S dosud více než 14 miliony prodanými exempláři je Polo jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů na světě. Pokud bychom počítali všechny karosářské varianty, pak je to dokonce téměř 16,5 milionu prodaných vozů. A to už je úspěch, na kterém se dá stavět. A Volkswagen právě uvádí na i na český trh novou generaci tohoto modelu.

Novinka dostala nejen známou trojici klasických výbavových tříd, tedy Trendline, Comfortline a Highline, ale i speciální verzi s názvem Polo Beats, která nabídne mimo jiné hlavně audiosystém o výkonu 300 W. Vstupní verze Polo „Trendline“ disponuje sériově světlomety LED pro denní svícení s funkcemi Coming Home a Leaving Home, omezovačem rychlosti a systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců.

Jak dnes velí doba, Polo nabídne velký počet asistenčních a komfortních systémů, které byly dosud vyhrazeny jen vozům ve vyšších třídách. Na přání je tak k dispozici například adaptivní tempomat „ACC“, který lze nově aktivovat až do rychlosti 210 km/h. Novinkami pro Polo jsou asistent pro sledování slepého úhlu s „asistentem pro vyjetí z parkovacího místa“, parkovací asistent „Park Assist“ s funkcí částečně automatizovaného vyjetí z parkovacího místa a „funkce brzdění při manévrování“, která automaticky ochrání vozidlo před drobným poškozením při parkování. Dveře modelu Polo lze odemykat a motor spouštět na přání prostřednictvím bezklíčkového přístupového systému „Keyless Access“.

 

Další možnosti příplatkové výbavy jsou i přední světlomety LED, zadní světlomety LED, klimatizace „Air Care Climatronic“ včetně senzoru vlhkosti a slunečního záření a filtru alergenů, bezdrátová nabíječka pro chytré telefony, podvozek „Sport Select“ s adaptivními tlumiči a jedno z největších panoramatických střešních oken v této třídě.

Pro Polo je možné vybírat pestrobarevné palety laků karoserie a 12 druhů kol s průměrem ráfku od 14 do 18 palců, přičemž některá kola jsou lakovaná kontrastní barvou. Zákazníky ale potěší také ozdobné obložení s mnoha různými vzory a jedenácti různými druhy čalounění sedadel.

Nabídka motorů zahrnuje atmosférické i přeplňované jednotky. Nabízejí se čtyři zážehové a jeden vznětový motor, které jsou ve všech případech vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. V době zahájení prodeje nového modelu Polo sahají od 48 kW/65 koní do 110 kW/150 koní. Poprvé je k dispozici Polo s pohonem na zemní plyn a to s nově vyvinutým motorem 1.0 TGI, který dosahuje výkonu 66 kW/90 koní. Od výkonu 70 kW lze všechny motory kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.

A jak je na tom nové Polo s cenami? Začátek ceníku patří litrovému agregátu bez turbodmychadla, který nabídne výkon 55 kW/75 koní. V základní výbavě Trendline vyjde na 292 900 Kč. Opačný konec ceníku patří Polu s litrovým TSI, které nabídne výkon 85 kW/115 koní. V jediné možné a zároveň nejvyšší výbavě Highline vyjde na 440 900 Kč. Pokud si k němu vyberete položky z bohaté příplatkové výbavy, může se jeho cena rychle dostat přes půl milionu korun.

Samostatnou kapitolou je ostrá verze GTI. S tou Volkswagen počítá, a tak víme, že pod kapotou bude mít dvoulitrový agregát přeplňovaný turbodmychadlem a nabídne výkon 147 kW/200 koní, převodovku DSG (manuál přijde později) a jeho nejvyšší rychlost bude 237 km/h. Cena je již stanovena a bude začínat na 569 900 Kč. Kompletní ceník nového Pola najdete zde.