu. Problémem je, že nenabízí automatické brzdění, ale to by měl výrobce v příštím roce vyřešit a auto do prodeje opět vrátit.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek