„Nový Aventador S Roadster stanovuje nová měřítka v oblastech techniky a sportovních výkonů na silnici i závodním okruhu. Verze Roadster přitom přináší novou dimenzi radosti z jízdy,“ říká předseda představenstva společnosti Automobili Lamborghini Stefano Domenicali. „Aventador S Roadster nabízí strhující zážitky z jízdy s otevřenou střechou bez kompromisů v oblastech jízdní dynamiky nebo komfortu pro cestující a rozmanitými možnostmi individualizace rozšiřuje také dimenzi luxusu.“

Aventador S Roadster je jediným supersportovním roadsterem s motorem V12, uloženým uprostřed před zadní nápravou. Kromě nejlepších jízdních výkonů ve své třídě umocňují jedinečné postavení tohoto roadsteru také rozmanité možnosti výbavy v oblasti barev a ozdobných prvků, které zahrnují nové materiály a rozsáhlé využití uhlíkových kompozitů. Prakticky neomezený potenciál nabízí v tomto ohledu program Ad Personam pro individualizaci vozů Lamborghini dle přání zákazníka.

Vzduch a prostor – aerodynamický design roadsteru

Roadster přebírá nezaměnitelný design modelu Aventador S a přidává k němu jedinečné stylistické prvky karosářské varianty roadster při zachování DNA osobitého designu vozů Lamborghini. Tvarové řešení je zároveň výsledkem rozsáhlých zkoušek v aerodynamickém tunelu.

Roadster má svůj vlastní aerodynamický charakter díky charakteristické zádi, jejíž tvary se od kupé zřetelně odlišují. Kapota motoru s velkým centrálním žebrem mezi zadním oknem a zádí se vyznačuje kombinací panelů z uhlíkového kompozitu nad motorem, lakovaných v barvě karoserie a matně černým odstínem. Na přání se tyto panely dodávají v průhledné variantě, která umožňuje volný pohled na motor V12.

Elegantní odnímatelné pevné střešní panely mají hmotnost necelých šest kilogramů. Jejich konvexní tvar ponechává v interiéru maximum prostoru pro cestující. Střešní panely z uhlíkového kompozitu mají matně černou povrchovou úpravu. Na přání se dodává leskle černý lak nebo viditelná struktura uhlíkového kompozitu opatřená lesklým čirým lakem. Kromě toho mají zákazníci na výběr bezpočet dalších možností z programu Ad Personam. Rychloupínací systém se snadným ovládáním umožňuje rychlou demontáž střešních panelů a jejich uložení do zavazadlového prostoru v přídi.

Přečtěte si také:  Nissan zveřejnil české ceny nového modelu X-Trail

Zadní okno má elektrické ovládání. Stačí stisknutí tlačítka a řidiči mohou poslouchat podmanivý zvuk motoru V12 s ještě větší intenzitou. Při jízdě bez střechy minimalizuje vysunuté zadní okno aerodynamický hluk a turbulence vzduchu v interiéru.

Barvy a ozdobné prvky pro interiér i exteriér

S barvami karoserie ladí pět nabízených konfigurací interiéru, které zahrnují jednobarevná nebo dvoubarevná čalounění kůží a Alcantarou, rozmanitá prošívání a široký výběr ozdobných obložení. Součástí nabídky jsou rovněž různé pakety pro exteriér a interiér, které zahrnují například loga nebo doplňky z uhlíkového kompozitu. Pro klienty, kteří požadují ještě větší rozsah individualizace svého vozu Aventador S Roadster, je připraven program Ad Personam.

Klienti si mohou vybrat také různá čalounění stropní části střešních panelů. Sériová výbava zahrnuje černou Alcantaru v matně černém rámečku z uhlíkového kompozitu. Na přání se dodává paket Carbon Skin s technicky vyspělou tkaninou společnosti Lamborghini, která je ještě lehčí než Alcantara a nalezne uplatnění jako čalounění stropu i jako materiál pro obšití různých částí přístrojové desky a interiéru.

Aventador S Roadster byl představen v sofistikovaném a zároveň intenzivním barevném odstínu Ad Personam Color Blue Aegir, inspirovaném klidným tyrkysovým mořem, pod jehož hladinou spočívají nezkrotné síly. Výbavu charakterizuje rovněž rozsáhlé využití uhlíkových kompozitů. Vnější zpětná zrcátka a rám čelního okna jsou z uhlíkového kompozitu s lesklou povrchovou úpravou. Další díly s viditelnou strukturou uhlíkového kompozitu jsou i ve spodní části vozu, například v oblastech předního a zadního nárazníku, bočních prahů, otvorů pro přívod vzduchu a ventilačních otvorů.

Konfigurace interiéru dokládá potenciál programu Ad Personam čalouněním kůží v kontrastní kombinaci odstínů Blu Delphinus/Bianco Polar. Pruhy v odstínu Blu Delphinus zdobí sedadla, dveře a přístrojovou desku. Podlahové rohože jsou v kombinaci modré a bílé.

Přečtěte si také:  Škoda na IAA 2017 ve Frankfurtu: Tři atraktivní SUV a studie Škoda Vision E

Aventador S Roadster – design a technika

Přípona „S“ za označením modelu Aventador Roadster vyjadřuje zdokonalený design a techniku nového modelu. Roadster používá pohon všech kol, nové aktivní odpružení, nový systém řízení všech kol a nový volič jízdní režimů EGO, tedy technická řešení, představená v kupé Aventador S. Všechna nastavení podvozku a elektronických systémů však byla pečlivě optimalizována, aby byla zaručena nejvyšší úroveň ovladatelnosti, sportovních výkonů i komfortu.

Vyšší úrovně směrové stability bylo dosaženo díky novému řízení všech kol. Tento systém zvyšuje agilitu v nízkých rychlostech a poskytuje více stability ve vysokých rychlostech. Na přední nápravě je kombinován s dynamickým řízením LDS (Lamborghini Dynamic Steering). Výsledkem jsou rychlé reakce vozu na pohyby volantu s výbornou zpětnou vazbou. Maximální kontakt kol s vozovkou zajišťuje vylepšené zavěšení kol v kombinaci s novými pružinami vzadu, magnetorheologickými tlumiči LMS (Lamborghini Magneto-rheological Suspension) a přepracovanou kinematikou, která byla přizpůsobena novému řízení všech kol. Nový systém adaptivních tlumičů s elektronickým řízením v reálném čase optimalizuje kontrolu vertikálních pohybů kol a karoserie, s důrazem na maximální rovnováhu a zachování kontaktu kol s vozovkou.

Jízdní vlastnosti optimalizuje také vylepšená strategie stabilizačního systému ESC s rychlejším a preciznějším elektronickým řízením protiprokluzového systému a funkcí pro podporu jízdní dynamiky vozidla v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výsledkem je maximální trakce za všech podmínek ve spojení s optimální ovladatelností. Trvalý pohon všech kol byl přizpůsoben s ohledem na stabilizační funkci nového řízení zadních kol LRS, které umožňuje přenášet větší točivý moment na zadní nápravu. Při uvolnění pedálu plynu směřuje na přední nápravu méně točivého momentu, což přispívá ke sportovní a zároveň bezpečné jízdě.

Aktivní zadní spoiler optimalizuje aerodynamické vlastnosti vozidla v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu. Výrazně vylepšená celková aerodynamika zvyšuje přítlak na přední nápravu roadsteru o více než 130 % v porovnání s předchozím modelem Aventador. Celková účinnost zadního spoileru v jeho optimální poloze vzrostla o více než 50 % v nastavení pro velký přítlak a o více než 400 % v nastavení pro nízký aerodynamický odpor vzduchu.

Přečtěte si také:  LEGENDY potěšily o víkendu rekordní počet návštěvníků - velká fotogalerie + video

Aventador S Roadster dává řidiči na výběr čtyři různé jízdní režimy: STRADA, SPORT, CORSA a nový režim EGO, které ovlivňují všechny aspekty chování vozidla, ať se jedná o trakci, řízení nebo odpružení. EGO umožňuje řidiči, aby si zvolil preferované nastavení pro vlastní jízdní styl.

Aventador S Roadster má jen o 50 kilogramů vyšší hmotnost než kupé. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,0 sekundy a jeho nejvyšší rychlost 350 km/h je stejná jako u kupé Aventador S. Motor V12 6,5 litru poskytuje stejně jako v kupé nejvyšší výkon 740 koní a maximální točivý moment 690 Nm při 5500 ot./min. Přenos hnací síly zajišťuje mimořádně lehká 7stupňová převodovka Lamborghini ISR (Independent Shifting Rod), jejíž robotizované řazení zvládne změnu převodového stupně během pouhých 50 milisekund. Aventador S Roadster je sériově vybaven brzdovou soustavou s brzdovými kotouči z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Kola Dione s průměrem ráfku 20“ vpředu a 21“ vzadu mají pneumatiky Pirelli P Zero, které byly speciálně vyvinuty pro model Aventador S. V interiéru si může řidič individualizovat digitální panel přístrojů s displejem TFT podle svých preferencí. Apple CarPlay je součástí sériové výbavy.

Cena modelu Lamborghini Aventador S Roadster a uvedení na trh

První zákazníci převezmou nový Lamborghini Aventador S Roadster v únoru 2018. Cena pro český trh byla stanovena na 318 500 € bez daní.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho!
  • 1
    Share