Toyota vyrobila v minulém týdnu Toyotu Yaris s pořadovým číslem 2,5 milionu. Zahájení výroby tohoto modelu bylo teprve v roce 2001. Kompaktní vůz určený především do města sjel z výrobní linky v pátek 25. dubna 2014 v ranních hodinách.
Jubilejním vozem je bílý Yaris Hybrid – jeden z nejoblíbenějších modelů mezi evropskými zákazníky automobilky Toyota. Během prvních tří měsíců roku 2014 se pro hybridní pohon u Toyoty Yaris rozhodlo plných 31 % evropských zájemců a současně se v lednu, únoru i březnu prodal rekordní počet vozů s tímto označením; březen byl pak pro Yaris Hybrid historicky nejúspěšnějším prodejním měsícem.
Yaris s pořadovým číslem 2,5 milionu zamíří během příštích týdnů k zákazníkovi, jenž si vůz objednal u prodejce ve francouzském Marseille.
V souvislosti s prodejními úspěchy Toyoty Yaris a Yaris Hybrid se závod TMMF rozhodl naplánovat na rok 2014 posílení výroby o 15 % a od letošního června zavést třísměnný provoz. TMMF tímto navýší denní kapacitu ze současných 840 na 1100 vozů Toyota Yaris. Na kalendářní rok 2014 je naplánována výroba v objemu cca 220 000 vozů, včetně asi 25 000 kusů určených na vývoz do Severní Ameriky.
Třísměnný provoz si vyžádá přijmutí dalších 500 pracovníků do výroby, čímž celkový počet zaměstnanců v závodu Valenciennes přesáhne 4 tisíce. Nábor nových zaměstnanců byl zahájen již před třemi měsíci a přihlásilo se více než 9 000 uchazečů; přes 300 prvních kandidátů již nastoupilo do programu úvodního čtyřtýdenního školení. Absolventi školicího programu obdrží osvědčení o absolvování profesního školení dle požadavků francouzského systému rozšiřování odborné kvalifikace.
Závod přejde od 16. června na třísměnný provoz, tedy současně s výrobou modernizované Toyoty Yaris, která byla prezentována počátkem minulého týdne. Zásadní modernizace Toyoty Yaris se týká exteriéru i interiéru tohoto vozu, jenž se tak opět zařadil mezi nejdůležitější hráče ve vysoce konkurenční třídě malých vozů.
Agustin Martin, marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Europe, uvedl: „Yaris byl historicky jedním z hlavních pilířů naší produktové nabídky. V loňském roce byl dokonce desátým nejlépe prodávaným modelem v celé Evropě. Jeho jedinečnost spočívá i v možnosti zvolit si verzi s hybridním pohonem. Při dnešní husté dopravě je hybridní pohon po praktické stránce jednoduše bezkonkurenční z pohledu pohodlí a efektivity, což zjišťuje stále vyšší počet našich zákazníků.“