Test Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT 63 kW

Autor: Pavel Srp - 12. 4. 2017


Malé velké auto? A nebo velké malé auto? Vlastně ani nevíme, jak nový Ford Ka+ pojmenovat. Jisté je, že by mohlo jít o duchovního nástupce velmi oblíbeného modelu Fusion. Na test tohoto auta jsme byli velmi zvědaví. Pojďme se na něj tedy podívat důkladněji.

Kde se vzal?

Hned na začátku by vás mohl zmást název. Vždyť pojmenování Ford Ka bylo poslední více než dvě dekády spojeno s nejmenším modelem značky. Ve druhé generaci byl však až příliš podobný – nejen vzhledově, ale i cenově – větší Fiestě a velký prodejní úspěch nezaznamenal. Vyrostla mu v průběhu let také poměrně silná konkurence, a tak Káčko nakonec skončilo. Jenže teď tady máme Ka+ a jak už sám název naznačuje, bude to model větší. Stejně jako v předchozím případě, i teď se Ka+ podobá Fiestě.

Jenže nová generace Fiesty má být lepší než ta odcházející, ale díky tomu bude také o něco dražší. A to je důvod toho, proč se na sklonku roku 2016 Ka+ objevilo. Tohle auto na to jde totiž jednoduše – žádné velké dotekové displeje, žádné bezdrátové dobíjení telefonů, supermoderní konektivita a podobně. Všechno je tu účelové, jednoduché, přehledné.

Design

Jednoduchosti výbavy sekunduje také design. Lze v něm jasně rozeznat rukopis Fordu, ale je tak trochu bez nápadu. Přední část se podobá Fiestě, nechybí typická maska chladiče doplněná o halogenové světlomety. Xenony ani moderní LED světlomety v nabídce nejsou ani za příplatek. Ani zadní část nezdobí žádné designové výstřelky, vytkl bych ji ale nemožnost otevření zavazadlového prostoru prostřednictvím nějakého ovladače přímo na dveřích. Do zavazadelníku s objemem 270 litrů se lze dostat pouze stiskem tlačítka na klíči a nebo tlačítkem z interiéru.

Kokpit je přehledný, je vyroben z tvrdých plastů, přesto nevrže. Plusem budiž také fakt, že plasty nevypadají špatně ani na pohled. Nejvíce však potěší vnitřní prostor. Přední sedadla nabídnou dostatek prostoru ve všech směrech, totéž ale platí i pro ta zadní. Čtveřice cestujících odjede i na delší trasu bez problémů. Větší opatrnosti je třeba dbát pouze při nastupování a vystupování, protože hrana blatníku zasahuje do prostoru otevřených dveří. Z pohledu řidiče bychom přidali ještě další drobný postesk. Volant je stejně jako řidičovo sedadlo výškově stavitelný, chybí mu však podélný posuv.

Jedna výbava, jeden motor

Pohled do ceníku vám nedá příliš na vybranou, vlastně vůbec. České zastoupení automobilky nabízí pouze jedinou výbavu nazvanou jako „Ultimate“. Také v případě pohonného ústrojí je možná pouze jedna konfigurace, kterou je čtyřválcový benzinový motor bez přeplňování a manuální převodovka.

Standardní výbava přitom zahrnuje vše potřebné, obsahuje centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, ale i další prvky. V rámci prvků příplatkové výbavy si můžete Ka+ dále dovybavit, nabízejí se třeba i tři výhodné pakety. Ovšem některé prvky, které se nabízejí v jiných modelech značky, tady mít nemůžete.

O pohon se stará atmosférický motor 1.2 Ti-VCT s výkonem 63 kW/85 koní a točivým momentem 112 Nm. Motor je třeba z podstaty atmosférického plnění točit, otáčky má ale rád. Pokud motor budete točit, odmění se rychlými reakcemi, protože není třeba čekat na výfukové plyny roztáčející turbodmychadlo. Ani tak ale neudělí autu žádnou zázračnou dynamiku, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 13,3 sekundy a maximální rychlost je 169 km/h.

Motor posílá výkon prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky na kola přední nápravy. Pětirychlostní převodovka ubírá autu na komfortu zejména při cestování na dálnici, protože při dálničních 130 km/h motor točí cca 3 700 ot./min a je vcelku hlučný. Jízda po okresní silnici ustálenou rychlostí na povoleném českém limitu je ale naopak poměrně příjemná i tichá (točí asi o 1000 ot./min méně).

A co spotřeba paliva? Ta je poměrně nízká, jízda mimo město znamená hodnoty kolem 5,5 l/100 km, dálnice k tomu přidává přibližně dva litry. Celkový průměr po týdenním testování a najetých pěti stovkách kilometrů se podle palubního počítače ustálil na 6,5 l/100 km.

Podvozek? Příjemné překvapení

Podvozek je jako dělaný pro české silnice plné výmolů a děr. Jízda je s Fordem Ka+ až nečekaně pohodlná. Nastavení tlumičů v kombinaci s rozumně vysokým profilem pneumatik poberou prakticky všechny díry. Za podobně komfortní chování by se nemusely stydět ani některé luxusní prémiové limuzíny. Potěší také fakt, že přejezd velkých děr nebo propadlých kanálů neznamená nepříjemnou ránu, ale jen špatně slyšitelné tlumené zaťukání.

Neznamená to ale, že když Ka+ dokáže vyžehlit silnice, že by snad bylo rozhoupané nebo nejisté. Právě naopak, celkově jsou jeho jízdní vlastnosti na velmi dobré úrovni. Velký podíl na tom jistě má i vcelku nízká hmotnost jen lehce převyšující jednu tunu.

Závěr

Ford Ka+ vás vrátí vlastně trochu do minulosti, jenže příjemně. Nenabízí ty mnohdy zbytečně otravné asistenty (ať už pasivní nebo aktivní) řízení, ale nechává to na vás. Také rychlost si musíte zasloužit, budete muset častěji řadit a držet motor ve vyšších otáčkch, protože točivý moment není tak vysoký a v nízkých otáčkách motoru jako v malých turbomotorech. Pokud ale máte rádi moderní vychytávky, tohle auto pro vás nebude. V takovém případě popřemýšlejte spíše o Fiestě.

Jak už jsme si říkali, stejně jako auto, je i ceník jednoduchý. Je tu pouze jedna verze, jejíž cena aktuálně začíná na akčních 269 990 Kč. Vůz se dá dovybavit speciálními akčními sadami Winter (vyhřívaná přední sedadla a sklopná loketní opěrka sedadla řidiče) stojí 11 100 Kč, Comfort (tempomat a kožený volant) za 9 900 Kč nebo City (zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zadní okna a zpětná zrcátka) za 11 800 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Jednoduchost,Nenápaditý a nezajímavý design
Příznivá pořizovací cena,Omezené možnosti motorizace a výbavy
[/table]

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5755″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Ford
Typ:,Ka+
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 196 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,63 kW/85 koní při 5 000 ot./min
Točivý moment:,112 Nm při 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,13.3 s
Maximální rychlost:,169 km/h
Převodovka:,pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.6 / 4.0 / 5.0
Emise CO2:,114 g/km
Délka:,3 929 mm
Šířka:,1 695 mm
Výška:,1 524 mm
Rozvor:,2 489 mm
Pohotovostní hmotnost:,1055 kg
Objem zavazadlového prostoru:,270 / 849 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru