Test BMW 320i GT xDrive (AT)

Autor: Pavel Srp - 25. 8. 2015


BMW neustále rozšiřuje nabídku svých modelů se snahou zaplnit jakékoliv neobsazené skulinky na trhu. Jedním z modelů, který proto vznikl, je i řada 3 Gran Turismo. Do testu se dostala v základní benzínové motorizaci 320i s pohonem všech kol xDrive. A co si o tomto autě myslíme?

Řada 3 GT na to jde se stejným receptem jako mnohem větší řada 5 GT, jde o pětidveřový liftback, který vsází hlavně na prostor a praktičnost. To znamená, že pro přístup do zavazadlového prostoru se – podobně jako například u Škody Octavia – otevírají (standarně elektricky) zadní dveře i s oknem. Objem prostoru, který se tak před vámi objeví, je 520, respektive 1 600 litrů po sklopení zadních sedadel. I trojkové kombi má zavazadelník o 15 litrů (495) v základním uspořádání a dokonce o 100 litrů (1500) po sklopení sedadel menší.

test-bmw-320i-gt-xdrive-at-p2

Auto vypadá na pohled vyváženě. Zajímavé jsou bezrámové dveře navozující pocit sportovnosti a automaticky výsuvné elektrické přítlačné křídlo, jenž se aktivuje při rychlostech nad 110 km/h a pod 70 km/h se opět schová. Sportovní ale tohle BMW příliš není. Je spíše komfortní a kilometry pohlcuje „jedna báseň“.

BMW řady 3 GT je „největší z rodiny“ – myšleno z řady 3 i řady 4. Délka auta je 4 824 mm, to je o 200 mm více než u kombi Touring a jen o 83 mm méně než v případě pětkového sedanu. U BMW 3 GT byl navíc rozvor oproti „obyčejné“ trojce prodloužen o 11 mm (na 2 920 mm). Při pohledu na přiloženou fotografii (a další pod článkem v galerii) je jasně vidět, že například oproti BMW 4 Gran Coupé je 3 GT opravdovým „kusem auta“ a je vidět, že každé „na to jde jinak…“.

test-bmw-320i-gt-xdrive-at-p1

Na předních i zadních sedadlech je dostatek místa pro pětici cestujících (ačkoliv ten prostřední vzadu bude na svém místě sedět za trest). Zadní průměrně vzrostlí pasažéři nebudou trpět ani svažující se střechou a pro nohy tu budou mít dokonce více místa než by se dalo očekávat a srovnat by se to dalo i s auty o třídu většími. Interiér je „typické BMW“, ať už jde o rozložení tlačítek a nebo použité materiály i jejich kvalitu. Luxusní dojem podporuje skvěle zvolená barevná kombinace vnější hnědé až fialové perleťové barvy a vnitřního hnědého koženého čalounění.

Pod kapotou testovaného vozu se ukrýval základ nabídky benzínových agregátů, jde o turbodmychadlem Twin-Scroll přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu dvou litrů, jehož výkon je 135 kW/184 koní a točivý moment 270 Nm. Na všechna čtyři kola (xDrive) sílu přenáší automatická osmistupňová převodovka. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy (s pohonem zadních kol a automatem 7,9 s) a maximální rychlost 224 km/h (resp. 229 km/h). Výkonu však v praxi není přespříliš a nezřídka kdy se přistihnete se, že byste ho potřebovali více. Nechápejte mě špatně, auto s tímhle motorem nejede až tak špatně, ale něco tomu chybí…

Převodovka je u BMW již tradičně skvělá. Řadí rychle, intuitivně a nebojí se při „kickdownu“ podřadit hned o několik rychlostních stupňů dolů. Pokud by se vám přeci jen její styl řazení nelíbil, máte k dispozici pádla na volantu (třeba nedávno testované BMW 750Ld xDrive je nemělo…) a nebo můžete měnit rychlosti samotným pohybem voliče převodovky vpřed nebo vzad. Pohyby jsou ale špatně – řadí se tu dopředu nahoru, dozadu dolů, přesně proti pohybu auta.

test-bmw-320i-gt-xdrive-at-p3

Automobilka slibuje kombinovanou spotřebu pod 7 litrů na 100 kilometrů. Této hodnoty jsme ale podle palubního počítače na konci týdenního testování nedosáhli. Po sedmi stech ujetých kilometrů svítila na palubním počítači hodnota, jenž o pár deci převyšovala osmilitrovou hranici. Věřím tomu, že s lehčí nohou na plynovém pedálu by se dalo dostat třeba k 7,5 l/100 km a nebo i níže. Klidnou jízdou mimo město se k sedmi litrům dostat lze.

Testované auto obouvalo nízkoprofilové pneumatiky (navíc tvrdé runflaty) na 19″ discích, ale díky adaptivnímu podvozku bylo i tak vcelku pohodlné. Od kol se však po přejezdu některých větších nerovností občas ozvala tupá rána. Hodně paprsková 19″ sice autu náramně sluší, ale osobně bych volil kola o palec nebo možná klidně o dva palce (ty dostanete v základu) menší. Na kvalitních silnicích byste to řešit nemuseli, ale na těch nekvalitních (a těch je poslední dobou všude hodně :( ) budete za velká kola trpět.

BMW řady 3 GT je největší, nejdelší, nejvyšší a vlastně i nejdražší trojkou v nabídce, není tak sportovní, ale vnitřním prostorem do kapsy strčí i některé sourozence z vyšších tříd. Navíc na kvalitních silnicích skvěle jezdí, na ty nekvalitní by to chtělo menší kola. Základní cena startuje těsně nad jedním milionem Kč (1 015 300 Kč), trojkový kombík ve stejné motorizaci vyjde minimálně na 972 tisíc Kč, sedan je o 40 tisíc levnější. Obě tyto karosářské varianty ale můžete mít také se slabším motorem 318i a ušetříte tak dalších 80 tisíc Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,320i GT (Gran Turismo)
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4 (xDrive)
Výkon:,135 kW/184 koní v 5 000 – 6 500 ot./min
Točivý moment:,270 Nm v 1 250 – 4 800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.3 s
Maximální rychlost:,224 km/h
Převodovka:,automatická osmistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.8 / 5.5 / 6.7
CO2:,156 g/km
Objem palivové nádrže:,60 litrů
Délka:,4 824 mm
Šířka:,1 828 mm
Výška:,1 508 mm
Rozvor:,2 920 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 715 kg
Objem zavazadlového prostoru:,520 / 1 600 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru