Alpine A110 je moderní reinkarnací klasických francouzských rychlých automobilů. Renault na něj před nedávnem zveřejnil reklamu, ale tu už stihli ve Velké Británii zakázat. Proč? Auto v ní jezdilo moc rychle! Sportovní auto…

Vlastně je to asi docela překvapivé, že sportovní auto jezdí rychle… Jaká jiná reklama by na toto auto měla být? Že se do kufru vejde taška na šminky? Že je na předních sedadlech dost místa pro posádku? A nebo snad, že má krásnou modrou barvu? Přesvědčily by snad takové argumenty případné zájemce ke koupi? A nekupují si snad takové auto spíše kvůli tomu, že umí jezdit rychle a je obratné? Britský nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou ASA (Advertising Standards Authority) si asi myslí, že ne. Nelíbilo se mu totiž video, které na svém twitterovém účtu Alpine sdílel. V tomto videu se totiž nový Alpine A110 vcelku svižně prohání po silničkách v průsmyku Col de Turini.

Nestačil ani fakt, že na začátku videa je docela dlouhé upozornění na to, že natáčení a samotná jízda probíhala na uzavřené silnici, a že vozidlo řídil profesionální jezdec. Tím navíc nebyl nikdo jiný, než Nicolas Lapierre. A to je profesionální závodník a opravdu velmi schopný řidič, vždyť se může pochlubit například vítězstvím na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a nebo prvenstvím v šampionátu WEC v kategorii LMP2.

Schválně si video pusťte. Britský úřad své rozhodnutí zdůvodňuje tím, že si myslí, že hlavním sdělením reklamy je právě rychlost a to, že řidič jede nebezpečně a nabádá k tomu i diváky. Alpine kontruje tím, že chtěl ve videu ukázat zejména agilitu a ovladatelnost svého vozu. Ve finále ale vlastně značka Alpine může být za zákaz reklamy ráda, protože o něm informovala světová automobilová média. Reklamy si tak všimlo ještě více lidí, než kolik by ji zahlédlo na twitteru.