2015 – Koncept Gripz „Studie spojení crossoveru třídy B s charakteristikami sportovního vozu, ke kterému by mohlo v blízké budoucnosti dojít. Je zde vidět také nasměrování designu společnosti Nissan a soudržnost s vizí Concept 2020.“

Divize Nissan Design Europe, která je světovým kreativním centrem značky a současně lůnem některých z nejoblíbenějších a nejinovativnějších automobilů současnosti, tento měsíc slaví 15 let ve svých aktuálních prostorách.

Toto studio oficiálně zahájilo svou činnost 25. ledna 2003 v městské části Paddington v Londýně. Prostory původního dopravního depa oficiálně známého pod názvem „The Rotunda“ (Rotunda), které dříve zdobily již zmíněné graffiti, prošly rozsáhlou rekonstrukcí, na jejímž konci spatřily světlo světa úchvatné designové plochy v urbanistickém stylu.

V rámci společnosti je divize Nissan Design Europe označována zkratkou NDE a v průběhu půldruhého desetiletí se zasloužila o úspěch značky Nissan na evropském trhu – zejména pak v segmentu crossoverů. Na rýsovacích prknech v NDE se zrodil původní koncept Nissan Qashqai (2003), jakož i veškeré následující výrobní verze.

NDE stálo také za zrodem mladšího brášky vozu Qashqai, automobilu Nissan Juke. První náznaky jejich skutečné síly se objevily v rámci konceptu Qazana (2009).

Tyto vozy společně prorazily cestu na trh crossoverům a zasadily se o transformaci automobilového průmyslu v Evropě. Od této chvíle všechny ostatní značky následovaly přístup Nissanu.

V roce 2014 bylo otevřeno evropské designové studio pro Infiniti, prémiovou značku společnosti Nissan.

Mamoru Aoki, viceprezident divize Nissan Design Europe, uvedl: „Divize NDE významně přispěla k současné podobě produktové řady společnosti Nissan, zejména pak svými modely Qashqai a Juke, které našim zákazníkům nabídky nejen širší výběr, ale také větší všestrannost a inovace.“

U příležitosti oslav 15. výročí londýnské pobočky Mamoru vypracoval seznam svých 15 oblíbených designů za uplynulých 15 let. Ke každému modelu – ať už se jednalo o koncepční automobily nebo vozidla, která se dostala až do výroby, jako jsou Nissan a Infiniti – připsal své myšlenky a vysvětlil, proč zvolil právě dané pořadí. Přečíst si je lze u každého z obrázků přímo v galerii.

Mamoru dodává: „Divize Nissan Design Europe začala v Rotundě fungovat v roce 2003, což je doba, kdy byly naše designové počiny troufalé a nápadité. Od té doby všechny naše koncepty a produkční verze, které vznikly v této budově, vykazují právě tyto dva charakteristické rysy.“

Inovativní přístup společnosti Nissan k designu automobilů je jasně patrný i u nejnovějšího evropského modelu Nissan LEAF, který zamíří do prodeje příští měsíc. Je ztělesněním vize společnosti Nissan o inteligentní mobilitě přinášející jistější, propojenější a ještě více vzrušující budoucnost.

„Tento měsíc slavíme 15. výročí. Tím to ale teprve začíná. V NDE máme v současné době velmi nadaný tým, jehož členové tvrdě pracují na tom, aby společnost Nissan se stejným úspěchem pokračovala na evropském trhu i v příštích desetiletích,“ uzavírá Mamoru.