Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobiles) dnes oslavila oficiální spuštění výroby nové Toyoty AYGO v kolínském závodu, jenž vznikl jako joint-venture společnosti Toyota a koncernu PSA.
V uvedeném závodu se od roku 2005 vyrábí Toyota AYGO společně s modely Peugeot 108 a Citroën C1. K dnešnímu datu se spouští výroba druhé generace Toyoty AYGO a jejích sourozenců z koncernu PSA.
Výrobou nového kompaktního vozu do města se začíná psát nová kapitola v historii TPCA. Investice do uvedení trojice modelů přesáhla 6 mld. Kč a umožnila vznik 700 nových pracovních míst.
Prezident TPCA Kenta Koide uvedl: „Dneškem se začíná psát nová kapitola v historii TPCA. Věřím, že bude stejně úspěšná jako ta předchozí, během níž jsme vyrobili bezmála 2,4 milionu velmi kvalitních kompaktních automobilů do města. Očekáváme, že o nový vůz bude zájem především na tradičních trzích západní i východní Evropy.“
„V současnosti sjíždí z výrobní linky TPCA přibližně 300 vozů denně ve výrobním taktu 55 sekund. Již v příštím týdnu zvýšíme produkci na více než 700 vozů denně a počátkem června dosáhne výrobní kapacita našeho závodu již více než 1000 vozů denně. TPCA má v plánu vyrábět přes 210 000 automobilů ročně. Toyota si na rok 2015 určila roční prodejní cíl více než 80 000 kusů, při odhadovaném podílu na trhu 6 %.“
Nové AYGO se představilo ve světové premiéře na Ženevském autosalonu 2014. Všechna rozhodnutí v otázkách stylistického ztvárnění i konstrukce nového zástupce Toyoty ve třídě minivozů zohledňovala faktor zábavy, ať již jde o ikonické ztvárnění předních partií ve tvaru písmene „X“ nebo širokou škálu možností zákaznických úprav. Konstrukční řada zahrnuje 3 stupně výbavy a 3 speciální edice, které budou každoročně obměňovány.
Interiér i vnějšek nové Toyoty AYGO je pojat tak, aby dovoloval realizovat širokou škálu různých variant a provedení. V exteriéru je více než 10 částí, které lze snadno a v krátkém čase nahradit díly jiné barvy či provedení, a to například i po několika letech od zakoupení vozidla.
Možnou motorizací je vylepšená verze oceňovaného zážehového tříválce Toyota 1,0 l VVT-i v kombinaci s manuální převodovkou nebo automatizovanou manuální převodovkou ‘x-shift’. Nabídne v dané třídě rekordně nízkou spotřebu paliva pouhých 3,8 l/100 km a emise CO2 na úrovni 88 g/km.
V České republice se nové AYGO začne prodávat od července 2014.