Test Volkswagen Polo 1,2 TSI 66 kW

Autor: Anina Russová - 31. 7. 2014


Nový Volkswagen Polo si cestu do naší redakční garáže našel v krátké době již po druhé. Ono prostě nešlo odolat šmoulí modři, která mu opravdu sluší, a díky které skvěle vyniknou tvary vozu. Polo má tvary většího Volkswagenu Golf a to mu rozhodně prospívá. Nové Polo má ale kromě drobného faceliftu také novou nabídku motorů.

test-volkswagen-polo-12-tsi-66-kw-p1

V prvé řadě je potřeba designéry pochválit, protože tah s poměrně ostrými hranami, novou maskou chladiče a s novým tvarem předního i zadního nárazníku se povedl. Auto působí přes své městské rozměry velice dravě. Ptali jsme se několika lidí a většinou se všichni shodli na tom, že současný design je mnohem povedenější než ten minulý.

Odkaz na Golfa pokračuje také v interiéru, kde onu příbuznost prozradí zejména volant, který právě z Golfu pochází. Polu sluší a navíc se skvěle drží v ruce. V interiéru se přesně tak, jak je u Volkswagenu dobrým zvykem, potkáte s typickou německou precizností. Zpracování je na jedničku a rozmístění ovladačů je perfektní. I když do auta usednete poprvé, nebude vám hrozit zmatené hledání toho či onoho „čudlíku“.

Na první posez za volant budete mít možná pocit, že sedíte v tramvaji. Sedačky jsou umístěny o něco výše než bývá zvykem, ale po pár kilometrech si zvyknete. Nezvyknete si ale na to, jak moc jsou nepohodlné. Po několika desítkách kilometrů vás začnou bolet záda. Je to škoda, protože Volkswagen sedadla umí i lépe. V testované výbavě postrádají také výraznější boční vedení. Tenhle problém ale vyřeší příplatek za výbavu Highline, v jejíž výbavě sportovní sedadla jsou. Ale i přes vyšší umístění sedaček zůstane i vyšším postavám nad hlavou dostatek prostoru. Jen vzadu nedoporučujeme převážet vysoké kamarády. Ani nad hlavou a ani na kolena tu místa na rozdávání rozhodně není.

test-volkswagen-polo-12-tsi-66-kw-p2

Stejně jako se Volkswagen věnoval designu, věnoval se také motorizacím. Ty splňují normu Euro6. V nabídce jsou nově jen čtyři, ale pro městské kompaktní auto naprosto dostačující. Jde o litrový tříválec o výkonu 55 kW, a přeplňované jednotky 1,2 TSI o výkonu 66 kW a 81 kW a naftovou 1.4 TDI o výkonu 55 kW.

Pod kapotou testovaného auta byl slabší z přeplňovaných jednotek TSI. To sice na první pohled vypadá, že s autem se bude jezdit dobře leda tak na nákup, ale zdání klame. Točivý moment 160 Nm má příjemnou křivku průběhu a auto na pokyny plynového pedálu reaguje už od přibližně 1 500 otáček za minutu. To v praxi znamená, že kolonou se můžete posunovat, aniž byste neustále museli šlapat na spojkový pedál a lovit rychlosti. Nicméně spojka i řazení mají příjemný odpor a nehrozí tak, že byste při sešlápnutí spojkového pedálu přemýšleli, jestli náhodou nestojíte v blátě. Podobně dobrý pocit jsme měli z řazení, jehož dráhy jsou přesné.

Nové Polo jsme vyzkoušeli nejen po pražských ucpaných silnicích, ale také na dálnici nebo na malebných okreskách. Vlastně šlo o takovou ideální ukázku kombinovaného provozu. Volkswagen slibuje hodnotu 4,7 l/100 km, ale upřímně k takové hodnotě jsme se ani nepřiblížili. Na konci testu na palubním počítači svítila hodnota spotřeby paliva těsně pod hranicí sedmi litrů. Je ale potřeba přihlédnout k opravdu velkému horku a tomu, že jsme rozhodně nejezdili „na spotřebu“. Tohle je ale slabina všech turbomotorů, když nebudete plynový pedál jen tak zlehoučka lechtat.

test-volkswagen-polo-12-tsi-66-kw-p4

Polo hodně překvapí svou ovladatelností. Je živé a ivykouzlit úsměv vám dokáže i v zatáčkách. Jen je potřeba myslet na to, že při ostřejším průjezdu zatáčkou má tendenci trošku uskakovat. Hodně pak překvapí i jeho komunikativnost. Povely od volantu poslouchá na první dobrou a dokonce vám i sem tam něco řekne. Nám říkalo hlavně to, že české silnice jsou prostě v zoufalém stavu a podvozek, mimochodem dobře nastavený, dostával pěkně zabrat. I přes velké nerovnosti ale v autě žádné rány slyšet nebyly.

Volkswagen Polo nám byl celý týden dobrým společníkem, za kterým se otáčely jak dámy, tak pánové. Stačilo zaparkovat u nákupního centra a o pozornost bylo postaráno. Decentní facelift se povedl a navíc bohatá výbava Comfortline svým způsobem omlouvá trošku vyšší cenu, která u této motorizace startuje na 311 900 Kč, základní provedení stojí 289 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volskwagen
Typ:,Polo
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 197 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední
Výkon:,66 kW/90 koní v 4 800 ot./min
Točivý moment:,160 Nm v 1 400 – 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.8 s
Maximální rychlost:,184 km/h
Převodovka:,pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.0 / 4.0 / 4.7
Délka:,4 064 mm
Šířka:,1 682 mm
Výška:,1 453 mm
Rozvor:,2 470 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 107 kg
Objem zavazadlového prostoru:,280 / 952 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru