Test Nissan X-Trail 1,6 dCi 4×4

Autor: Pavel Srp - 25. 11. 2014


Nissan X-Trail přišel v novém kabátě, je tak odlišný od předchůdce, že víc už to snad ani nešlo. Ty tam jsou hranaté tvary karoserie, teď je X-Trail kulatější. Vytvaroval se po vzoru menšího modelu Qashqai. A nutno uznat, že mu to sluší. Po nakouknutí do ceníku ale budete možná trochu zklamaní, ovšem s největší pravděpodobností to nebude z ceny…

Poslední věta ale platí pouze v případě, že se rádi rozhodujete a nebo máte rádi pocit, když víte, že kdykoliv šlápnete na plynový pedál, auto vystřelí. Nissan má totiž v nabídce pouze jediný motor – naftový čtyřválec 1,6 dCi s výkonem 96 kW/130 koní a točivým momentem 320 Nm. A to není věru příliš moc… Můžete si také vybrat mezi pohonem předních nebo všech kol a bezestupňovou nebo manuální převodovkou, ke čtyřkolce jde ale jen šestistupňový manuál…

test-nissan-x-trail-16-dci-4x4-p1

Ačkoliv je pod kapotou pouze šestnáctistovka, naštěstí to neznamená, že by X-Trail byl úplný lenoch, pocit jistoty bezpečného předjíždění tam ale prostě není. Motor má také drobnou turbodíru a zatáhne až od cca 1 600 ot./min. Je potřeba se s ním naučit jezdit, potřebuje více plynu než jste možná zvyklí. Automobilka slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za jedenáct sekund, a při běžné jízdě dokáže X-Trail udržet svižné tempo, za což mohou i dobře odstupňované rychlostní stupně a průběh točivého momentu. Otázkou ale stejně zůstává, jakou dynamiku předvede auto při cestě na rodinnou dovolenou při plném zatížení…

Odmění se však neskutečnou spotřebou. Auto mezigeneračně shodilo přibližně metrák na hmotnosti, testované provedení váží téměř 1,6 tuny. Jen pro zajímavost, papírové hodnoty (nejen spotřeby paliva) jsou takřka stejné jako má menší Kia Sportage 1,7 CRDi s pohonem pouze předních kol, v praxi jsou však výrazně nižší. Technické údaje slibují spotřebu nafty 5,3 l/100 km v kombinovaném režimu a věřte, že s trochou snahy se takových hodnot dá dosáhnout. Jezdit za šest litrů ale nebude problém vůbec žádný.

test-nissan-x-trail-16-dci-4x4-p2

V interiéru je v městských a mimo městkých rychlostech klid, motor je odhlučněn velmi dobře a celkově je jeho zvuk na naftu vcelku příjemný. Teprve na dálnici začne do interiéru výrazněji pronikat aerodynamický hluk.

V případě X-Trailu jde o typické SUV, a tak se na silnici chová velmi dobře. Pohyby karoserie, ač se díky vyššímu těžišti dost naklání, kontroluje dobře, a jízda je pohodlná. Tlumiče dokáží odfiltrovat většinu neduhů českých silnic nejen co do pohodlí, ale i hlučnosti. Rázy se v interiéru projeví až po přejetí nebo projetí propadlých kanálů či jiných podobně velkých nerovností.

Pohon všech kol All Mode 4×4-i není stálý, můžete si volit ze tří nastavení. Auto v režimu 2WD pohání výhradně kola přední nápravy, po přepnutí na režim AUTO aktivujete do pohotovosti elektromagnetickou spojku, která k primárně poháněným předním kolům přidá při prokluzu i ta zadní, a v režimu LOCK sepne čtyřkolku (do rychlosti 50 km/h) a posílá točivý moment mezi přední a zadní kola podle toho, kam je zrovna potřeba. Díky odvážně tvarovaným nárazníkům a dlouhé jedničce s tímhle autem ale stejně raději do terénu nevyrážejte a počkejte si jen na sníh…

test-nissan-x-trail-16-dci-4x4-p3

Nissan X-Trail si možná z čelního pohledu spletete s Qashqaiem, z boku, který je mohutnější, i zezadu se vám to nejspíše nestane. Stát by se vám to ale mohlo v interiéru, protože i zde designéři použili podobné tvary. Naštěstí se v Nissanu stále drží toho, že tlačítka jsou tlačítka, ale musí být v rozumné míře, a tak se zatím většina věcí neovládá přes dotykové displeje jako u jiných značek. I tak by to ale chtělo na displeji zapracovat, protože některé ovládací prvky jsou příliš titěrné – například předvolby stanic na rádiu.

Perfektní je, zejména do auta podobných rozměrů, panoramatické zobrazení okolí vozu prostřednictvím čtveřice kamer (v předním znaku, ve vnějších zpětných zrcátkách a ve víku zavazadelníku) či automatický parkovací asistent, který dokáže sám zaparkovat nejen do podélného, ale i do příčného parkovacího místa.

Nissan X-Trail je, i přes své drobné mušky spočívající zejména v nemožnosti vybrat si jiný než testovaný motor, povedeným autem. Nabízí dostatek prostoru, na své rozměry a hmotnost velmi nízkou spotřebu, pohodlné jízdní vlastnosti a ani základní cena není z nejvyšších. Základní cena je akčních 599 900 Kč, ale testované provedení s pohonem všech kol v nejvyšší výbavě vyjde minimálně na akčních 858 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Nissan
Typ:,X-Trail
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,96 kW/130 koní v 4 000 ot./min
Točivý moment:,320 Nm v 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11.0 s
Maximální rychlost:,186 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.2 / 4.8 / 5.3
Délka:,4 640 mm
Šířka:,1 830 mm
Výška:,1 715 mm
Rozvor:,2 705 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 580 – 1 615 kg
Objem zavazadlového prostoru:,550 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru