prazsky-okruh-oprava

Alespoň trocha úlevy pro řidiče. ŘSD ukončilo práce na Pražském okruhu u Slivence

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic ČR - Foto: Ředitelství silnic a dálnic ČR - 14. 7. 2025


Pražský okruh je mezi sjezdy z dálnice D5 a na Barrandov pravděpodobně prokletý. Kolony jsou tam každý den, takřka celý den a stává se tam i hodně nehod. Faktem ale je, že jde o extrémně vytížené místo, které musí zvládnout opravdu hodně dopravy. V posledních měsících to tam navíc kvůli opravám vypadalo opravdu jako v pekle, kolony byly dlouhé.

Stavební akce byly zahájeny už 5. července 2024. V první řadě spočívaly ve výměně původního asfaltového povrchu za odolnější cementobetonový. Konkrétně šlo o úsek mezi kilometry 13 až 16: od severního portálu Lochkovského tunelu po mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16). „Vedle toho jsme také prodloužili připojovací pruh na Pražský okruh od Barrandova směr letiště. Původně měl nájezd délku jen kolem 200 m a v dopravních špičkách se zde často tvořily kolony. Teď má po stavební úpravě nově okolo dvou kilometrů,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Zatímco v loňském roce prošel kompletní rekonstrukcí jízdní pás směrem na letiště, v letošním roce přišel na řadu protisměr, tedy jízdní pás směrem na D1. Výměny povrchu se dočkaly také větve dvou mimoúrovňových křižovatek na této trase.

Další rána pro dopravu v Praze. Zcela uzavřena bude celé léto i Karlovarská ulice

„Kvůli maximální úspoře času jsme přímo u stavby postavili mobilní betonárnu, vyrobili a položili jsme 16 000 m3 betonu. Abychom co nejvíce zkrátili omezení dopravy, pracovali jsme sedm dní v týdnu a v několika případech i nonstop přes noc. Po odfrézování jsme na místě zrecyklovali a do stavby zpětně využili 16 000 m3 podkladních vrstev, čímž jsme dále omezili dopravní zátěž v okolí stavby,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření. A ještě dodáváme, že cena oprav byla 238,4 milionu Kč bez DPH.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru