Test Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo

Autor: Pavel Srp - 14. 6. 2017


S novou generací Hondy Civic představuje automobilka také nové přeplňované motory s objemem jednoho a 1,5 litru. Ten větší z nich už jsme otestovali, ale ve spojení s bezestupňovou převodovkou. Teď jsme se na něj podívali ve verzi s manuálním řazením.

A vzali jsme k tomu rovnou i jiné auto. Místo pětidveřového hatchbacku jsme strávili týden za volantem nového sedanu. A jaké v nás zanechal dojmy?

Exteriér vozu

Z hlediska designu je sedan podobně extravagantní jako pětidveřová verze. Přední část se prakticky nezměnila, příliš odlišná však není ani zadní část. Ta je sice delší a nemá tak výrazný spoiler na víku zavazadelníku, ale světla obou verzí jsou si svým tvarem velmi podobná. Jinak tvarované jsou také oba nárazníky.

Kvůli tomu, že jde o vůz s karoserií sedan, je třeba počítat s tím, že kufr je sice objemný (519 litrů), ale přístup do něj není úplně velký. Víko se také po odjištění samo neodklopí a je třeba ho otevřít rukou. Pokud není v nejvyšší poloze, může se stát, že se bude opět sklápět dolů. A konečně když budete chtít víko zavřít, nějaké vnitřní madlo byste hledali marně, zavřete ho pěkně zvenku, jen si tu špínu zvenku opatlejte…

Interiér

Interiér nepřináší prakticky žádnou změnu. Oproti předchozí generaci je nicméně interiér „čistší“ a přehlednější. Přístrojové desce dominuje přístrojový štít, jenž je rozdělen na tři segmenty a je plně digitální, ačkoliv s některými analogovými prvky. Ve spodní části prostředního budíku se zobrazuje palubní počítač, jehož údaje se přepínají přímo na volantu. Jeho ovládání je ale na poměry evropských aut poměrně složitější.

Středový panel je přehledný, najít na něm lze ty nejdůležitější a potřebné ovladače pro ovládání klimatizace či vyhřívání oken a sedadel. Vše ostatní se ovládá přes dotykový displej. Jenže dotykem se ovládá i hlasitost rádia, což kritizujeme ve všech autech, která to tak mají a Civic rozhodně nebude výjimkou. Zeslabení rádia dotykem je náročné na pozornost, protože je třeba se dívat, kde je třeba se dotýkat prsty. Alespoň, že to jde ovládat i ovladačem na volantu a to nejen pouhým jeho tisknutím, ale také když přes něj přejedete. Rádio trpí ještě jednou věcí, která mě celý týden štvala. Pokud naladíte rádiovou stanici, která je celoplošná a po České republice se mění její frekvence, při každé takové změně frekvence přestane rádio na moment hrát. A to je otravné.

Pohonné ústrojí

Pod kapotou sedanu může být pouze větší z nových přeplňovaných motorů Hondy, litrový tříválec pořídíte pouze s hatchbackem. O pohon se tedy stará benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo, který byl v našem případě spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Tento motor nabízí velmi slušný výkon 134 kW/182 koní, a protože je v případě testovaného auta spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, vrcholí točivý moment hodnotou 240 Nm, to je o 20 Nm více než v případě verze s převodovkou CVT. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8.4 sekundy a maximální rychlost 210 km/h.

Motor je příjemný, rozhodně nepřipomíná běžné přeplňované motory, jeho projev se blíží spíše atmosférickým jednotkám. Výkon se vzrůstajícími otáčkami graduje, ovšem neznamená to, že by v těch nízkých šlo o líné auto. Maximum točivého momentu je k dispozici už od 1 900 ot./min a vydrží až do 5 000 ot./min. Pokud budete motor držet mezi dvěma a třemi tisící otáček, pak je to pro něj ideální stav. V tomto spektru otáčkoměru se na jednu stranu motor odmění velmi tichým projevem při běžné jízdě, ale naopak agilním chováním při jízdě sportovnější.

A jak se s ním jezdí?

A sportovnější jízda Civicu nečiní sebemenší problémy. Pro to je totiž skvěle nastavený podvozek, jenž je perfektní kombinací právě mezi sportovností a komfortem. Na oblíbených okreskách si díky tomu i díky potentnímu motoru můžete dovolit opravdu rychlé tempo s velkou jistotou. Přední náprava se v zatáčce zakousne do asfaltu a ta zadní ji s jistotou následuje. Náklony jsou minimální, podvozek se nenechá ani v zatáčce rozhodit jakoukoliv nerovností a prostě drží stopu. Nastavení je přesto komfortnější než u hatchbacku.

Řidičské zážitky jsou s manuální převodovkou také o poznání intenzivnější, s nedávno testovanou bezestupňovou převodovkou je tento motor o poznání více utlumen (nikoliv zvukově, ale co do odezvy). Rozhodně není tak potentní a nepůsobí tak agilně jako právě s manuálem. Je ale potřeba si dávat pozor – hlavně v parných dnech – na to, abyste si při řazení lichých rychlostí nezapínali vyhřívání sedadel, protože panel je u řadící páky poměrně blízko.

Ve všech třech výbavách (ano, i v té nejnižší) je v základu systém Honda SENSING, který obsahuje varování před čelní srážkou, systém pro udržování v jízdním pruhu, omezovač rychlosti a adaptivní tempomat nebo systém rozpoznávání dopravních značek a další. A adaptivní tempomat je skvělá věc, ovšem v Civicu by si zasloužil citlivější naladění, a to zejména při zpomalování (brzdění).

A jak je na tom testovaný Civic se spotřebou paliva? V technických údajích se píše o spotřebě paliva mezi 5.7 – 5.8 l/100 km. Reálně jsme s autem jezdili se spotřebou o dva litry vyšší. Při vracení auta svítilo na displeji palubního počítače číslo 7.7 l/100 km. Nutno ale dodat, že občas jsme se na okreskách nechali unést.

Závěr

Honda Civic Sedan je autem, které designově nemusí zaujmout každého, přece jen jde o auto s velmi výraznými a neobyčejnými tvary. To, jak jezdí – a to i ve svižnějším tempu – je ale velmi příjemné překvapení. Na palubě přitom panuje ticho, pohoda a klid. A navíc je v interiéru dostatek místa pro pohodlnou cestu pro čtyři cestující.

A kolik to všechno stojí? Nejnižší cena je 584 900 Kč ve výbavě Comfort, za bezestupňovou převodovku CVT se připlácí 35 tisíc Kč. Testovaná nejvyšší výbava Executive vyjde s manuální převodovkou na 714 900 Kč. Samozřejmostí je tříletá záruka Tu doplňuje věrnostní program Honda Premium Quality, v němž je dodatečný pětiletý (pozáruční) servisní program nad rámec standardní záruky.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Příjemný projev motoru,Necitlivě nastavený tempomat
Povedený podvozek,Víko kufru se samo neotevře a nemá madlo pro zavření
Bohatá výbava,Vyšší cena
[/table]

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5816″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,Civic
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,134 kW/182 koní při 5 500 ot./min
Točivý moment:,240 Nm při 1 900 – 5 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.4 – 8.6 s
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,6° manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.4 / 4.8 / 5.8
Emise CO2:,131 g/km
Objem nádrže:,46 litrů
Délka:,4 648 mm
Šířka:,1 799 mm
Výška:,1 416 mm
Rozvor:,2 698 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 350 – 1 392 kg
Objem zavazadlového prostoru:,519 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru