Volvo Drive-E kralují v poměru výkonu a emisí CO2

Autor: Pavel Srp - 29. 10. 2013


Nové dvoulitrové čtyřválce řady Drive-E přinášejí zákazníkům mimořádnou kombinaci jízdních parametrů a nízkých emisí CO2.

Volvo S60 T6 s výkonem 306 koní a s novou osmistupňovou automatickou převodovkou je prvním automobilem v daném segmentu, který u spalovacího motoru nabízí přes dvě koňské síly na gram CO2. Ve verzi s motorem D4 s výkonem 181 koní v kombinaci s manuální převodovkou se pak jedná o první dieselový vůz této výkonové kategorie v prémiovém D segmentu, jenž se s hodnotou emisí CO2 dostal pod 100 g/km.

„V průběhu vývoje našich motorů řady Drive-E jsme slíbili, že výrazu ‚potěšení z úsporné jízdy‘ dodáme zcela nový rozměr. Oficiální evropská certifikace NEDC nyní potvrdila, že v poměru výkonu a emisí CO2 jsme překonali všechny konkurenty,” říká Derek Crabb, viceprezident pro konstrukci hnacích ústrojí ve společnosti Volvo Car Group.

S výkonem 306 koní a emisemi CO2 na úrovni 149 g/km (6,4 l / 100 km) se Volvo S60 T6 stává prvním automobilem v daném segmentu, který řidiči nabízí přes dvě koňské síly na gram CO2. Vůz je schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy.

[nggallery id=2610]

Benzínový motor s kompresorem a turbodmychadlem

Nový dvoulitrový čtyřválec T6 je vybaven kombinací turbodmychadla a kompresoru.

Díky přeplňovacímu kompresoru se spodní část křivky točivého momentu tohoto benzínového motoru podobá velkému atmosférickému motoru. Mechanicky spojený kompresor začne fungovat hned v nízkých otáčkách a turbodmychadlo se přidá poté, co tlak naroste na potřebnou hodnotu.

„Vytvořili jsme řadu menších, inteligentnějších motorů s výkonovými parametry, které jsou zárukou jízdních vlastností srovnatelných s víceválcovými motory. Zároveň s tím se nám nadále daří snižovat spotřebu paliva a emise CO2,” vysvětluje Derek Crabb.

Také Volvo S60 T5 s výkonem 245 koní a s novou osmistupňovou automatickou převodovkou je mimořádně atraktivní volbou. Emise CO2 poklesly na pouhých 137 g/km, což odpovídá spotřebě paliva 5,9 l / 100 km.

Špičkový dieselový motor s emisemi CO2 99 g/km Volvo S60 D4 s výkonem 181 koní a s manuální převodovkou se vyznačuje emisemi pouhých 99 g CO2 / km, což odpovídá spotřebě paliva 3,8 l / 100 km. Pod 100gramovou hranici se podle certifikace NEDC s emisemi 99 g CO2 / km vejde i Volvo V60 D4 s pneumatikami do velikosti 17 palců.

Dieselové motory Drive-E jsou jako první na světě vybaveny technologií i-ART, u níž jsou informace o tlaku dostupné samostatně pro každý vstřikovač namísto tradičního jednoho tlakového snímače v zásobníku common rail.

Každý vstřikovač má na sobě umístěn inteligentní čip, který sleduje vstřikovací tlak. Na základě této informace adaptivní systém i-ART zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu.

„Díky kombinaci vstřikovacího tlaku 2 500 barů a technologie i-ART získávají zákazníci motor s vysokým výkonem, nižší spotřebou paliva a s výrazně nižšími emisemi. Jedná se o zlom srovnatelný s naším vynálezem průlomové lambda sondy pro katalyzátory v roce 1976,“ je přesvědčen Derek Crabb.

Připraveny na elektrifikaci

Motory Drive-E jsou již od začátku připravovány pro budoucí elektrifikaci vozidel. Kompaktní rozměry čtyřválcových motorů umožňují instalaci elektromotoru jak v přední, tak v zadní části vozidla. Svazek baterií bude umístěn ve střední části vozu.

„Úspěch našeho modelu V60 Plug-in Hybrid prokázal, že potěšení z jízdy a nízké emise se nemusejí navzájem vylučovat. Již jsme také potvrdili, že zcela nové Volvo XC90 bude v roce 2014 ve vrcholné verzi dostupné i jako plug-in hybrid s benzínovým motorem,“ říká Derek Crabb. Na závěr dodává: „První vůz Volvo, vyrobený v roce 1927, byl vybaven dvoulitrovým čtyřválcovým motorem. Můžeme tedy s klidem říci, že nová řada motorů Drive-E zůstává věrna odkazu značky.“

[nggallery id=2611]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru