Test Volkswagen Caddy 2,0 TDI 110 kW

Autor: Pavel Srp - 3. 12. 2015


Už jsou dávno pryč doby, kdy se jízda v dodávce na hony lišila od jízdy v osobním autě, v novém Volkswagenu Caddy si totiž nejen za volantem budete připadat skoro jako v nějakém rodinném MPV. Vyzkoušeli jsme verzi Generation Four s naftovým dvoulitrem o výkonu 110 kW.

test-volkswagen-caddy-generation-four-20-tdi-p1

Volkswagenu Caddy má v portfoliu automobilky svou pozici už důkladně zaujatou, vždyť se prodává od roku 1979 a aktuální čtvrtá generace přišla na trh teprve před pár měsíci. Už to není ale jen ta hranatá nudná krabice, ale Caddy může i pěkně vypadat a být vybavený podobně jako třeba Golf. Bude ale potřeba řádně provětrat bankovní účet, pokud ale chcete navigaci, LEDkové světlomety, lakované plasty, elektrické ovládání oken i zrcátek, multifunkční volant, adaptivní tempomat, automatickou klimatizaci či například pohon všech kol, není problém. Všechno tohle si do nového Caddy objednat můžete.

Vybírat můžete také z několika verzí, od čistě užitkových, přes kombinované až po čistě osobní, což byl také případ testovaného vozu. Auto můžete doplnit o několik typů a velikostí litých kol i barevných odstínů karoserie, stejně jako například střešní spoiler.

Do auta se skvěle nastupuje, posez je na všech sedadlech poměrně vysoký a dobrý je i výhled. Pocitově jsme se v bohatě vybaveném testovaném autě cítili téměř jako v osobáku, a to i při jízdě. Škoda je, že displej multimediálního systému a navigace se schovává až pod ovladači klimatizace, takže je potřeba hlavu sklánět příliš dolů. Na druhou stranu se navigační povely zobrazují coby jednoduché šipky i na displeji mezi budíky. Panel je také poměrně blízko řadící páce, takže se ho při řazení třetího rychlostního stupně můžete dotýkat.

test-volkswagen-caddy-generation-four-20-tdi-p2

Druhou řada sedadel tvoří tři samostatná oddělená místa, takže nainstalovat sem tři dětské sedačky by neměl být problém. Kdyby to bylo málo, má Volkswagen v zásobě ještě prodlouženou verzi Maxi se třemi řadami sedadel. Sedadla v druhé řadě se dají nezávisle na sobě posouvat, sklápět či zcela vyjmout, s čímž však mohou mít křehké ženy problém.

Samostatnou kapitolou je zavazadlový prostor, který je pravidelně tvarovaný, obrovský a potěší vcelku nízkou nákladovou hranou. Pro řemeslníky může být nepraktické čalounění kobercem, ale pokud se Caddy rozhodnete používat jako rodinné auto, bude to naopak výhoda. Základní objem kufru je 750, ale dá se zvětšit až na ohromujících 3 030 litrů. Přístup zajišťují rozměrné vyklápěcí páté dveře, za příplatek necelých 6 tisíc Kč jsou k dispozici křídlové dveře.

Jízda ale prozradí, že přerod z dodávky na MPV se až tak úplně nedokonal, ale neznamená to, že by se s Caddy jezdilo špatně. To jen zadní náprava, kterou tvoří listová pera namísto klasických vinutých pružin, klade důraz spíše na užitnou hodnotu než na pohodlí. Díky takovému řešení je totiž možné do auta naložit mnohem těžší náklad (až 778 kg). S prázdným autem je zadek nervóznější, ale po naložení se zklidní a jízda připomíná moderní MPV, kvalit Touranu ale nedosahuje. Podvozek je celkově spíše tužší. Oproti minulé generaci se toho příliš nezměnilo.

test-volkswagen-caddy-generation-four-20-tdi-p3

Skvělou volbou v testovaném autě je osvědčený motor 2,0 TDI s výkonem 110 kW/150 koní a s točivým momentem 340 Nm. Caddy je s ním totiž dostatečně živý – a to nejen nenaložený, ale i s nákladem. Maximální točivý moment je k dispozici od 1 750 ot./min a od této mety je motoru jedno, kolik toho veze. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje motor zátahem a problémem není ani předjíždění na okreskách nebo dálnicích.

A spotřeba? Příjemné překvapení. Technické údaje sice samozřejmě slibují optimistické hodnoty 4,9 l/100 km, ale v praxi jsme na displeji palubního počítače odečetli hodnotu 6,2 l/100 km. Za celý testovací týden jsme ujeli přes 800 kilometrů hlavně po městě a dálnicích, okresní silnice zahrnovaly cca 20 %.

Volkswagen Caddy je ve své čtvrté generaci bezesporu jednou z nejlepších dodávek na trhu, ale za to je potřeba řádně zaplatit. Základní cena startuje na akčních 441 911 Kč s výbavou Trendline (v případě dodávky je to 467 244 Kč) a benzínovým tříválcem 1,0 TSI. Základní akční cena testované verze je ale ještě o více než tři sta tisíc Kč dražší (766 667 Kč).

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Caddy Generation Four
Motor:,2.0 TDI
Typ:,řadový čtyřválec
Palivo:,nafta
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment:,340 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.9 s
Maximální rychlost:,194 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.0 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:,129 g/km
Objem nádrže:,55 litrů
Délka:,4 408 mm
Šířka:,1 793 mm
Výška:,1 792 mm
Rozvor:,2 682 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 477 kg
Objem zavazadlového prostoru:,750 / 3 030 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru