Test Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6: Hodně muziky za málo peněz

Autor: Pavel Srp - 3. 7. 2012


Korejská automobilka Hyundai má ve své nabídce auto snad pro každého. Od malých městských nákupních tašek, přes rodinné hatchbacky, manažerské limuzíny i kombi, malá i velká SUV či dodávky, ale i sportovní modely – v nabídce jsou dva. Jeden z nich (Veloster) jsme testovali nedávno, ten druhý nyní. My sice Veloster, hlavně s ohledem na jeho motorizaci, moc za sportovní auto nepovažujeme, ale Genesis Coupé mezi sportovní vozy právem patří!

Námi testovaný model měl pod kapotou šestiválec do „V“ o objemu 3,8 litru. Výkon 223 kW/303 koní a 361 Nm točivého momentu se přenáší přes šestistupňovou přímo řazenou převodovkou na zadní kola. A věřte, že výkonu je přebytek, což má za následek příjemné klouzání zadku v přetáčivém smyku téměř kdykoliv si s vypnutou stabilizací vzpomenete… O tom ale až později!

Pojďme se podívat na auto nejdříve staticky. Tvary karoserie do světa hlásají, že Genesis nebude žádné ořezávátko. Svalnaté blatníky, nízký a široký posez, dvojice koncovek výfuku v pomyslném difuzoru a křídlo na víku zavazadlového prostoru. Při bočním pohledu pak zaujmou relativně velké brzdové třmeny s nápisy Hyundai a celkově velmi sportovní tvar kupé.

Za exteriérem nezaostává ani interiér. Kůží čalouněná sedadla vypadají sportovně, boční vedení však pro hubeňoury není úplně ideální. Občas bych uvítal, kdyby sedadla byla užší. Auto k nám ale přišlo „z Ameriky“, tam se nosí úplně jiné konfekční velikosti… Zadní sedadla sice Genesis Coupé také má, neposadil bych na ně snad ani svého nepřítele (pokud tedy nemá 130 cm). Nepovažuju se za žádného obra, měřím 180 cm, ale i přesto jsem hlavu musel mít skoro mezi koleny abych se posadil. To i Veloster byl velkorysejší…

Naprosto si mě ale auto získalo pozicí za volantem. Výborně nastavitelné sedadlo i volant zaručí, že polohu dlouho hledat nebudete a řadící páka jen kousíček od volantu dotvoří skoro až závodní atmosféru. Řazení, řízení i spojka jdou pěkně ztuha. Řazení má navíc krátké a přesné dráhy a brzdy ostrý nástup. To vše společně zaručovalo výborný zážitek z jízdy! Ovšem nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

Doteď se auto tváří jako naprost bezchybné. Velmi dobrý zážitek z jízdy však můžete zažít pouze na kvalitních a rovných (rozuměj bez děr, ne bez zatáček) silnicích. Podvozek snad nemá ani tlumiče, protože je opravdu hodně tvrdý. Na nekvalitních silnicích má auto tendence uskakovat a poskakovat a vy, místo toho, abyste si užívali jízdu, se snažíte auto udržet na silnici.

Teď konečně nastává ta chvíle, kdy se vrátíme k motoru. Jak už jsme si řekli, pod kapotou máme velký atmosféricky plněný šestiválec, který na povely plynu reaguje hned a bez zbytečného zpoždění kvůli nafouknutí turba. Podobné chování (i když ještě o trochu lepší) jsme si náramně užívali třeba u BMW M3. Díky bezprostředním reakcím na sešlápnutí plynu a pohonu zadních kol je projíždění zatáček nebo kruhových objezdů opravdovou zábavou. :) Věřte, že si za volantem budete připadat jako puberťák, protože ta až nechutná ovladatelnost a chtíč samotného auta utrhnout zadek vás pohltí a ovládne. A věřte mi, vy se budete blbě usmívat od ucha k uchu… :D

Motor má navíc úžasný zvuk. Stiskněte tlačítko startování a stáhněte si okénka, sešlápněte spojkový a brzdový pedál a stiskněte startovací tlačítko znovu. Motor se nastartuje a to, co se z výfuků line hned po startu, je něco jako óda na bouřku. Krásný hluboký zvuk, který se po chvíli usadí na velmi příjemné brumlání. Prošlápněte pedál plynu, zařaďte jedničku a rozjeďte se. Pak dvojku, trojku… Ten zvuk je pořád super. Za celý týden testování jsem rádio, jehož reproduktory se honosí logem Infinity (tipuju, že hraje stejně dobře jako v i40 :) ), pustil jen jednou. Tak moc mě zvuk šestiválcového „véčka“ bavil.

Tomu ale odpovídala spotřeba. Při „klidnější“ jízdě jsme se pohybovali lehce přes 13 litrů na 100 kilometrů v kombinovaném provozu, ale pokud jsme si motor užívali, pak jsem se dostali daleko nad výrobcem udávané hodnoty. Když ono ale nešlo odolat… Výrobce udává hodnoty 15,0 (město)/7,6 (mimo město)/10,3 (kombinovaný provoz) litrů na 100 kilometrů.

Genesis Coupé není dokonalý, ale povedl se. Určítě vás zajímá, kolik za něj český Hyundai chce, že? Čekáte určitě částku kolem milionu Kč… Ale ono je to o hodně méně! Se slabším přeplňovaným dvoulitrem vyjde na 769 990 Kč a s „naším“ šestiválcem 829 990 (automat + 40 000) Kč. Ušetření budete od vymýšlení výbavy, protože auto se nabízí v jediné variantě a mezi příplatky je pouze vana zavazadlového prostoru, polepy a mechanické zabezpečení řadící páky.

Musím opět smeknout svůj pomyslný klobouk, protože Hyundai Genesis je zábavné auto, které samozřejmě má své mouchy, ale místo ve své garáži bych mu vyhradil hned!

Kompletní ceník je ke stažení TADY. Kompletní technické údaje jsou ke stažení TADY.

[nggallery id=1045]

-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru