Test Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDi 180k (AT)

Autor: Pavel Srp - 1. 3. 2017


Druhá generace Peugeotu 3008 přijíždí se zcela novou karoserií. Místo původního MPV jde nyní o crossover. Vyzkoušeli jsme ho ve vrcholné verzi GT s dvoubarevným lakováním, která rozvíjí design menší 2008.

Exteriér

Nový Peugeot 3008 sází na velmi nápaditý a originální design. Přední světlomety jsou ve spodní části vykousnuté a nabízejí fullLED technologii s dynamickým ukazatelem směru. Na světlomety navazuje téměř kolmá maska chladiče s velmi zajímavým pozadím a velkým logem Peugeot.

Z boku vynikne dvoubarevné příplatkové lakování, které na sebe poutá opravdu velkou pozornost, ale i elegantní silueta vozu s černým zadním C-sloupkem. Vůz tak působí jako by se střecha vznášela ve vzduchu. To ale u testovaného auta vzhledem k tmavě lakované zadní části příliš nevyniklo, vidět to však bylo na voze, kterým jsme jezdili v rámci prvních jízd. Pohled z profilu ukáže také plastové nástavce blatníků, mohutné prahy i bohaté chromování.

Zadní části dominují svítilny, které svými třemi pruhy pro světla opět evokují tygří drápy. Škoda, že světla nejsou fullLED a například pro blikače slouží maličký trojúhelníček v jejich spodní části, který osvětluje běžná žárovka. V tmavé zadní části testovaného vozu také vyniknou (falešné) koncovky výfuku.

Interiér

Ještě zajímavější než exteriér je interiér, který je opravdu moderní. Na první pohled zaujme opravdu malinký volant, který je navíc zploštělý shora i zespoda. Po přesednutí z jiného (nového) Peugeotu vám to zvláštní už nepřijde, ale pokud přesednete z auta jiné značky, budete si připadat jako když točíte volantem, se kterým jste hráli počítačové hry.

Jak je u Peugeotu zvykem také 3008 dostala nový Peugeot iCockpit, tedy kapličku přístrojů umístěnou na vrchu palubní desky s více než 12″ úhlopříčkou. U některých Peugeotů jsem měl problém s tím, abych zcela viděl všechny budíky a nejinak tomu bylo tady. Díky zploštělému volantu i z horní části to ale nebylo zase tak špatné. Důležité je, že u 3008 může být kaplička přístrojů zcela digitální a lze měnit její zobrazení. Vybírat lze ze čtyř přednastavených šablon, ale je tu také jedna, v níž si lze určit, jaké hodnoty budou levý i pravý displej zobrazovat. Displej je přehledný, dostatečně kontrastní a všechny hodnoty jsou velmi dobře čitelné.

Revoluční řešení přináší ale také středový panel i tunel. Vrchní displej má až 8″ úhlopříčku a je dotykový. Stejně jako například u Peugeotu 308 se přes něj ovládá celé auto. Potěšily nové klasické ovladače, kterými se přepínají jednotlivá zobrazení na displeji, takže není nutné se neustále dotýkat displeje. Když si zapamatujete pořadí a funkci tlačítek, je ovládání o mnoho příjemnější a intuitivnější než odklonit zrak od silnice a snažit se dotýkat displeje. Ovladače navíc vypadají velmi hezky a kvalitně.

Ačkoliv jde o verzi GT, která by měla evokovat sportovnost, sedadla příliš sportovní nejsou. Jsou spíše pohodlná a postrádají lepší boční vedení. V zatáčkách příliš nepodrží, nabízejí naopak masáž, dokonce je podobně jako třeba u luxusního Mercedesu-Benz třídy S na výběr několik různých možností masírování (8 masážních bodů nabízí pět programů).

Zavazadlový prostor nabízí dvojité dno a vcelku pravidelné tvary. Základní objem je 591 litrů. Ten se po sklopení opěradel zadních sedadel dá zvětšit na 1 670 litrů (resp. 520 dm3/1 482 dm3).

Pohonné ústrojí

V případě výbavy GT je výběr motoru a převodovky jednoduchý. V ceníku je totiž pouze jedna verze. Vůz může pohánět pouze dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 133 kW/180 koní a se 400 Nm točivého momentu. O pohon se budou starat výhradně kola přední nápravy, pohon všech kol v nabídce není (kromě verze Hybrid4, v níž bude zadní kola pohánět elektromotor) a čtyřkolka se ani neplánuje.

Motor se k životu probouzí startovacím tlačítkem u řadící páky. To nestačí pouze stisknout, ale je třeba ho na zlomek sekundy podržet. Pohyb vozu vpřed nebo vzad zajistí převodovka, jejíž volič má také velmi moderní tvar a do interiéru se svým pojetím hodí.

Spotřeba motoru je poměrně příznivá, mohou za to i poměrně dlouhé rychlosti šestistupňové automatické převodovky. Při klidné jízdě bez využívání potenciálu motoru se dá poměrně bez problémů jezdit do 7 l/100 km. Pokud plyn sem tam přišlápnete, budete se pohybovat mezi 7 a 8 l/100 km v kombinovaném režimu. 

Jízda

Motor má poměrně kultivovaný zvuk i projev a také vcelku slušný zátah, ačkoliv to není nic, co by vás zarazilo do sedačky. Na běžnou svižnou jízdu je však výkonu dostatek. K dispozici je také sportovní režim, který projev auta znatelně změní. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu zrychlí, převodovka bude držet vyšší otáčky a nižší zařazenou rychlost, změní se zvuk motoru, který bude podporovat reproduktor.

Podvozek je nastaven spíše komfortněji, auto se v zatáčkách znatelně nakloní. Sportovní ambice tady příliš nedrží, o to příjemněji se dá s 3008 GT jezdit každý den. A to i přesto, že testované auto obouvá 18″ disky.

Novinkou je plnohodnotný adaptivní tempomat, který dřív Peugeoty neměly. Dříve šlo pouze o funkci, která brzdila pouze motorem, v 3008 už auto k udržení vzdálenosti za vozem před sebou používá brzdy. Vše se používá na páčce na levé straně pod volantem. Ovladačů je tu ale povícero (blinkry, adaptivní tempomat, páčka pro řazení), a tak je občas problém se na první dotek zorientovat.

Závěr

Peugeot 3008 GT překvapil nejen tím, jakou karoserii v nové generaci dostal a jak vypadá, ale také tím, jak jezdí nebo bohatým vnitřním prostorem. Chybět naopak může pohon všech kol, ačkoliv ho velká spousta potenciálních zákazníků vlastně nebude potřebovat.

Pohled do ceníku prozradí, že základní cena Peugeotu 3008 startuje na 510 tisících Kč. Jde o výbavu Access s přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech se 130 kW. V běžném ceníku ale testovanou verzi GT nenajdete, ten má společně s provedením GT line ceník vlastní. Jeho cena startuje na 895 tisících Kč, ale dostat se nad 1 milion Kč není prakticky žádný problém…

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Povedený design vozu,Příliš mnoho ovladačů pod volantem
Vnitřní prostor,Přední sedadla bez výraznějšího bočního vedení
Spotřeba paliva,Absence pohonu všech kol
[/table]

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5712″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,3008 GT
Motor:,2.0 BlueHDi 180k
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,133 kW/180 koní při 3 750 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.9 s
Maximální rychlost:,207 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.5 / 4.4 / 4.8
Emise CO2:,124 g/km
Objem nádrže:,53 litrů
Délka:,4 447 mm
Šířka:,1 841 mm
Výška:,1 623 mm
Rozvor:,2 675 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 540 kg
Objem zavazadlového prostoru:,591 / 1 670 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru