Test BMW 750Li xDrive (AT)

Autor: Pavel Srp - 31. 3. 2016


O tom, že je nové BMW řady 7 jedním z nejlepších aut současnosti, už jsme se mohli přesvědčit v prosinci v rámci prvního redakčního testu vznětové verze 730d xDrive. To, co si na nás ale připravila vrcholná verze 750Li xDrive, bylo ještě o mnoho působivější.

A je to jasné hned od začátku, stačí si přečíst označení 750Li xDrive. Druhá testovaná sedmička totiž do redakce dorazila se skvělým benzínovým osmiválcovým motorem, prodlouženým rozvorem, pohonem všech kol a ještě mnohem bohatší výbavou. To zapříčinilo cenu atakující čtyři a čtvrt milionu Kč. A přitom tohle auto zvenku vypadá vlastně nenápadně, design je mezigeneračně spíše evoluční. A tak se mi to líbí!

test-bmw-750Li-xDrive-at-p1

Prodloužená verze nabere nezanedbatelných 14 centimetrů na celkové délce i na rozvoru náprav. To je dostatečný nárůst na to, aby se na zadních sedačkách daly přeložit nohy přes sebe, případně lze po drobném odsunutí předního sedadla nohy natáhnout. Za příplatek je k dispozici také skvělá podnožka. Obecně se s prostorem zadních sedadel dá kouzlit, stačí jen, abyste zaškrtávali příplatkové prvky výbavy.

V případě testovaného auta bylo příplatků opravdu dost. Posádka se tak mohla na zadních sedadlech nechat rozmazlovat například „komfortními a elektricky nastavitelnými sedadly“ (za necelých 60 tisíc Kč), která rozdělila „Executive Lounge zadní konzola“ (za cca 79 tisíc Kč). Sedadla se dají nastavovat v mnoha směrech, mohou být vyhřívaná i odvětrávaná, nabídnout mohou také masáž. O zábavu na palubě se staral zadní zábavní systém „Experience“ (za cca 80 tisíc Kč) s dvěma obrazovkami (TV, DVD a pod.) a tabletem, jímž lze ovládat prakticky celé auto – od vyhřívání sedadel, přes jejich nastavování a posun (všechna kromě řidičovo sedadla), stahovat nebo vytahovat sluneční clony, měnit teplotu v interiéru, zkoumat jízdní data či navigaci a tak dále. Fantazii se meze prakticky nekladou.

test-bmw-750Li-xDrive-at-p2

Vzduchový podvozek pasažéry hýčká bez ohledu na to, zda sedí vpředu nebo vzadu. Jízda je celkově „houpavější“, v každém z jízdních režimů je podvozek pohodlný, a to i na režim sportovní. Přiznám se, že jsem ho ale přepnul jen proto, abych vyzkoušel jak se chování auta změní. Auto vás – i přes skvělý zvuk benzinového motoru V8 (o tom si může nechat za všech okolností tichý Mercedes-Benz S 500 L 4Matic jen zdát…) a více než dostatečného výkonu i točivého momentu – nenutí jet rychle. Na druhou stranu mu rychlá jízda nedělá žádné problémy ani na dálnici, ale ani na okreskách.

Sedmička je obrovské auto, na délku měří více než pět metrů, na šířku téměř dva metry a hmotností atakuje dvě tuny, přesto působí poměrně lehkonohým dojmem. To, s jakou jistotou se dokáže zatáčkami proplést, je obdivuhodné. Nemohu se ale ubránit pocitu a dojmu, že to pro ni jednoduše není důstojné (navíc se „pocit rychlosti“ stejně nedostaví!). Více jí sedí majestátní „plavba“ krajinou. To neskutečně pohodlné pohupování uklidňuje.

Pod kapotou přede motor, který už z několika BMW také známe (X6 50i, 650i nebo 550i). Vždy v nás zanechal jen ty nejlepší dojmy a nejinak je tomu i tentokrát. Kromě již zmíněného skvělého zvuku (pouze při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu, jinak o motoru nevíte) ho doplňuje nekonečný výkon i příznivá spotřeba paliva (o té ale až v dalším odstavci). Motor má výkon 330 kW/450 koní a točivý moment 650 Nm, díky čemuž se zrychlení z 0 na 100 km/h odehraje za skvělých 4,5 sekundy. A to jsou působivé hodnoty. Po sešlápnutí pedálu plynu se mnohdy zdá, že zátah motoru nemá konce… Do hodnoty maximální rychlosti (elektronicky omezené) 250 km/h auto při zrychlování prakticky „narazí“.

test-bmw-750Li-xDrive-at-p3

A co tedy ta spotřeba paliva? Při jízdě mimo město se lze bez problémů dostat i k 10 l/100 km, může za to i to, že automatická převodovka drží motor při ustálené jízdě i pod 1000 ot./min. Motor přitom nijak neprotestuje, neduní a nepůsobí, že by mu to nějak vadilo. Pokud je potřeba přidat a sešlápnete plynový pedál, převodovka bleskově podřazuje a dostavuje se kýžené zrychlování. Při vracení auta po týdenním testování se spotřeba dle palubního počítače nakonec ustálila na cifře 13,7 l/100 km.

Svoji pohodu na palubě si ale v tomto autě neužívají pouze cestující vzadu, ale i řidič. Jeho pracoviště je, jak je na BMW zvykem, skvěle ergonomicky provedené. Rozložení všech ovladačů je dobře známé, podepsala se tu ale moderní doba a to, že jde o vlajkovou loď. Tlačítka do jisté míry nahrazuje dotyk – ale jen na „nedůležitých“ místech jako je například ovládání vyhřívání sedadel nebo intenzity ionizace interiéru – a původní obyčejné displeje nahrazují nádherné grafické kousky.

Nový je také palubní systém, od samotného Menu až po jeho ovládání, které má v sedmičce premiéru, ale již brzy by se měl dostat i do dalších modelů. Ovládat se dá nejen tradičním otočným ovladačem s dotykovou ploškou na středovém tunelu, ale nově také dotykem na displej či gesty („BMW gesture control“ za pět tisíc Kč). Pouhým jasně definovaným pohybem ruky tak například aktivujete v navigaci přednastavený cíl, zesílíte nebo zeslabíte rádio a nebo provedete jiný přednastavený úkon. Skvělý nápad a funkce, na kterou se rychle zvyká. O týden později testovaný Mercedes-Benz A 180 d na mávání ruky pod vnitřním zpětným zrcátkem nijak nereagoval… :D

test-bmw-750Li-xDrive-at-p4

Exkluzivní atmosféru dotvářel i příplatkový audio systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Za ten sice zaplatíte 150 tisíc Kč, ale auto promění na tu nejlepší koncertní síň na světě. A bude jedno, jestli si pustíte vážnou hudbu a nebo nějaký „mainstreamový popík“, za každých okolností vaše uši odmění křišťálově čistý zvuk bez sebemenších vibrací nebo zkreslení.

Těšit se budete i na tmu. To totiž vynikne skvělé ambientní osvětlení, jehož intenzitu a barvy si můžete libovolně měnit v Menu (klidně i prostřednictvím tabletu v loketní opěrce na zadních sedadlech). Podsvíceny nejsou jen linky v palubní desce, ale svítí třeba i reproduktory. Nebude to však jediný působivý prvek, který vám tmu ozvláštní. V němém úžasu zůstanete také pokud si připlatíte za famózní laserové přední světlomety (za cca 80 tisíc Kč). Ty mají podle automobilky dosvit až 600 metrů a aktivují se při dálkových světlech po překonání 60 km/h rychlosti. Dosvit jsme změřit nedokázali, ale musíme uznat, že světla svítí opravdu neskutečně.

BMW řady 7 udělalo mezigeneračně obrovský skok, ten největší pokrok je v jízdě i nabízené výbavě. V nabídce jsou aktuálně šestiválcové (diesel + benzin) a osmiválcové (benzin) motory, už brzy je ale doplní dvanáctiválec M760Li xDrive (ale i čtyřválcové 730i…). Za tenhle skvěle namíchaný koktejl je ale potřeba pořádně zaplatit, není totiž pro každého. Nejnižší cena v ceníku 2 338 700 s DPH je za verzi 730d, testovaná verze 750Li xDrive startuje na 3 107 000 Kč s DPH. Testované auto stálo ještě o milion a něco víc…

test-bmw-750Li-xDrive-at-nahledy

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,750Li xDrive
Motor:,vidlicový osmiválec (V8)
Objem válců:,4 395 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4 xDrive
Výkon:,330 kW/450 koní při 5 500 – 6 000 ot./min
Točivý moment:,650 Nm při 1 800 – 4 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.5 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,11.9 / 6.5 / 8.5
Emise CO2:,197 g/km
Objem nádrže:,78 litrů
Délka:,5 238 mm
Šířka:,1 902 mm
Výška:,1 467 mm
Rozvor:,3 210 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 990 kg
Objem zavazadlového prostoru:,515 litrů
Ceník:,ke stažení ZDE
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru