Walter de Silva, šéf designu koncernu Volkswagen, se v rozhovoru pro německý AMS magazín rozpovídal o tom, co by se mu v rámci modelové řady Volkswagenu líbilo. Tím nejdůležitějším bylo to, že by časem chtěl malý roadster s logem VW. Už od roku 2009, kdy byl na autosalonu v Detroitu představen koncept BlueSport, má v automobilce tento koncept poměrně silnou podporu, ale vedení automobilky nevěří tomu, že by byl podobný vůz modelem úspěšným.
Walter de Silva k tomu však prozradil: „Nejsem jediným v naší společnosti, kdo si myslí, že malý roadster by pro Volkswagen nebyl špatným krokem.“
Pokud by se rozvinula myšlenka konceptu BlueSport z roku 2009, mohlo by jít o velmi povedeného konkurenta nejen pro Mazdu MX-5, ale především také třeba pro na trh se chystající Toyotu GT86 Cabrio. Pod kapotou tehdy byl přeplňovaný čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 180 koní a 350 Nm, jehož spotřeba byla prý pouhých 4,3 litrů na 100 km a emise 113 g/km.
I když byl pod kapotou naftový motor, neznamená to, že by koncept BlueSport byl nějakým lenochem. Zrychlení z 0 na 100 km/h měl zvládnout za 6,6 sekundy a maximální rychlost udával Volkswagen až 226 km/h.
Pod kapotu se měl prý dostat i benzínový motor, na němž měly společně pracovat automobilky Volkswagen, Audi a Porsche – nedostal se tento motor nakonec do čtyřválcového Porsche Cayman, který se má ukázat na podzim ve Frankfurtu? Už jen při pohledu na fotky konceptu BlueSport je na autě možné vidět tvary Audi TT, přední část vozů Volkswagen, ale i zadní část nepodobnou právě Porsche Cayman…
[nggallery id=2152]
-PS-