Bylo před vánoci, všude plno slev, a mezi nimi i jízda v Porsche Cayman. Nebyla drahá, tak jsme ji pořídili. A hned 3x :)
Jednalo se o základní Porsche Cayman s šestiválcovým motorem boxer o objemu 2,9 litru s výkonem 195kW/265 koní a s točivým momentem 300 Nm. Výkon se přenášel pomocí pětistupňové manuální převodovky na zadní kola. Ač mělo auto takovou porci výkonu a klouzající zimní pneumaitky (teplota byla 20°C), nebylo těžké se s ním svézt ostřeji ani při vypnuté stabilizaci.
S autem jsme jezdili po městě, okreskách i po dálnici, tudíž jsme si ho vyzkoušeli dostatečně a jednou větou by se dalo říci, že „základní“ Porsche Cayman zvládne řídit každý. Do auta se posadíte a hned víte, co se kde a jak ovládá. Příkladně intuitivní. Zvláště se nám líbily sedačky, které měly (na moji hubenou postavu) výborné boční vedení. Otázkou však je, jak se v nich bude cítit člověk prostorově výraznější…
Motor měl krásný zvuk již od nastartování. Je uložen za sedadly, ale nebojte se, že by vás obtěžoval nějakým přehnaným hlukem. Je velice pěkně odhlučněn. Je to dobře, protože auto se, podle mého názoru, hodí spíše na denní ježdění než jako auto pro radost. Ptáte se proč? Pokusím se vám popsat svoje pocity za volantem na pár řádcích níže…
Ano, motor má 265 koní a pohání zadní nápravu. Zdá se to být jako ideální kombinace auta pro radost. Výkon je totiž k dispozici až v 7 200 otáčkách a točivý moment 300 Nm je k dispozici až v rozmezí 4 400 až 6 000 otáčkek za minutu. V nízkých otáčkách je motor spíše mdlý, působí skoro až líným dojmem, což je ideální na ježdění po městě.
Pokud s autem vyjedete z města a najdete nějakou pěknou klikatou silničku, věřte, že si užijete spoustu zábavy. Když budete motor točit přes 4 000 otáček, znatelně se probudí a s dalším postupováním ručičky otáčkoměru k červenému poli nepolevuje. Tento jev pak doprovází krásný sytý zvuk šestiválcového boxeru.
Podvozek je tvrdý (ale nevyklepe vás) a díky tomu jede Cayman na silnici jako po kolejích. Je jedno, jestli máte zapnutou nebo vypnutou stabilizaci, auto je čitelné a dělá to, co chcete vy! Nestalo se nám, že by nás za těch skoro 200 najetých kilometrů něčím nemile překvapil.
Interiér je dvoumístný, ale prostorný. Řidič i spolujezdec mají dostatek prostoru ve všech směrech a rozhodně si vzájemně nebudou přkážet. Vzhledem k uložení motoru za sedadly je možné, že člověk s výškou kolem dvou metrů nebude mít dostatek prostoru pro nohy. Sedadlo prostě neposune. Řidič se 186 centimetry problém neměl.
Co ztrácí v interiéru posádka, dohání zavazadla. K dispozici máte dva úložné prostory. Jeden vetěí a hlubší v přední části, kde je obvykle motor, a jeden v zadní části pod výklopným oknem. Pokud pojedete ve dvou, není problém pobrat zavazadla na dovolenou :)
Cayman se tedy hodí spíše pro maldé bezdětné páry nebo naopak pro páry, které již mají děti odrostlé nebo jako dárek pro vaši dceru :) Veřte, že si s autem bude rozumnět a vy nebudete mít starosti, že výkon motoru nezvládne.
[nggallery id=543]
-PS-