Test Nissan Qashqai 1,6 dCi 96kW ALL MODE 4×4-i

Autor: Pavel Srp - 26. 11. 2015


Nissan Qashqai se přibližně před dvěma lety představil v nové generaci, která oproti té první výrazně „zkrásněla“. Hhned z počátku prodeje jsme ho vyzkoušeli v benzínové verzi 1,2 DIG-T. Tentokrát do redakce zavítala čtyřkolka, kterou si můžete pořídit pouze ve spojení s nejsilnější naftovou motorizací.

Test-Nissan-Qashqai-16-dCi-96kW-ALL-MODE-4x4-i-p1

V nabídce nového modelu Qashqai je pět verzí s výkony od 81 kW/110 koní do 120 kW/160 koní. Motory mají objemy od 1,2 litru do 1,6 litru, vyšší objem v nabídce není. Testem prošla největší a nejsilnější motorizace spalující naftu 1,6 dCi 96 kW/130 koní s točivým momentem 320 Nm. Síla motoru se přenášela prostřednictvím manuální převodovky na všechna čtyři kola. Na papíře to nejsou špatné hodnoty, uvidíme, jaké to bude v praxi.

Světlá výška Qashqaie je 19 centimetrů, což není úplně málo, ale naopak to není ani příliš mnoho. Do těžšího terénu to navzdory chytrému pohonu všech kol ALL MODE 4×4-i, který dokáže zamknout pohon a udělat z tohohle SUV stálou čtyřkolku, opravdu není. Většinu polních cest i opravdu lehkých terénních vložek by auto mělo zvládnout, limitem tak s největší pravděpodobností budou silniční pneumatiky.

Režim pohonu všech kol tu funguje automaticky s tím, že preferovaná je přední náprava. Tlačítkem se dá přepínat mezi zapojením jedné nebo obou náprav. Režim „2WD“ udělá z auta čistou předokolku, která se podle automobilky hodí pro úsporný provoz do města nebo na dálnici. Automatický režim připojuje v případě potřeba kola zadní nápravy a je schopen na ně přenést až 50 % točivého momentu. A konečně „4WD LOCK“ zaručuje přenos točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 a hodí se do podmínek se sníženou trakcí. Tento systém pohonu všech kol umí také přenášet točivý moment mezi levou a pravou stranou. O přenosu sil na jednotlivá kola vás může informovat jedna z „obrazovek“ na displeji palubního počítače.

Test-Nissan-Qashqai-16-dCi-96kW-ALL-MODE-4x4-i-p2

Motor je už po startu poměrně kultivovaný, má ostré reakce ne sešlápnutí plynového pedálu a vlastně vůbec nejede špatně. Je ale potřeba překonat určitou „turbodíru“, turbodmychadlo se naplno roztočí až přibližně od 1800 ot./min a nepoleví až k červenému poli. A přitom není spotřeba paliva nijak vysoká, spíše naopak. I při svižných přesunech budete kolem 6 l/100 km, dosáhnout pětilitrové spotřeby ale také nevyžaduje žádný výraznější um. A to byl přitom systém Start/Stop nefunkční…

Jízdu trochu kazí aerodynamický hluk, který dělají zejména velká zpětná zrcátka. Jejich velikost ale naopak oceníte při parkování. S tím vám také mohou pomoci nejen parkovací senzory vpředu i vzadu, ale také panoramatické kamery či automatický parkovací asistent. A asistentů měl testovaný Qashqai povícero. Mezi nimi lze nalézt například asistent rozjezdu do kopce, asistent varování při možnosti čelní koloze, hlídání jízdních pruhů či mrtvého úhlu. Za pasivní bezpečnost dostává Nissan jedničku.

Místa je v autě dostatek, minimálně na předních sedadlech, na těch zadních by vyšší cestující mohli mít díky panoramatické střeše problém s dotekem o stropnici. Sedadla jsou pohodlná, nenabízejí však přílišnou oporu pro tělo v zatáčkách. Otravovat bude možnost jedním stisknutím stáhnout pouze okno u řidiče, u všech ostatních musíte držet ovladač po celou dobu.

Test-Nissan-Qashqai-16-dCi-96kW-ALL-MODE-4x4-i-p3

K největším nepatří se základním objemem 401 litrů ani zavazadlový prostor. Po stranách jsou dva mělké odkládací prostory, například na olej nebo žárovky. Objem se dá sklopením sedadel zvětšit, v případě, že v autě ale nemáte dvojitou podlahu, vznikne mezi sklopenými opěradly a podlahou kufru schod. Sedadla se nedají sklopit z kufru, jejich odjištění se provádí na opěradlech vedle hlavových opěrek.

Nissan Qashqai udělal mezigeneračně velký skok, nejvíce je to vidět právě v interiéru, kde je možné nalézt kvalitnější materiály i designově nápaditější vzhled. Povedený je také samotný exteriér vozu, ten totiž vypadá dravě. Chybí snad jem bohatší nabídka verzí, alespoň těch s pohonem všech kol. I tak je ale výběr oproti většími X-Trailu veskrze obrovský.

Nejnižší cena Nissanu Qashqai startuje pod hranicí 400 tisíc Kč, není však problém dostat se až k 735 tisícům Kč. které dáte za testovanou verzi či za verzi se stejným motorem, která nabídne automatickou převodovku místo pohonu všech kol. Příplatky se omezí na několik akčních paketů, čalounění a metalické laky.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Nissan
Typ:,Qashqai 1.6 dCi 130 ALL MODE 4×4-i
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,96 kW/130 koní v 4 000 ot./min
Točivý moment:,320 Nm v 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.5 s
Maximální rychlost:,190 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.7 / 4.5 / 4.9
Emise CO2:,133 g/km
Objem palivové nádrže:,65 litrů
Délka:,4 380 mm
Šířka:,1 806 mm
Výška:,1 595 mm
Rozvor:,2 646 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 518 – 1 602 kg
Objem zavazadlového prostoru:,401 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru